Yamaha Phazer MTX "Chris Edition"

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Nu har jag svarvat till dom små hjulen till boggien, 64mm blev dom :)

Så nu saknas bara 2st stoppringar som håller allt på plats

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Dupontslides för minimalt slitage

Sähär blev hjulen på främre axeln

Last edited:

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Boggien klar och upphängd för vägning

Totalvikt inkl. monteringsskruvar och alla ställen fyllda med fett som skall vara det

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Tummen upp! Hur mycket vägde boggien helt orginal?
Tyvärr vägde jag inte boggien komplett innan jag började...men jag har vägt delar som jag plockat bort och jämfört med dom nya delarna och skulle gissa på att totalt är det ca 10kg viktminskning. Jag har ju dock inte byggt boggien och "viktoptimerat" så vill man så går det säkert att spara in lite till :)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Vad är det kvar nu ? Borde vara provkörning snart.
Och som vanligt så ser det bra ut !
Väntar på 2st specialsvarvade hylsor till framvagnen sen är det bara att plocka ihop den så är den klar. Dock åker jag med familjen på 2 veckors solsemester imorgon så jag siktar på att ha den klar till första helgen i januari.

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Mycket imponerande Chris!

Bra finish på alla grejer och dessutom så är det satans inspirerande att se någon skruva och lösa det själv!

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
snyggt!
Passade den bra?
Tack, jag inga problem att få dit boggien...ungefär lika "bökigt" som en original. Spände ihop bakre länkaget en aning ( helt enligt plan) sen var det bara att skruva dit dom 4 skruvarna :)

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Om du är skapt som jag, så kanske du skulle ta med tex några alu-delar och en tub Autosol, då har du nåt att göra på stranden... Jag brukar bli ganska rastlös efter några dagar.

Dessutom är säkert Auto-Sol jävligt bra som solskyddsfaktor. Det hör man ju på namnet.

:blink1:

Trevlig resa!

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Då var man hemma igen efter 2 veckor med sol och bad...och en massa skoterfunderingar/ideer :). Förväntade mig att alla paket som jag väntat på skulle ha kommit men icke....Jag börjar bli lite otålig nu för jag vill ju börja köra nu...dessutom tycks dom ju ha kanonföre i dom trakterna där jag håller till vintertid....

Mk1

Välkänd medlem
8 nov 2009
304
0
16
Luleå
Välkommen hem!
Vi har saknat dina uppdateringar! Hoppas du får alla dina saker, så du får börja köra lite nu!

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Sv: Re: Yamaha Phazer MTX "Chris Edition"

Har gjort lite framsteg i garaget idag

Fräste till spindlarna för att dom ska gå fria från A-armarna

Spindeln färdigfräst

Det börjar ta sig, A-armarna och dämparna monterade