Klarade sig a-armar och resten?Visa bifogad bild 17058 reparerade tillfälligt i väntan på delar. 600:- för den delen ni ser nitad. 1000:- för frontbågen
Detta har ju vare ett välkänt problem på framförallt Rotax (Men kan tänka mig att det drabbar flera märken emellanåt?) sen 00-01, hur kan man 13år senare inte ha komme fram till något sätt att skydda sig emot problemet?Fjärde remmen small i helgen...
Skitskotern tyckte att nu ska det smälla rejält, remmen blev småbitar, trådarna lindade in sig innanför primären, packboxen trasig. Ridå....
Det är alltså så pass mycket mellan vevtappen och plåtbitsbrickan utanför radialtätningen, så att remsatana hittar dit?Är bara den sista remmen som small i ordets rätta bemärkelse.
De andra har bara dragit ut trådar ur remmen...
Är detta med trasig packbox bara ett Rotax-fenomen?
Hur ser det ut på polaris och Ac, är deras packbox mer skyddad?
Ja det är gissningsvis ca10 mm mellan veven och plåtbrickan...Det är alltså så pass mycket mellan vevtappen och plåtbitsbrickan utanför radialtätningen, så att remsatana hittar dit?
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Ja, originalbågen är ju ett skämt. Petar man på den så bucklas den.Frontbågen är ju på låtsas. Förstår att den ska vara vek nog för att ta det värsta av smällen och förhoppningsvis göra så andra, dyrare (både att köpa och meka dit), saker inte ska ge vika.
Men lite grövre kunde de allt vara, nu krävs det i princip inget för att trycka in en. Har tappat räkningen på hur många som krökts i gänget denna säsong.
Nästa år blir det att förstärka den, alt. köpa en grövre. Såg nån firma i USA som hade sådana till XM.
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Ja, det var den jag tänkte på.Verkar även ha kommit till XM chassit nu. Bra med "vingarna" tycker jag, som kanske styr undan lite av det värsta.
http://www.dootalk.com/forums/topic/549951-new-skinz-front-bumper-for-the-xmxs/
hade exakt samma problem som du, typ 100 mil på första tills den sprängdes, efter det så höll andra remmen 30 mil.Jaha då har man fått hem maskin igen efter packboxbyte.
Åf har gått igenom maskin och inte hittat några fel. Motorfästen och momentstopp sitter som det ska.
Svaret från BRP var att remproblemen beror på att jag inte haft snöfilter i fronten.
Bullshit!!!!
Det har inte varit sånt före nu på slutet när de två sista remmarna farit!
Jaja, dit med filter till nästa säsong så dom blir nöjda.
Blir spännande att se vad BRP kommer med för bortförklaring nästa år då jag har snöfilter och remmarna troligtvis pajar ändå.
To be continued...
Det är fan att man ska tycka det här med skoteråkning är så roligt, annars skulle man lagt av med det för länge sen...
fan en sån båge måste man ju köpa! nån som vet on nån svensk handlare eller sida som säljer dom??Ja, originalbågen är ju ett skämt. Petar man på den så bucklas den.
Köpte en Skinz-båge till min gamla XP istället, och vilken skillnad! Klart mer hållbar, och var riktigt stabil. Ser ut som original men i grövre och starkare utförande.
Verkar även ha kommit till XM chassit nu. Bra med "vingarna" tycker jag, som kanske styr undan lite av det värsta.
http://www.dootalk.com/forums/topic/549951-new-skinz-front-bumper-for-the-xmxs/
Oväntat svar av grisarna. NÄ !Jaha då har man fått hem maskin igen efter packboxbyte.
Åf har gått igenom maskin och inte hittat några fel. Motorfästen och momentstopp sitter som det ska.
Svaret från BRP var att remproblemen beror på att jag inte haft snöfilter i fronten.
Bullshit!!!!
Det har inte varit sånt före nu på slutet när de två sista remmarna farit!
Jaja, dit med filter till nästa säsong så dom blir nöjda.
Blir spännande att se vad BRP kommer med för bortförklaring nästa år då jag har snöfilter och remmarna troligtvis pajar ändå.
To be continued...
Det är fan att man ska tycka det här med skoteråkning är så roligt, annars skulle man lagt av med det för länge sen...