Inte för att vara sån men gör inte ett Timbersled barkbuster kit exakt det du ska bygga?
Känns som att uppfinna hjulet en gång till eller finns det något ytterligare du ändrar än vad Timbersled redan gjort?
De gör väll i stort samma sak, vinklar fram spindeln och minskar spårvidden. De bibehåller ju samma läge för infästningarna för a-armarna så geometrin är väldigt lik original skulle jag tro. Fjädringsvägen för armarna är ju samma.. Chris flyttar ju dämparna men har samma infästningar för a-armarna så han kommer ju få dämparen att jobba lite annorlunda men jag klarar inte direkt av att se någon fördel förutom den framvinklade spindeln.. Hade ju varit spännande att se en annan lösning typ köra med en enkel L länkarm istället för den nedre armen eller i vart fall inte köra dem helt parallella..det är ju väl ändå en kopia av skinz han gör inte timbersled åsså sku ja tro att de blir lite billigare/roligare att ha gjort det själv?
Projekttråden innebär att man inte köper färdiga grejer och istället bygger själv. Det är det som denna tråd handlar om.Ja eller så kan man ju köpa en färdigbyggd dräparmaskin från forty1thirty.com direkt så slipper man gör något över huvud taget och det verkar ju vara Chris grej det...
//E
ja det var precis det jag ville poängtera för soldiProjekttråden innebär att man inte köper färdiga grejer och istället bygger själv. Det är det som denna tråd handlar om.
Chris: Vill du ha dimensioner av Skinz framvagn kan jag måtta på den jag köpte till min Nytro.
Jag kommer ju inte bara att vinkla fram spindlen genom caster ändring( det är väl så timbersled har gjort) utan själva monteringspunkten flyttas ju framåt också. Spårvidden kommer jag att behålla ganska så lika.De gör väll i stort samma sak, vinklar fram spindeln och minskar spårvidden. De bibehåller ju samma läge för infästningarna för a-armarna så geometrin är väldigt lik original skulle jag tro. Fjädringsvägen för armarna är ju samma.. Chris flyttar ju dämparna men har samma infästningar för a-armarna så han kommer ju få dämparen att jobba lite annorlunda men jag klarar inte direkt av att se någon fördel förutom den framvinklade spindeln.. Hade ju varit spännande att se en annan lösning typ köra med en enkel L länkarm istället för den nedre armen eller i vart fall inte köra dem helt parallella..
Jo jag tror det är så timbersled gjort, har funderat varför skinz inte gjort något kit till phazern..ska bli spännande att se resultatet och att höra hur det fungerade!Jag kommer ju inte bara att vinkla fram spindlen genom caster ändring( det är väl så timbersled har gjort) utan själva monteringspunkten flyttas ju framåt också. Spårvidden kommer jag att behålla ganska så lika.
Skinz hinner ju tydligen inte ens med att leverara till Nytron så jag gissar på att dom inte ens hunnit tänka på och testa något för Phazern....sen kanske efterfrågan är mindre på liknande grejer till Phazern.Jo jag tror det är så timbersled gjort, har funderat varför skinz inte gjort något kit till phazern..ska bli spännande att se resultatet och att höra hur det fungerade!