bygg förlängningar då, har du lyckats mecka ihop en hemmabygd boggie så borde detta vara rena barnleken för en händig kille som dig!
alternativt skaffa noslip.
jag vill ju ha noslip men vet inte om ja måste ändra på nått då jag måste iallafall byta mattabygg förlängningar då, har du lyckats mecka ihop en hemmabygd boggie så borde detta vara rena barnleken för en händig kille som dig!
ok om ja nu ska göra det hur mycket för ja fräsa ut samt förstärka ?Det är ju inte "lösa bultar" som glider i de där hålen. Och det blir inte heller någon skallerorm då det ska vara tajt med bussningar samt "trycker" bakdämparen emot "hela tiden".
Det blir inte någon slaghammare av det hela.
Ok då ska ja ficksa det hoppas det funkar hur långt bör själva spåret vara så det inte blir för mycket?I ett första skede så skulle jag rekommendera dig att försöka tillverka en bit i stål som ser ut såhär.
2 M8 bör räcka i prototypstadiet, sen så för hålet så får du ta stål imot stål tills vidare, enklast så, för stål imot aluminium blir nog mindre vackert.
Jag vet inte riktigt hur de ser i på riktigt där nere, och har inte tid för en djupdykning just nu. Så visar detta lite som en tankegång bara!
dvs. tillverka denna ochg bult fast den i boggieskenan.
så att glidområpdet kommer ovanför skenan.
det går vell också att montera den i tunnel på skotern och låta den lägga sig i backenTa bort dämparen bak och montera boggiet i fasta punkter som motsvarar skoterns fästpunkter.
Lossa sedan bakre svingen från boggiet och låt bultarna till svingen vila på boggieskenorna. Lyft sedan bakkanten av boggiet så högt du vet att det kan fjädra, så borde du se hur långt fram/tillbaka bulten rör sig och då vet du hur långt hålet i "glid stålet" ska vara.
Efter detta skulle jag montera "mattspännings skruvar" längst bak på "glidstålet", så att du kan justera in justerskruven för att bestämma hur långt bak svingen ska kunna glida. På så sätt borde du kunna ställa in hur hårt kopplat boggie ska vara.
Endast teorier här i tv-soffan. Någon som orkar tänka efter kan rätta mig.
jaha nej det palla ja nog inte sen har jag inte verktyg för att kunna tillverka en sådan platta finns det nån här som skulle kunna ta på sig det jobbetOm du vill palla upp skotern så den alltid står "vågrätt" samt hela tiden lyfta upp mattan så.
Kan nog hjälpa dig med plåten. PM:a om du är intresserad.jaha nej det palla ja nog inte sen har jag inte verktyg för att kunna tillverka en sådan platta finns det nån här som skulle kunna ta på sig det jobbet
Knäckt sving tyder på att någonting i geometrin inte stämmer eller att det är underdimentionerat.
Min gissning är fel geometri.
Bild på hur det slutade?