Ok UPPDATERING.
Platschefen ringde för ett tag sedan sade att han kommit fram till att han skickar över ett avtal med förlängd motorgaranti.
Det är vad han erbjuder.
Frågade inte nått mer om att byta in heller för det mellanpriset tycker jag ej är skäligt.
Skickar med avtalet han skickade till mig.
------------------------------------------
YAMAHACENTER
SUNDSVALL
2011-03-10
FÖRLÄNGD GARANTI
Efter utförd 1:a service den 4 mars 2011 på snöskoter xxx xxx med mätarställning 796km så upptäcker kunden Jim Johansson att skotern tappat motorolja och ringer till Yamahacenter. Detta sker på lördag 5 mars 2011. Kunden uppmanas att inte starta motor utan att komma in med skotern till verkstad för felsökning. När den kommer in är mätarställningen 807km, dvs motorn har gått 11km. verkstad konstaterar att oljeplugg har skruvat ur sig och ligger i motorrummet, man sätter tillbaka den och fyller ny olja. Skotern rymmer 3liter olja, man återfyller 2,5 liter. Dvs. motorn hade ca. 0,5liter olja kvar. Skotern har efter detta testats, provkörts och felsökts digitalt utan att man kan finna något fel eller missljud.
Värt att tillägga är att motorn har en automatisk funktion där den stänger av sig i fall det är för lågt oljetryck/för låg oljenivå. Denna felkod 30 har registrerats i skoterns dator/instrument vilket säger att funktionen fungerar. Detta för att förhindra motorskador.
Detta är mycket beklagligt och för att kunden skall känna fortsatt trygghet så ställer sig Yamahacenter Sundsvall med förlängd garanti. Garantin gäller ägare Jim Johansson med skoter xxx xxx. Garantin gäller t.o.m 300 mil, förutsatt att årlig service är utförd på auktoriserad Yamaha verkstad med gällande stämpel i servicebok. Vi står även för en kostnadsfri service på Yamahacenter Sundsvall eller Örnsköldsvik om kunden så önskar.
Vi ersätter även de utlägg kunden haft i samband med detta för bensin och hyra av släpvagn mot inlämnande av kvitto.
Är djupt besviken på detta företag samt platschefen.
Sedan stämmer ju inte ovan med verkligheten till hundra procent.
Vad som hände står på förstasidan. sedan talade han aldrig om för mig att jag inte fick starta motorn. det fattade jag ju själv
känns som han friskriver sig bara. sedan vad menas med årlig service? måste jag serva igen nu till hösten innan jag kör eller?
blir nog inget mer nu iallafall.
jag lär ju aldrig serva hos dem igen. varken övik eller sundsvall.....
Att han inte heller kan stå för att de gjort fel är mycket oseriöst tycker jag.
Han hävdar att allt är gjort enlig yamahas föreskrifter. (Nästan...)
För första dagen var det att sista mm inte kanske drogs pga att det är så trångt och nyckeln kanske slant den sista knycken (hans ord)
Igår var det att de återanvänt kopparbrickan. det skulle man vist inte göra men de hade ingen ny i lager. då var den ihopklämd och då spände den inte åt muttern så det var därför den vibrerat upp. (hans ord igen) och de HADE dragit den.
Trot eller ej men idag så var det inget konstigt med att återanvända brickan. (hans ord) han hade kollat runt och det gick vist bra.
Den var så tjock så den kunde återanvändas.
Då undrade jag VARFÖR detta då hade hänt. svaret var luddigt men det var ju olja mellan brickan och... ja sa jag, då kanske brickan kom lite snett. då halvbrast det för mig. hur kan en bricka komma lite snett. undrade om han sett en kopparbricka i hela sitt liv och det hade han visst det.
ahhh är trött i huvudet nu. varför inte bara erkänna att de gjort ett misstag.
Sedan säger ju han att de gjort exakt enligt boken (enl yamahas föreskrifter) men byter man inte kopparbrickan då? nån som vet??
Hur går jag vidare nu, kontaktar man arn direkt eller går man via ko?
Nån som vet nått, har goda kunskaper eller kontakter som vill hjälpa en utmattad själ?