Polaris 2013

John_88

Medlem
1 jan 2000
42
0
1
Gällivare
Hoppas min ÅF gick igenom maskinen rejält efter mitt ras. Var nån liten repa i tunneln men inget mer enligt dom.. Men domf år väl ta en ordentligare koll när den ska in på 1a service så att allt står rätt till.. Hade lite stress när axeln byttes =)
Min qd rem stack ut cirka 2 cm från nedre drevet så du kanske hade tur :)
 

albatraoz

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.164
23
38
Greenwich
Någon som köpt en Switchback Pro-R (600 eller 800) och har några erfarenheter av dem? Så lite snö som vi har i år så vettetusan om det inte är vettigare att skaffa en mer ledanpassad skoter...
 

wiiillle

Välkänd medlem
6 apr 2010
810
1
16
söderhamn
Far har köpt en Switchback pro-r 2012, den är riktigt bekväm på led och går mjukare än en kort rush så den inte går ner i alla gropar eftersom den är lite längre. Den går riktigt bra i lössnö tycker jag! Skulle ha valt en Swb framför rush alla dagar i veckan. :)
 

The Duke

Välkänd medlem
1 jan 2000
106
0
16
Det är för ett kit med 3st vikter, olika nitar och shims för variator korset (behövs dock inte).
Köp med 71g grundvikt.

Fjäder som jag tycker funkar fint med dom vikterna är Team 165/327 Almond, så får man samma tillslag som med originalvikterna.
Med originalfjädern blir tillslaget rätt lågt, men mysigt..
Hur mycket har du viktat på?
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.123
954
113
Stora Blåsjön
Hur mycket har du viktat på?
Har lagt på 2+2gram (74g) har inte testat så mycket med 71gramarna i år då jag körde med 68g mtx ifjol men med mässingnitar så jag kom upp i 73gram med dom.

Men prova att lägg på 3gram till att börja med då min maskin verkar gå något bättre än snittet av någon märklig anledning.
 
Last edited:

larsson88

Välkänd medlem
23 feb 2012
354
0
16
Piteå
Har lagt på 2+2gram (74g) har inte testat så mycket med 71gramarna i år då jag körde med 68g mtx ifjol men med mässingnitar så jag kom upp i 73gram med dom.

Men prova att lägg på 3gram till att börja med då min maskin verkar gå något bättre än snittet av någon märklig anledning.
Ska montera mina ikväll. Hade tänkt montera dom utan extra vikt, men ska jag kanske sätta in 3g i hålet längst in direkt?

Edit: Hittade några sprickor i lacken på övre vänstra a-armen nyss. Får kolla närmare sen hur illa det är, men har inte kört in i nått i några höga hastigheter iaf.
 
Last edited:

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.123
954
113
Stora Blåsjön
Ska montera mina ikväll. Hade tänkt montera dom utan extra vikt, men ska jag kanske sätta in 3g i hålet längst in direkt?

Edit: Hittade några sprickor i lacken på övre vänstra a-armen nyss. Får kolla närmare sen hur illa det är, men har inte kört in i nått i några höga hastigheter iaf.
ja prova med 3 gram längst in till att börja med, kör du dom helt tomma så blir det garanterat lite övervarv.