Yamaha Phazer MTX "Chris Edition"

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Inga bilder idag men jag har startat upp den efter allt skruvande och det var inga problem :). Monterat sek. variatorn, rem och lite kåpor. Väntar fortfarande på delar för att kunna plocka ihop framvagnen.

Såg också nu att min tråd passerat 200.000 visningar, kul med så stort intresse fastän bygget drar ut på tiden :)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
I väntan på delar så passar jag på att förbättra finnishen på lite kolfiber, här är det en del till "ventkittet" som är på gång

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Hade hoppats på att mitt paket från USA skulle ha kommit idag...enligt postens trackingsida skulle det ha delats ut i dag innan kl. 16...men dom kom aldrig :(. Så jag har jobbat vidare lite med ventkittet

Jag har gjort det främre luftintaget lite mera diskret

Kolfiberkåpan till det bakre "ventkittet" har fått några lager klarlack på sig

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Fräser till en plastbit som jag skall montera fästet till spaden på

Jag valde också att plocka ner hela bakre delen på skotern för att komma åt att förbättra finnishen på kolfibern ( det var ju några som tyckte den inte höll måttet ;-) )

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
varför klossa upp spaden så högt? är det bara för att ha den upp och ner?
Ja då kan jag ha den upp och ner och så går den in en bit under ljuddämparen, blir smidgast så. Dessutom passar "röret" bättre i fästena den vägen. Röret är lite smalare på övre sidan.

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Efter lite slipande och lackande blev det såhär. Så nu får det duga :). Dock ruskigt svårt att få en bra bild av det.

JiBe

Välkänd medlem
2 feb 2008
816
1
16
Kåge
Men du! Jag tycker att du skulle ha satt "Chris"-märket andra vägen så att det inte sitter upp å ner när du har spaden på skotern!! (Ironi)

Ang. kolfibern på tunneln.
Lyssna inte allt för mycket på vad folk säger. Det är helhetsintrycket som räknas.
Är imponerad över hur mycket tid och energi du har lagt ner på bygget.
Tycker att du har bra finnish.

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Men du! Jag tycker att du skulle ha satt "Chris"-märket andra vägen så att det inte sitter upp å ner när du har spaden på skotern!! (Ironi)

Ang. kolfibern på tunneln.
Lyssna inte allt för mycket på vad folk säger. Det är helhetsintrycket som räknas.
Är imponerad över hur mycket tid och energi du har lagt ner på bygget.
Tycker att du har bra finnish.
Tackar!
Chris märket är från förra vintern då spaden var monterad åt andra hållet, få se om jag har flera dekaler så kanske det kommer en åt andra hålet :D

Ja skulle det inte ha varit pga av annat som jag var tvungen att plocka bort allt skulle jag nog inte ha fixat kolfibern...men nu har jag lite tid medans jag väntar på 2st paket som jag behöver få för att komma vidare...så då tänkte jag att det är lika bra att fixa detta ;)

MTX

Välkänd medlem
3 feb 2011
116
2
6
har man en projekt tråd så vill man väl ha både bra och dålig kritik och jag hadde inte läst tråden om jag tyckte allt var dåligt men om man försöker få sponsorer så kan man inte ha kolfibern så där i mitt tycke. en som inte försöker få sponsorer och vara med i tidnings repotage hadde jag alldrig kommenterat. men nu såg det bättre ut,

Jonte_str

Medlem
7 jan 2011
12
0
1
Rackarns vad det blänker,själv e man nöjd om man lyckas klämma fast en klibba utan luftbubblor:p snyggt jobbat:)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Frun har ju en skärmaskin för sin hobby som det också funkar att skära vinyl med....så in med lite kolfibervinyl och så....

hade jag fixat egna dekaler :)

Så nu har spaden en dekaler på "rätt håll" :)

MagnusM

Ny medlem
6 jan 2013
2
0
1
Hej Christian. Fantastiskt projekt, mycket imponerad! Har följt detta länge "i det tysta" och ser fram mot varje nytt inlägg. En fråga: hur tycker du Schmidt Bros variatorkittet fungerar? Plus/minus. Funderar själv på ett sådant./Magnus

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Hej Christian. Fantastiskt projekt, mycket imponerad! Har följt detta länge "i det tysta" och ser fram mot varje nytt inlägg. En fråga: hur tycker du Schmidt Bros variatorkittet fungerar? Plus/minus. Funderar själv på ett sådant./Magnus
Tackar!
Jag tycker det funkar riktigt bra och blev betydligt bättre än original...iaf jag tycker det klart var värt pengarna.