Nu är vi igång på allvar

pressrelease

Den 27 september bildades branschorganisationen för snöskoterturism formellt då det första styrelsemötet hölls i Östersund. Ett 40-tal företag och organisationer i Sverige är medlemmar vid starten. Fem kommuner i Jämtland (Åre, Krokom,…

Powersport Center öppnar i Sundsvall

Polaris-återförsäljare

Under andra halvan av oktober öppnar äntligen en ny butik för alla motorintresserade i Sundsvallsregionen. Powersport Center i Nacksta erbjuder bland annat snöskotrar och fyrhjulingar från Polaris, motorcyklar från Indian samt släpvagnar,…

Sweden Cup Watercross Final Bergsjö

24:e augusti 2019

Watercoss är en actionfylld skotersport på öppet vatten! Text: Ossian Karlsson & Hasse Larsson Foto: Hasse Larsson Vi kör med ombyggda snöskotrar som från början är snömaskiner. Med hjälp av smalare mellan skidorna och en annan…

Yamaha Exciter XT, Custom Sleds by Chris

Bygget fortsätter

För mig brukar skotersäsongen börja då sommarsemestern är över. Så även i år och som vanligt har jag även funderat på en massa lösningar då jag legat och lapat sol utomlands. Garagesäsongen är igång Som så många gånger förr så funkar…

Nya säljrekord!

10 936 nya snöskotrar

Antalet nya snöskotrar säsong 2018 – 2019 slår nya rekord med ‪10 936 nya snöskotrar. Intresset för att köra och äga snöskotrar fortsätter att öka i oförminskad takt visar statistiken för nyregistreringen under säsongen 2018–2019. Under…

Långtest M6000 141”

Summering

Då var det dags att runda av långtesten av Arctic Cat M6000 141" 2019 efter 135mil. Senaste uppdatering om långtestet var i början av Februari och då stod mätaren på 50mil och snön lyste med sin frånvaro. Så i mitten av Februari var…

CFmoto CForce 600 EPS

CFmoto tågar verkligen på åt rätt håll och det är något som märks så fort man börjar granska deras senaste skapelse CForce 600 i sömmarna. Text Stefan Sund  Bild Robert Olsson  Det utförande vi har provkört är en T3B…

Konvertera Yamaha ET 250 Del 2

Då har delarna kommit och det är dags att sätta tänderna i ET:n och konvertera till Mikuni. Då vi verkar ha en riktigt gamla modell av Mikuni har insugssidan ett väldigt litet yttermått, detta märkte vi när vi provmonterade…

Vi använder cookies för att säkerställa att vi ger dig den bästa upplevelsen på vår hemsida. Om du fortsätter att använda den här webbplatsen antar vi att du är nöjd med det. Acceptera Läs mer