Jag vet inte till hundra procent.. Körde ju med olika variator setups i princip varje gång jag var ute... Men jag upplevde varv förändringar en av dagarna.... Men då jade jag en nästan ny 391 på?? Sen jämnför jag med 11 freeride, den hade ju mindre matta att dra runt, men den gick på varvstopp ögonblickligen på något annat klick än 1 el 2 som org. Och var mycket känsligare på vad jag kastade i för grejer, den här var seg vad jag än gjorde... Men jag hann aldrig börja vikta av.. Just pga. Det sjuka vrid som fanns på 11.
Men om det nu är sån skillnad som du säger MÅSTE ju era inkörda maskiner gå på varvstopp likt min 11. Eller vänta dom har ju moffa fjädern i, då borde fler och fler som kör hårt börja dra ihop remmen i kritiska lägen, det var iaf vad som hände mej när jag körde detta på 11an,
Liten notis för er som bryr sej.. Var i Avvako och kryssade mellan granarna som aldrig förr, sågen jag har i bröstfickan numer användes en gång AV POLARN! Just i denna del av skogen fanns det dagar då jag fick stanna och såga var 5min på XM... Men det bör tilläggas att snön hade satt sej i de mer flacka partierna och fy fan vad jag saknade xm när man lägger ner... Glömmer man gasen på rmk blir det som att försöka välta en F1 bil i jämnförelse....