ZL600 Ledräser -> Lössnömaskin Budgetprojekt!

zleric

Välkänd medlem
30 maj 2008
1.856
1
38
Luleå
Kul moddning! Blev j*vligt rå med förlängning och 44:as matta:D

Tips på ytterligare mod, när tid och pengar finns: Fox zero pro dämpare fram samt styrspindlar från f-serie, och bredare skidor :)
 

D.Fredriksson

Välkänd medlem
8 nov 2009
248
0
16
Älvsbyn
Tackar tackar! Tycker själv att den blev j*vligt rå med denna enkla mod :)


Vad förbättras vid byte av styrspindlarna från f-serie? Bredare skidor ska på så småning om, funderar även på att försöka hitta upp något billigare variatorkitt att monterna :)

Mvh D.Fredriksson

Kul moddning! Blev j*vligt rå med förlängning och 44:as matta:D

Tips på ytterligare mod, när tid och pengar finns: Fox zero pro dämpare fram samt styrspindlar från f-serie, och bredare skidor :)
 

D.Fredriksson

Välkänd medlem
8 nov 2009
248
0
16
Älvsbyn
Observera att om man inte köper "tillbehörande" matta med dessa förlängningar så lägger dom på $30 vilket jag tycker är dåligt!

Frakten burkar ligga på omkring $50-60 om jag kommer ihåg rätt. Tror det var något sådant när jag hörde med tracksusa.com

Det dära med att få betala tull och moms är väldigt olika. Fastän nedskrivet pris har jag fått betala tull och moms på grejer jag beställt och ibland inte, vad som avgör det vet jag ej!

Mvh D.Fredriksson


Finns även här:
http://www.mcbperformance.com/extensions.html

En polare köpte ett antal remmar och 10pack tändstift billigt här, funkade fint och de hade angivit $50 som värde på försändelsen = ingen moms eller tull :eyebrows:
(8 arctic orginal 020 remmar och 30 tändstift BR9EYA för tot ca $540 inkl frakt till svedala)
 

D.Fredriksson

Välkänd medlem
8 nov 2009
248
0
16
Älvsbyn
Aha då hänger jag med hur dom kom in i bilden ;)
Man får väl se vad som händer framöver. 4månader arbetslös utan någon ersättning alls är tungt ! :(
 

D.Fredriksson

Välkänd medlem
8 nov 2009
248
0
16
Älvsbyn
Hej,

dagsplaneringen var att man skulle fixa tunnelförlängningen men som alltid går det aldrig rikigt min väg.

Han (plåtslagaren) som jag skulle fara till hade fått strul med värmepumpar och vad de då var i bägge garagen så det var -29 grader i garagen vilket inte är så himla varmt och skönt när man ska arbeta med plåt!

Men i alla fall så hoppas vi väl på ett nytt försök imorgon om dom får igång värmen i garagen igen vill säga. Är rätt så segt att få upp någon värme när ytter termomtern visar kring -30 grader och kallare.

Mvh D.Fredriksson
 

D.Fredriksson

Välkänd medlem
8 nov 2009
248
0
16
Älvsbyn
Hej,

nu börjar det allt ta sig, tunnelförlängningen är redo att monteras! När färgen har fått bita fast ordentligt blir det att montera den. Imorgon alltså längre tid får den fan inte ta på sig!

Här är två bilder på hur den serut för tillfället! :)


Lackeringen kanske inte blev den bästa men jag är helt klart nöjd. Får ju inte se för bra ut heller. Bra om det smälter ihop lite med skotern ;)
 

D.Fredriksson

Välkänd medlem
8 nov 2009
248
0
16
Älvsbyn
Såhär blev det med tunnelförlängningen! Jag är hel nöjd med skotern!

Bjuder på lite bilder från dagens körning också!





MINDRE trevligt ställe vi försöka ta oss fram på !



Pisspaus i solnedgången är ju aldrig helt fel! (Inte jag på bilderna)



Ser inte såååå dum ut ändå!



Denna bilden gillar jag skarpt!


Avslutar här inlägget med tro det eller ej en sista bild! Blev en hel del bilder i detta inlägg!


Kasta gärna in en kommentar va ni tycker!
Slut för denna gången. Nu är de bara en båge man måste ha där bak så man kan bogsera hem någon nisse

Mvh D.Fredriksson
 

D.Fredriksson

Välkänd medlem
8 nov 2009
248
0
16
Älvsbyn
Tack för alla kommentarer! :)

Ja nog tar den sig då som ski-doon faktiskt :) Den går otroligt bra i snön, tyvärr så går de lite tungt ibland och den börja "böööla" men tycker man full gas så verkar de lösa det problemet iaf ;)

Var inte så himla sugen på att kapa rutan fraktiskt. Visst snyggare blir det men att få det bra är en annan femma :eyebrows: Den ska ju helst vara symetrisk också :)

Blir en till tur idag med skotrarna ska se om man kanske kan filma någon kortsnutt när man är i snön och håller på. Nu när de finns gubbar till övers som kan hålla i kameran :)

Mvh D.Fredriksson
 

D.Fredriksson

Välkänd medlem
8 nov 2009
248
0
16
Älvsbyn
Snacka om surt, kom mig inte längre än två mil idag! En stubbe som gömde sig under snön fick för sig att hoppa på mig ! :(

Slutade iaf med att boggiskenan for genom mattan vilket resulterade i en ett större hål och en kam borta...



