Yamaha Phazer MTX "Chris Edition"

FreeriderRossi92

Välkänd medlem
24 maj 2010
410
0
16
32
Sandviken/Torsby
Har följt detta arbete sedan start, och tappat hakan vid varje nytt arbetsinlägg, så har aldrig riktigt kunnat kommentera.
Men det första ordet som kom ut ur min mun när jag såg dom senaste bilderna var:
SATFLÄSK! :D

Det är en sådan sjuk finish på allt du tillverkat och gjort med denna skoter.
Som många sagt tidigare så borde Yamaha anställa dig, så dom får ta del av din kunskap och vilja att förbättra genom små detaljer här och där, som gör stor skillnad i verkligheten.
Dessutom måste jag hålla med taifooN om hans kärlek till din boggie!
Det är den vackraste boggie jag någonsin skådat!

Denna skapelse vore verkligen kul att se live ute i skoterspåret!

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Jag tackar så mycket för alla positiva kommentarer!

Jag är själv också ganska så nöjd...inte alltid det man planerar och funderar ut blir lika bra i verkligheten. Nu har jag ju inte heller lyckats varje gång på första försöket men då har jag ju gjort om :). Jag har ju försökt få till både helheten men även mindre detaljer...har försökt få till en balans mellan alla moddar så att det skall se hyfsat origianal ut men lite bättre. Den skall ju också gå att använda utan att jag skall behöva vara rädd för den. Därför bl.a. så är ju alla plastkåpor orörda för att kunna tåla lite "stryk" .)

Förhoppningsvis kommer mina nya dekaler idag så då dom är applicerade så är den helt klar. Under mellandagarna transporteras den upp till Dalarna. Och förhoppningsvis har vi så bra före där sen vid nyår för då åker vi upp dit och skall vara där i 10dagar så då skall den testas.

Xion

Välkänd medlem
23 aug 2009
1.045
3
16
Kiruna
Blev mycket bättre utan HDR!
Fan så rå den är, och håller med andra som skrivit om kärleken till boggin. My god vad sexig den är!

RobbanSWE

Välkänd medlem
14 jun 2009
563
9
18
Umeå
Såååå grymt !

Grymt bra jobbat riktigt snyggt !
Men tycker absolut att du ska unna dig en turbo i denna maskin ,det är ni värda :)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Såååå grymt !

Grymt bra jobbat riktigt snyggt !
Men tycker absolut att du ska unna dig en turbo i denna maskin ,det är ni värda :)
Skulle det finnas utrymme i budgeten skulle det bli en turbo. Men innan allt är monterad och variatorerna injusterade så blir det en vacker slant...inte bara priset för själva turbokittet :(

ojlind

Välkänd medlem
29 jan 2010
632
0
16
53
Sa Svartbyn
Hej Chris
Ja jag kan bara ställa mig upp och applådera!!!!
Helhetsintrycket av din maskin är grymt!!!
Och vi som följt dig vet ju vilken sjukt najs finish det är ända från första skruven:)

Alla tjatar om att du skall sätta turbo på den... SKIT i det, har bara fått indikationer på att det inte funkar nå vidare, skotern smälter...
Så njut av denna maskin som den är, blir det för lite effekt får du byta upp dig mot en nytro.

//ojlind

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Japp då kommer några bilder på från då dekalerna är påsatta...blir väl typ dom sista bilderna för nu är den ju klar för denna säsong....

Originaldekalerna borttagna

"Mina" dekaler :)

Bra att veta vems spade det är :)

JiBe

Välkänd medlem
2 feb 2008
816
1
16
Kåge
Den gav ju ett rejält sportigt intryck innan oxå med tanke på dynan av modell "bucket-seat" och dom grymma handtagskydden som var strategiskt placerade bakom sportrutan! För att inte tala om färgkombinationen, snövit och tupperwaregrå.....

Snyggt jobbat!

skin

Välkänd medlem
1 jan 2000
220
0
16
Husum
Fy s@tan va grym den blev. du borde få Nobelpriset för bästa konst eller nåt...

fresken

Välkänd medlem
4 jan 2011
292
0
16
stockholm, Nynäshamn
Har följt hela bygget, mest i tystnad då men nu måste jag bara skriva! Dra mig baklänges vad grym! imponerande att du lägger ner sån tid och ork! vart hittar du all motivation?! ;)

keep it up!! :D