Yamaha Phazer MTX "Chris Edition"

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
Demonterade tunneln idag

Snart får du ner skotern i bakluckan på bilen ;)

Blir ingen turbo? Känns ju som att du lagt ner för mycket tid på kärran för att inte köra turbo. Go all the way så att säga. Eller så knuffa i en nytromotor.

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Ja den biten som är kvar är hyfsat kompakt.

Ja skulle det finnas pengar till Turbo eller Nytro motor så skulle det nog åka in :)

Det är ju som sagt ett "budgetbygge" detta...det är därför det "kryllar" av egna billiga lösningar :D

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
Ja den biten som är kvar är hyfsat kompakt.

Ja skulle det finnas pengar till Turbo eller Nytro motor så skulle det nog åka in :)

Det är ju som sagt ett "budgetbygge" detta...det är därför det "kryllar" av egna billiga lösningar :D
Billiga, inte dålig kvalite eller dålig finish ;)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Blir en tripp genom Norrland då jag kommer hem från Finland på semestern. Skall besöka både NTC i Arvidsjaur och Vilhelmina Motorcenter...blir en resväg på ca 190mil hem :)....ja vad gör man inte för sitt skoterintresse :D

albatraoz

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.164
23
38
Greenwich
Har du kvar cad filerna till förstärkningen av skenorna? Har de funkar som tänkt... Ja eller det har hållt i vart fall :)

Last edited:

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Hur mycket kostar det att lämna in till någon för att "skära ut"? :)
Det beror helt på vilka kontakter man har. Har man inga kontakter kan det tom vara svårt att få någon att göra det...och tar dom på sig jobbet så kostar det väldigt mycket. Sen beror det ju på om du själv kan rita upp allt också.
Jag caddar själv, mailar bara över filen så behöver min kompis bara läsa in filen och skära ut

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Då var dämparkit beställt av Magnus på NTC :) Kanonkille att ha att göra med.

Kitet skall användas till en egengjord boggie, typ timbersled men skall anpassas efter min nya tunnel

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Idag har jag färdigställt A-armarna :)

Sista A-armen på svetsbordet

Dom under A-armarna

Dom övre A-armarna

Så var dom grundlackade

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
kommer du testa gamla framvagnen och sedan byta till nya?
Jag körde ju med gamla i vintras sen bytte jag ju dämparna. Och den funkade inte med mina Fox Float dämpare pga av längden på dom. Så nu kommer jag att köra på dessa direkt

Xion

Välkänd medlem
23 aug 2009
1.045
3
16
Kiruna
Ojoj gissar på att det kommer bli bra.
Synd att man inte har kunskaper & verktyg för att göra liknande saker själv. Hade inte tvekan en enda sekund.

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Händer inte så mycket i garaget just nu. Väntar på semestern då jag kommer att åka upp till Norrland för att hämta lite delar :)

Men sitter och designar lite på ett "wrap kit" till den iaf. Så här kommer ett litet smakprov ;)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Kom hem inatt från en roadtripp på ca 190mil där bla. NTC i Arvidsjaur och Vilhelmina Motor Center besöktes :)

Fox Float dämpare till en ny boggie fick jag med mig från NTC

I Vilhelmina låg ett chassi och väntade som jag kapade isär och tog det jag behövde ( Tackar Edvard så mycket för all hjälp)

Tunneln hemma i garaget

Fick också ett paket från USA idag med lite delar