Såhär såg färden hem ut!


Får se om det blir någon mer skoterkörning i vinter. Man skulle ha haft en ny matta men som arbetslös så är det omöjligt just nu :(

Visst den går att köra med men känns som att risken för samma problem ska uppdags igen är väldigt stor.

Mvh D.Fredriksson
 

TeamArcticCatANTE

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.476
3
38
malmberget/gällivare
ahhh! vad surt:( nu när du precis fått ihop den och allt.... och det där med att kapa rutan är inge problem alls. dra en tejp remsa på rutan som du vill ha den. sen mäter du den så allt blir symetriskt. sen tar du och klipper ut det:) jag gjorde det på min och vart hur nöjd som hällst.
 

D.Fredriksson

Välkänd medlem
8 nov 2009
248
0
16
Älvsbyn
Ja inge vidare värst trevligt. Men sånt som händer olycksfåglar som mig! :) Får se det som så hade jag inte tagit den stubben så hade jag väl tagit en längre bort bara ! ;)

Får se om man kanske ger sig på något sådant sen. Just nu är motivationen på noll så ska försöka få någonting gjort på bilen stället som står i garaget och väntar på bättre tider.

Mvh D.Fredriksson
 

MaTtti

Välkänd medlem
27 sept 2008
936
0
16
Malmberget/Gällivare
Tror faktiskt han skiter fullständigt i rutan just nu ;)

MYCKET tråkigt att det som hände råkade hända!

Tror förresten jag har glömt att säga det, fin skoter har du fixat dig.
 

zleric

Välkänd medlem
30 maj 2008
1.856
1
38
Luleå
Det är sånt som händer i detta skitföre, riktigt synd på din maskin:cry:!

Jag är och kör i Vidsel idag och plockade också en stubbe men med skidan som tur var. Det har ju inte varit någon blida sen december så när man kör ligger man ju på backen, det enda som fungerar är att ligga efter led eller där andra har kört. Men hur kul är det?:)

Hoppas du hittar en ny matta till rätt kurs innan vintern är slut:becky:

Vh Eric
 

D.Fredriksson

Välkänd medlem
8 nov 2009
248
0
16
Älvsbyn
Ja det är ett jävla skitföre nu alltså! Man borde ju fan inte köra i dehär skitföret! Men man är ju så jävla skoterkåt så man kan ju inte hålla sig! :wondering:

Nej har ju bara varit kallt så snön har ju inte hunnit gå ihop nå. Jävlat inget underlag alls! Botten skrapning hela tiden!
Får väl se vad man finner för något! OM man finner något, hade ju helst velat ha en renegade matta! Otroligt nöjd med denna!

Det är sånt som händer i detta skitföre, riktigt synd på din maskin:cry:!

Jag är och kör i Vidsel idag och plockade också en stubbe men med skidan som tur var. Det har ju inte varit någon blida sen december så när man kör ligger man ju på backen, det enda som fungerar är att ligga efter led eller där andra har kört. Men hur kul är det?:)

Hoppas du hittar en ny matta till rätt kurs innan vintern är slut:becky:

Vh Eric

Kan väl uttrycka mig som så att jag har större problem just nu! :becky:

Tror faktiskt han skiter fullständigt i rutan just nu ;)

MYCKET tråkigt att det som hände råkade hända!

Tror förresten jag har glömt att säga det, fin skoter har du fixat dig.
 

Lagasse

Välkänd medlem
13 okt 2006
220
0
16
Ljusdal
www.drcljusdal.se
Fräck modifikation! Udda på ett bra sätt :) Tråkigt bara att man aldrig ska få ha kul särskilt länge innan nåt skit ska hända :p Hoppas du kan lösa det hela på ett smidigt sätt i alla fall!

Angående föret så förstår jag om det är lite bottenlöst. Här (Ljusdal) är det dock ganska bra före nu, då solen har legat på några dagar och värmt snön så den har sjunkit ihop lite. Plus ett par decimeter nysnö på det! Så här är det enligt dom som kör riktigt bra före. :) Synd på isarna bara, tunna och plaskblöta under snön...

Nåväl! Trevlig mod i alla fall! Kul att det verkar funka ganska bra också då :)