Yamaha Phazer MTX "Chris Edition"

ojlind

Välkänd medlem
29 jan 2010
632
0
16
53
Sa Svartbyn
Verkar vara många som följer tråden :D
Hell yeah!!! Shit Chris6 i min värld är du kung!!! Förbaskat kul att följa din uppfräschning till perfektion!! Själv törs jag inte ens starta en tråd på min egen i sammanhanget ytterst enkla "moddning"...
För mig blir det speedtech slutburk ( tack DEMA), och ett färgbyte till orange med taxifolie...
Dock funderar jag på coldair intake och ett steg2 variatorkit från Schmidt bros motorsport...

---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=59.194101,17.903107

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Just nu har jah precis monterat dom nya handskydden...sen designar jag en förstärkning till boggien :)

Jag väntar på jobb som jag är beroende av andra så jag har inte jättemycket jag kan göra just nu :)

taifooN

Medlem
19 mar 2011
42
0
1
Finland
faaan också man vet inte om man skall skratta eller gråta då det blir så jävla bra! otroligt kul att se när folk som verkligen kan och är noggrann men va dom gör. keep it up! :)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Lite bilder igen då..

Efter lite "anpassning" fick jag fästet till handskydden att passa mellan handtaget och reglaget.

Skall fixa till en förstärkning på boggieskenorna...här mallar jag av formen

Ritad in allt i Cad och kollar hur det passar

Nytt överdrag till dynan skall monteras

Blev helt OK

Last edited:

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Kan ej bestämma vilken design jag skall välja till förstärkningen på boggieskenan.

Vad tycker ni??

Last edited:

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Luter mot den för mig också...i veckan skall jag träffa kompisen och se om vi kan lösa det....

Xion

Välkänd medlem
23 aug 2009
1.045
3
16
Kiruna
Är verkligen en fördel med kontakt som har vattenskärare måste jag säga. Du kan ju göra det mesta till släden :) Vilket gör ditt redan otroliga projekt ännu bättre!

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Meshtyg beställt av Metso så nu skall jag försöka fixa till lite "vent kits".

Ja det är smidigt då jag själv kan rita och designa på datorn och bara maila över ritningen så fixar kpompisen resten med vattenskärningen :)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Har beställt meshtyg av Metso och idag så fixade jag till gallrena som jag sedan skall klä med meshtyget.

Billigt och helt OK galler fick jag från 2st cykelkorgar från Biltema :)

I mina gamla kåpor kapde jag upp hål för att kunna passa in gallrena

Jag gjorde mallar i trä för att kunna pressa till gallrena

In med allt i min press

Då får jag galler som "sticker" ut genom kåpan

Då blir yttre nivån av gallret i princip på samma nivå som kåpan. På gallret så limmar jag fast meshtyget och sen popnitar jag fast gallret.

Här är alla delar klara till variatorsidan

Last edited: