Trimma e-tec!

WOT

Medlem
16 jan 2013
12
0
1
NORGE
Noen her som kjører med Aerocharger eller BD turbo på 800 etec motoren?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

summitfredde

Välkänd medlem
11 mar 2013
156
0
6
Frösön
jag undrar detsamma! vilket är att före dra bd turbo kit eller aerochrger??
och finns det nån återförsäljare på BD i sverige??

mvh fredde
 

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
Boondocker vet jag inte men knr sledtech (diablo här på forumet) sålde några aero-kit förra året.
 

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
smartast vore ju att köpa en polaris på en gång!! hehe hörde att det var svårt att plocka ut mer än 200hk ur etec. självklart går det men det ska ju hålla också... fast å andra sidan så räcker 190 "riktiga" hästar ganska långt! silber har ju också ett eteckitt http://www.silberturbos.com/etecxm
 

summitfredde

Välkänd medlem
11 mar 2013
156
0
6
Frösön
okay:) hur mycket får dom ut ur polarisen då? jämfört med skidoon? har hört 210hk ur skidoo med boondockers kit....

jaha då ska jag kolla det! det är ju det där med att ställa in det som e svårt själv känner jag! montera
det kanske inte är så svårt men:S

mvh fredde
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.118
946
113
Stora Blåsjön
Tror inte polarisen är något bättre över 200 bänkade nordsvenskar.
Dock finns det finare motorstyrning till polarisen och det kan nog ge en hel del i driftsäkerhet.
 

summitfredde

Välkänd medlem
11 mar 2013
156
0
6
Frösön
Tror inte polarisen är något bättre över 200 bänkade nordsvenskar.
Dock finns det finare motorstyrning till polarisen och det kan nog ge en hel del i driftsäkerhet.
okay=) men ett byte till polaris är inte aktuellt för mej! fick dåligt pris när ja hörde mej för och dom är sämre i många aspekter jämför med skidoon enligt mej!:)

mvj fredde
 

summitfredde

Välkänd medlem
11 mar 2013
156
0
6
Frösön
verkar ju som silberturbos är billigare än boondockers iaf... 4995us dollar hos dom det blir 32327 svenska + frakt då! och tror boondockers vart strax över 45tusen om ja inte miss minner mej! puls frakten då...


mvh fredde
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
verkar ju som silberturbos är billigare än boondockers iaf... 4995us dollar hos dom det blir 32327 svenska + frakt då! och tror boondockers vart strax över 45tusen om ja inte miss minner mej! puls frakten då...


mvh fredde
Glöm inte att räkna med momsen...blir en del på så stora summor
 

summitfredde

Välkänd medlem
11 mar 2013
156
0
6
Frösön
Glöm inte att räkna med momsen...blir en del på så stora summor
jo jag vet! momsen är väl 25% på import va? på 33000 äre ju 8250 kr så de e ju en del! men tror fan turbo är värt pengarna! aldrig testat men:S

skulle va roligt att testa nån 2-taks turbo!

mvh fredde
 

summitfredde

Välkänd medlem
11 mar 2013
156
0
6
Frösön
Ja momsen är ju 25% sen är väl tullkostnaden nån enstaka procent också....
okay! om dom skriver ner värdet dom skickar så blire ju billigare..
vilket jag vet att dom gör till 500dollar pratade med dom idag

30000 för ett komplett kit ska dom ha + frakt kostnad då!

mvh fredde
 
K

krickus

okay! om dom skriver ner värdet dom skickar så blire ju billigare..
vilket jag vet att dom gör till 500dollar pratade med dom idag

30000 för ett komplett kit ska dom ha + frakt kostnad då!

mvh fredde
Tullen är 3,5%. Skriver dem ner värdet till 500 dollars blir det inte så mycket i moms, men värt att ta med i beräkningen är att 500 dollars blir även försändelsens försäkringsvärde, lite surt om paketet får fötter...
 

summitfredde

Välkänd medlem
11 mar 2013
156
0
6
Frösön
Tullen är 3,5%. Skriver dem ner värdet till 500 dollars blir det inte så mycket i moms, men värt att ta med i beräkningen är att 500 dollars blir även försändelsens försäkringsvärde, lite surt om paketet får fötter...
okay det hade ja inte tänkte på!:S undra hur svårt det är att montera turbo kitet:S finns det nån firma som gör det mot en slant?:S nån som vet nått? skoterdelen.com kunde ta hem turbo kit också lät det som!

mvh frede
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Aerocharger har filmer på youtube om hur dom montera sitt...ser riktigt enkelt ut mest bara bolt on...väldigt mycket förberett i deras låda.
 

summitfredde

Välkänd medlem
11 mar 2013
156
0
6
Frösön
Aerocharger har filmer på youtube om hur dom montera sitt...ser riktigt enkelt ut mest bara bolt on...väldigt mycket förberett i deras låda.
kollade på dom nu:) ser inte svårt ut! =)

diablo säljer väl aerocharger har jag för mej va?

man kanske ska prata med han o höra vad har har för priser!

mvh fredde
 

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Turbo i all ära men för oss hobby åkare är det värkligen värt alla dom pengarna och skruvningen kontra BB cylindrar som är bolt on å efter mappning bara att åka utan att hålla kolla på lambdavärden avgastemp laddryck mm?


Den erfaren het jag har av skotrar med turbo som kompisar haft är hälften skruva hälften köra.

Mailade med snoperformance om 860 kitten dom kommer börja sälja. Å han skrev så här:

Det har körts med 860-kit som vi skickat ut till våra återförsäljare och de har fungerat klockrent.
Bolt On och sen har de åkt en hel del utan att göra något så det verkar lira riktigt bra.
De har åkt med dessa maskiner mot Turbomaskinerna och de som hade turbomaskinerna fick dem aldrig att gå riktigt som de skulle så de tyckte att de som åkte 860 hade dragit riktiga vinstlotter som varken behövde skruva eller mixtar för att få dem att gå.
 

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Hittade även detta i en tråd på dootalk om trygstad 872cc.

As for someone who actually owns a Trygstad etec 872 I can tell you that they absolutly rip. There isn't a stock sled out there that will touch it. I ride 7-10k. It will hang with turbo poos at 10 lbs of boost. I can't beat them but they only get a couple sled lengths on me by the top of a long pull. The oil consumption is exactly equal to a stocker, the fuel consumption is honestly the same or slightly better than stock (don't know why). We did a 97 mile back country loop with 2 872 bb and 7 polaris sleds. At mile 70 all the poos had to add fuel. We got back with slightly over a gallon of fuel left. I ride it like a stocker...pinned to the bar all day.
 

summitfredde

Välkänd medlem
11 mar 2013
156
0
6
Frösön
låter grymt med big bores kit! men jag gillar inte att man måste skicka in sina egna cylindrar som du skrev brygg=/

om jag skulle köpa ett sånt kitt så vill man ju ha kvar orginal cyllarna så man kan byta ifall man vill säljag
orginal eller om det skulle hända någe med kitet!

mvh fredde
 

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
Vet att diablo tog hem nå bigbore från spi, vet dock inte om det blev åkt med eller inte, 175 utan och 180 med pipa plus att du fortfarande kan ha nån slags ljuddämpare. Jag skulle gå på bb i stället för turbo, enklare, billigare och tystare.
Men framför allt, och kanske billigast, pipa+portning+tändningsjustering och sedan dynoköra med pcv. Billigast och bör ge 170+, kolla på dynotech.