Yamaha Phazer MTX "Chris Edition"

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Ja det börjar bli spännande nu att se om den blir som jag tänkt mig i mitt huvud då jag får färdigt boggien :) och allt monterat
Får se hur mycket garagetid jag kan få loss i helgen...då min son har blivit sjuk och jag är ensam hemma under helgen...

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
INga byggbilder idag men lite bilder på vad som trillat in till projektet :)

Dämparna tillbaka från KN Racing som har shimsat om dom

Lite delar från min kompis

Skall bli en "home made" offsetaxel

Rutan börjar också ta form...men det behövs mycket slipande ännu innan jag är nöjd :)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Passat in rutan idag

Sen skall mätaren flyttas så den inte är så utsatt

Ett nytt fäste tillverkades till mätaren

Dagens avslutades med att rutan fick ett lager epoxyn till på sig :)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Händer inte så mycket nu pga av lite olika orsaker... :)

Har iaf fått slipat och lackat vindrutan

Sen har jag fixat distanser och monterat "skidkrokarna"

Mätaren har monterats på sn nya plats :)

Höger kåpa har monterats och jag gjorde även om gallret lite som skall skydda kylaren..

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Jag vet inte vilken skillnad det blir på att koppla dom parellellt. Denna var så då jag köpte den och jag tyckte värmarna funkade hyfsat förra vintern så jag gjorde bara om kablaget lite så det skulle bli snyggare/bättre gjort.

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
jobbigt å sätta den där i ett träd första åkturen typ:), ska bli kul att se detta när d e klart...
Det e väl jobbigt att sätta en ny skoter för 120' också i ett träd...skämt å sido...inga skotrar är ju kul att krascha...så jag hoppas jag inte skall göra det. För övrigt har jag försökt tänka lite på det så den skall vara lite stryktålig så jag inte hela tiden behöver tänka på var jag kör :)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Just nu har min motivation dalat lite därför inga uppdateringar den senaste tiden. Det återstår egentligen inte jättemycket nu. Dom sista boggiehjulen skall svarvas till och offsettaxeln plockas ihop. Sen är det bara att plocka ihop boggien och montera den.

Efter det är det bara dekaler/emblem som skall fixas....om jag nu inte kommer på nåt mer småpill :)

honda600e

Välkänd medlem
17 aug 2010
744
6
18
Märsta
Detta bygge är helt makalöst... Önskar att jag hade en liten liten del av den ork och energi du lägger ner.
Tror någon har sagt det förut.. men vad skulle hända om du och Asker byggde en skoter ihop?
Han tar motorn och du allt runt den..

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Idag har jag svarvat till några aluhjul till boggien och monterat ihop lite mera på boggien

Dom stora övre hjulen på plats

Dom små hjulen framme också färdiga

Överblick över boggien såhär långt

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Jösses vilken finish på prylarna. Om nån av mina skotrar såg ut sådär, så hade den fått stå i vardagsrummet istället för i garaget...

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Japp alla hjul är original...dock är dom små bara original på MTX modellerna tror jag