Pro Rmk är kungen, sen har vi M800 på en stark andraplats.Håller på att försöka sälja min hcr och funderar lite på summit xm nästa år. Någon som kört m800 och summiten och kan ge lite info om körstil och känsla gentemot varandra? Summiten har ju varit svårbruten i snön förut, är det borta nu eller är den fortfarande lite svår? Läser man på snowest så är det ju många som verkar tycka att xp känslan sitter kvar lite.
Okej, tack för infon! ska försöka prova på en summit iaf så man får testa lite men jag hade gärna velat prova i lössnön och inte på isen som man brukar med demomaskiner. Får nog helt enkelt se vad som kommer till 2014 och bestämma sig sen.Pro Rmk är kungen, sen har vi M800 på en stark andraplats.
Summit -13 är bättre än -12 men ganska långt från Poo/A-c enligt mig.
Tycker tvärtom.Pro Rmk är kungen, sen har vi M800 på en stark andraplats.
Summit -13 är bättre än -12 men ganska långt från Poo/A-c enligt mig.
PRO rmk är inte kung. Skitmotor Som drar äckligt mkt soppa. M800 har en kanonfin snurra men den är ihopbyggd av blinda apor.Pro Rmk är kungen, sen har vi M800 på en stark andraplats.
Summit -13 är bättre än -12 men ganska långt från Poo/A-c enligt mig.
Det var ungefär det jag menade, varför köper man annars en 150"+?RMK är den obestridde KONUNGEN av teknisk körning slutdiskuterat..
Jo, rmk:n är mer lättkörd.Tycker tvärtom.
XM Summiten är otroligt lätt att få upp på skrå.
Vill nog påstå att den är lättare att bryta omkull än PRO Rmk.
Sen är nog kanske RMK:n lite enklare att hålla på skrå, aningen mer lättkörd.
Det är ändå det som räknas!Efter att ha åkt en vecka med teknisk körning med XM:en så skulle jag inte vilja byta mot nåt annat.
Supernöjd med maskin.
Kan inte du och jag fara och köra någon gång så vi får bytlåna skoter?PRO rmk är inte kung. Skitmotor Som drar äckligt mkt soppa. M800 har en kanonfin snurra men den är ihopbyggd av blinda apor.
Flyttade du 19mm?Ikväll har jag flyttat bakåt bakre leden i boggien samt dragit åt balatorna ett steg. Får se imorrn om den håller nere skidorna bättre.
Prova en Pro RMK med samma förutsättningar som summiten, alltså 36" framvagn så skall du få se på ombytta roller Men summiten är bra inge snack om saken.Tycker tvärtom.
XM Summiten är otroligt lätt att få upp på skrå.
Vill nog påstå att den är lättare att bryta omkull än PRO Rmk.
Sen är nog kanske RMK:n lite enklare att hålla på skrå, aningen mer lättkörd.
Ja 19mm eller 3/4". Balatan position 3 till 4. Om jag tolkade manualen rätt.Flyttade du 19mm?
Vad har du haft för hål på balatan, och vad har du satt nu?
Kan tänka mig det är svårare att känna förändrigarna på 146:an iom den är så kort.
Jo visst kan vi det, skulle bara varit lite mer lössnö!Det var ungefär det jag menade, varför köper man annars en 150"+?
Jo, rmk:n är mer lättkörd.
Det är ändå det som räknas!
Kan inte du och jag fara och köra någon gång så vi får bytlåna skoter?
Jag har ägt Pro och äger M och bara provat Xm så det vore kul testa på riktigt.
Att M:en är ihopbyggd av blinda apor märker jag inte så mycket av när jag kör den
Däremot då jag ska av med kåporna och byta rem. Suck!
Inre kollat manualen :-\ men har haft min i det 4e hålet från änden räknat, den lösa "flärpen" har alltså 3 tomma hål. Drog ihop 1 steg till, men det kan inte funka, skenorna i luften.Ja 19mm eller 3/4". Balatan position 3 till 4. Om jag tolkade manualen rätt.