Yamaha Phazer MTX "Chris Edition"

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Ingen dizz vad jag kan se. Men jag tycker också att det blev fel med kolfiber på antispadvibrationsbilletklossarna. Hade sett bättre ut med Alu. Men sol vanligt, bra jobb :)

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
det blir så tydligt att det är fejk när det sitter en klibba på en aluklump.......vilket inte klär detta bygge!

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Är det någon som skrivit rakt ut att det är dåligt och fult? Skärp dig. Alla tycker olika, och "kolfibret" på klossarna är en avvikelse från Chris i övrigt jväldigt höga standard

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Det är ju bra att jag har nåt att fixa inför nästa säsong också ;)

...nu vill jag bara få ihop den så jag kan börja köra....väntar fortfarande på delar till växellådan....

MTX

Välkänd medlem
3 feb 2011
116
2
6
ser ut som gummi matta du satt där spaden vilar och kolfiber på andra sidan,kanske ser fel men om det är gummi så sätt på sidan på klossarna så vibrerar/nöter det inte på skyffeln i sidorna.

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Den känns riktigt bra...finns väl lite att finslipa på men i det stora hela så funkar allt kanon...blev en rullning idag också...men den höll för det också....som sagt den är ju byggd för att användas :)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Det var en låsbricka som saknades i växellådan.

Boggie och framvagn funkar bra iaf det jag hunnit testa hittills. Betydligt lättare att få upp på skrå nu. Märker heller ingen försämring på led.

albatraoz

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.164
23
38
Greenwich
Om möjligt när tid finns kan du ta nått kort på handbromsen och skriva ner vad du gjorde för att få ihop det...

Sen tror du man skulle kunna byta lysknpparna och eller gasreglaget, stör mig på att de är så klumpiga..

albatraoz

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.164
23
38
Greenwich
Idag började jag med att montera fräsen

Banjoskruven till bromshandtaget var för lång så den sattes i fräsen och kortades ner 5mm

Banjoskruven färdig för montering

Bromshandtaget börjar vara på plats

Utan elswitchar

Elswtcharna monterade

Testar hur fotsteg kommer att bli

Dags att bocka nederkanten på tunnelplåten för att få ett mothåll då fotstegen skall monteras
Dessa är bilder du lagt upp sen tidigare på bromshandtaget men de funkar inte. För mig :(

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Det är ju vissa bilder som ligger på pixbox och den servern är väl nerlagd.

Men du hittar dom på min facebooksida här är 1 t.ex.

albatraoz

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.164
23
38
Greenwich
Kollade på bilderna (en annan har ju inte facebook och viste faktiskt inte att jag kunde komma åt bilderna där)

Ska man sammanfatta arbetet så är det i princip bara att modda fästet till handbromsen så den går att montera samt skarva kablarna?

Då får man börja leta efter ett vettigt bromshantag till bra pris då gissar jag.. för nog känns det lite onödigt med det separata oket för handbromsen :)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Jag har bilderna på den sidan som "offentliga" det är därför jag kan länka dom till denhär tråden. Du borde kunna komma in på hela sidan om du följer länken nere i mina inlägg

Du behöver en banjokoppling med tumgänging också om du väljer ett Arctic handtag. Dom jag ittade behövde kortas ner också för att inte bottna. Sen behövs skruvar med tumgänging för att hålla handtaget....detta är alltså om man använder Arctic handtaget som jag gjort.

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Idag var jag ut en sväng med en kompis ( som har en ledmaskin) så vi tog en liten runda på ca 3-4mil längs leder i varierande skick. Kan konstatera att både boggien och framvagnen funkar bättre än den setup jag körde med ifjol. ( omshimsade RTX dämpare i originalboggien).