:smow:Har köpt en yamaha venture mp 2010. den hade gått 13mil när jag köpte den, en äldre dam som köpte den ny.
Skött den som den vore min bebis..
Skulle nu åka på pålgårdsmarknad i jämtland nu den 5 mars så jag lämnade in min skoter hos en yamaha auktoriserad serviceverkstad dagen innan. skotern hade då gått 79.6 mil.
talade med verkstadschefen och sade lite skämtsamt att det var min ögonsten och ville inte att han skulle sätta nån prao på den. så han skulle förstå att jag var mkt rädd om den. inga problem sade han.
Hade hela dagen planerad.
Lämnat bort all barn så bara jag och frugan skulle åka med 2 andra kompisar.
Han komma nästan 1.5mil så tyckte jag att skotern började gå tungt, släppte gasen lite känner hur den segar och går tungt, tänkte att kanske slidsen började gå varm... Skulle börja köra åt sidan av spåret men samma sek som jag skulle svängde av tvär dog den samt flipprade det nån felkod på displayen, han dock ej se vilken samt att varningslampan tändes . tänkte vaaa f-n händer.
Stod lite taskigt till. Provstartade och den går runt och skotern startar kör kanske 5-10m sen tvärdör den igen, samt att jag ser att olje lampa tänds.
tänker fula ord... kliver av skotern och kikar framtill. Ser då hur det rinner olja från höger sida. han tänka mååånga tankar innan jag fick bort alla kåpor och se vad som hänt.
Ser då att pluggen i botten av oljetanken inte sitter där och all olja ligger i botten på plasten och sipprar sakta ned mot marken.... !! PANIK
Tror inte det är sant!
FRÅGAN är då vad skall jag göra, har skött skotern som den vore en bäbis, hade tänk haft den läääänge därför jag köpte en sån (i mina ögon ) dyr skoter. kört in den som man ska efter boken..
Och så händer nått sådant här, har just nu tappat all intresse för den.
Motorn kan ju ha klarat sig men vem vet?? kanske funkar i 1000 mil sedan händer det nått och kanske kunnat kört 3000mil om detta inte inträffat.
Sånt mal i mitt huvud..
Ringde till stället (som jag ej tänker hänga ut (än)) som servade skotern och bet ihop och sa inget dumt (åt upp min ilska)talade om vad som hänt och sade att FEL kan alla göra, frågan är hur du hanterar problemet. Han beklagade så hemskt mkt och de skulle kolla upp den noga. han sade att de hade datorer att koppla upp den med samt kolla komp. förklarade att det nog var nog minst en liter kvar i motorn och det inte var någe problem.men såg man pölen med olja samt såg droppspåret efter mig så... njaaeee...
Kunde kompensera med en service och få förlängd motorgaranti.
Just då hörde jag bara bla bla bla men bet ihop som sagt och lämnade skotern där. det roliga var att jag jag har 4st auk verkstäder i min närhet och jag tog den som var lite längre bort bara för de kändes mer.. som att de kunde yamaha. sedan när jag kom dit var han som var ansvarig ej där..
Kändes lite sååå där också.
skulle ringa mig på måndag.
Jag är helt knäckt nu, vet ej vad eller hur jag ska göra? HJÄLP MIG!
Älskade skotern på alla sätt men nu känns den helt kall för mig...
Får ursäkta alla stavfel och den långa texten.
Mvh EN förvirrad yamaha ägare
Skött den som den vore min bebis..
Skulle nu åka på pålgårdsmarknad i jämtland nu den 5 mars så jag lämnade in min skoter hos en yamaha auktoriserad serviceverkstad dagen innan. skotern hade då gått 79.6 mil.
talade med verkstadschefen och sade lite skämtsamt att det var min ögonsten och ville inte att han skulle sätta nån prao på den. så han skulle förstå att jag var mkt rädd om den. inga problem sade han.
Hade hela dagen planerad.
Lämnat bort all barn så bara jag och frugan skulle åka med 2 andra kompisar.
Han komma nästan 1.5mil så tyckte jag att skotern började gå tungt, släppte gasen lite känner hur den segar och går tungt, tänkte att kanske slidsen började gå varm... Skulle börja köra åt sidan av spåret men samma sek som jag skulle svängde av tvär dog den samt flipprade det nån felkod på displayen, han dock ej se vilken samt att varningslampan tändes . tänkte vaaa f-n händer.
Stod lite taskigt till. Provstartade och den går runt och skotern startar kör kanske 5-10m sen tvärdör den igen, samt att jag ser att olje lampa tänds.
tänker fula ord... kliver av skotern och kikar framtill. Ser då hur det rinner olja från höger sida. han tänka mååånga tankar innan jag fick bort alla kåpor och se vad som hänt.
Ser då att pluggen i botten av oljetanken inte sitter där och all olja ligger i botten på plasten och sipprar sakta ned mot marken.... !! PANIK
Tror inte det är sant!
FRÅGAN är då vad skall jag göra, har skött skotern som den vore en bäbis, hade tänk haft den läääänge därför jag köpte en sån (i mina ögon ) dyr skoter. kört in den som man ska efter boken..
Och så händer nått sådant här, har just nu tappat all intresse för den.
Motorn kan ju ha klarat sig men vem vet?? kanske funkar i 1000 mil sedan händer det nått och kanske kunnat kört 3000mil om detta inte inträffat.
Sånt mal i mitt huvud..
Ringde till stället (som jag ej tänker hänga ut (än)) som servade skotern och bet ihop och sa inget dumt (åt upp min ilska)talade om vad som hänt och sade att FEL kan alla göra, frågan är hur du hanterar problemet. Han beklagade så hemskt mkt och de skulle kolla upp den noga. han sade att de hade datorer att koppla upp den med samt kolla komp. förklarade att det nog var nog minst en liter kvar i motorn och det inte var någe problem.men såg man pölen med olja samt såg droppspåret efter mig så... njaaeee...
Kunde kompensera med en service och få förlängd motorgaranti.
Just då hörde jag bara bla bla bla men bet ihop som sagt och lämnade skotern där. det roliga var att jag jag har 4st auk verkstäder i min närhet och jag tog den som var lite längre bort bara för de kändes mer.. som att de kunde yamaha. sedan när jag kom dit var han som var ansvarig ej där..
Kändes lite sååå där också.
skulle ringa mig på måndag.
Jag är helt knäckt nu, vet ej vad eller hur jag ska göra? HJÄLP MIG!
Älskade skotern på alla sätt men nu känns den helt kall för mig...
Får ursäkta alla stavfel och den långa texten.
Mvh EN förvirrad yamaha ägare