Yamaha Phazer MTX "Chris Edition"

JohanL_EFI

Välkänd medlem
13 feb 2009
922
0
16
Örnsköldsvik
Det kan väl vara bra. Är väl en typ av säkerhetspryl om man ser det så. Gäller väl bara att få det snyggt som allt annat. Men då har du ju ytterligare en utmaning.

Vad är det du uppskattar men Phazern som modell ? Förutom att din nu är en bra bit från orginal. Det verkar var en modell som man antingen älskar eller hatar.

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Jag vet inte vad det är som gör att jag gillar Phazern...kan ev. ha något att göra med att min första "riktiga" skoter var en Phazer. Sen gillar jag den för att den liknar ju inga andra skotrar :)

Sen att det just blev en Phazer var väl lite slumpen också att den handlaren där jag var inne och kollade på skotrar råkade ha denna inne :)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Fixade till ett reflex bakåt idag. Det kommer under lyftbågen bak så det stör inte designen så mycket men borde synas bakåt :)

Före

Fixade till en enkel alu.plåtbit

Såhär blev det

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Då har jag skruvat ihop det sista. Så nu är det bara dom nya dekalrena som skall dit :).
Nu blev det så att jag riktade dom länkarmarna som kopplar ihop kräningshämmaren och A-armen...sen får jag göra reserv av dom med länkhuvudena då dom kommer.

Snabbfästet för kräningshämaren

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Igår hade jag en kompis här som är hobbyfotograf. Han kan dock inget om skotrar men jag släppte loss honom ändå på min Phazer...blir ju lite annorlunda bilder då man inte är insatt i tekniken. Sätter upp några som jag gillade iaf :)

honda600e

Välkänd medlem
17 aug 2010
744
6
18
Märsta
Den är så himla grym.. och har man följt tråden så vet man att det inte bara är ytan, utan det finns massor man inte ser på dessa bilder... snyggt jobbat.

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Brutalt snygg sista bild! Fyfan nu skäms man ju nästan av att åka på min som har lite kvistrepor :(

taifooN

Medlem
19 mar 2011
42
0
1
Finland
grymt snygg är den! gillar hur du fått den så "jämnt" stylad över hela :) om materiell kärlek är möjlig så är jag fan kär i din boggie :D

130fi

Välkänd medlem
1 mar 2007
810
0
16
Drevdagen
Ber att få gratulera.....ser så jävla rätt ut så det är inte sant.
Kan jag lämna min i vår?;D

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Bara att hålla med de föregående talarna. Ruggigt arbete!

Känns det lite tomt nu när du är klar?

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Jag tackar för alla trevliga kommentarer...nu väntar jag bara på att få börja använda den. :)