iPhone 5 - Äntligen

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Håhåjaja nu har du kliat på ett varigt sår :)

Har själv, samt alla mina kollegor, en 4 och det är intressant att alla gubbarna som är 60+ inte haft några som helst problem att lära sig använda telefon - vet ju hur det lät innan vi fick dom.

Och dom håller jävligt bra, har sett flera trasiga galaxytelefoner men ingen iphone.

Vad är skilnaden mellan 4 & 5 då?

Hoppas du fortsätter vara nöjd.
Snabbare, större display, tunnare, känns helrätt i handen, och den är inte lika mkt längre fysiskt som displayen blev längre. I övrigt är det ju därför man måste berätta man köa lite för en iProdukt, för alla Androidanhängare t.ex går ju amok - vilket ju är 25% av grejjen :) :)

..jag kanske var lite otrevlig i min förra post :-/ jag står ju för de jag skrev. Men.
Jag är ändå rätt glad för din skull psike! Hoppas den är allt du hoppas på och mkt till!

ika: ping är nerlagt, det är precis vad det det är, med rätta.
Inte ett dugg, vad gäller kön så ja, var runt 7-8 personer före mig, men dom hade endast fått in ett tjugotal telefoner... varför jag sedan var ute snabbare berodde väl på att några av dom tjollrade om abbonemangsformer och bindningstider. ;)
 
W

wettrob

Tänk hur mycket bensin du kunde få för dem där 10k du la ut på mobilen:eyebrows:
 

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
10k kostade den ju då INTE, riktigt så tänd var jag inte på en iPhone :)

Hur som helst riskerar man ju ALDRIG bensinkontot, första räkningen som betalas är ju bensin/försäkring till skoter sen, om det råkar bli över, kan man ju spara nån slant till dessa tingestar :D
 

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
I övrigt är det ju därför man måste berätta man köa lite för en iProdukt
Jag håller delvis med, kommer ihåg när jag köade hemma i Hoting för min första och sista "i" produkt, året var 2004, jag var 21år och iRobot gick på bioduken!
 
W

wettrob

10k kostade den ju då INTE, riktigt så tänd var jag inte på en iPhone :)

Hur som helst riskerar man ju ALDRIG bensinkontot, första räkningen som betalas är ju bensin/försäkring till skoter sen, om det råkar bli över, kan man ju spara nån slant till dessa tingestar :D
Hehe, chansade bara på 10k.
Men någonstans där i närheten tror jag slutsumman slutade på iaf ? ;)
 

MAXIT

Välkänd medlem
20 jan 2012
231
0
16
Övik
Hehe, chansade bara på 10k.
Men någonstans där i närheten tror jag slutsumman slutade på iaf ? ;)
Mobil + abb så blir det 10k-15k beroende på minne och vilket abb och bindningstid.

64gb 8000kr kontantkort
32gb 7000kr kontantkort
16gb 6000kr kontantkort
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Alltså-betalar man 6000:- för den billigaste i-5an så spelar det ingen roll hur stryktålig dom är...eller?
Köpte en ny S2 till frun förra veckan för 2800:-, och vad gör i5 bättre?
Om den är mer hållbar, så ska den alltså hålla dubbelt så bra som S2an innan man ens ligger på break even om det är en avgörande egenskap.

Det enda skälet till att jag skulle överväga en "i" är att det finns fler appar.
Men jag får försöka klara mig med dom hundratusentals appar som finns till android helt enkelt...

(Ska erkänna att jag varit sugen på en Mac, men jag är för snål. Och eftersom dom flesta porrsidor jag surfar på är skoterrelaterad porr, så har jag inga större problem med virus på en vanlig pc. ;) )
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
[video=youtube;rdIWKytq_q4]http://www.youtube.com/watch?v=rdIWKytq_q4&feature=related[/video]:eyebrows::eyebrows::eyebrows:
 

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Går det smsa/mmsa med 5an?
Har dom kommit med hd än?
Hdmi?
Går det ringa med skiten?

Känns som om sekten blir galet imponerade över saker som andra märken gjort bättre för flera år sen för under halva kostnaden. :heh:


Tror det är som med klimatbluffen och det kanske är samma människor(?) som predikar om den,men det kommer dö ut om några år..
 

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
allt jävla snack om den där telefonen alltså!!

Men visst.. annars kan ju ni med en Iphone 4 kan ju uppgradera eran mobil till en 5a väldigt enkelt :)

Uppenbarligen tillräckligt många för att få dig att reagera (who the F cares) ;)

Ser vissa likheter gällande Apple m.fl och t.ex skotervärlden, finns många märkesfanatiker som får folk att missa fördelar och styrkor hos resp märken...

Edit.
Tycker det är lite roligt gällande denna hype som Apple skapar, vilken hype är det som de skapar? Apple gör ju inte ens reklam i t.ex Sverige om sin telefon, de pratar inte ens om den nya modellen innan den släpps, det är media som skriver löpmeter (kan nästan garantera att de inte köper en enda artikel)... Sen kan det ju diskuteras i evighet om passiv marknadsföring osv men faktum är den "sjukaste" (jag gillar den t.ex inte) uppblåsningen är vid presentationen/släppet, hur många av normal svensson tror ni sätter sig och kollar på den...

Så nej, surret byggs av media och av produkten i sig tillsammans med personer som äger den Apple har endel marknadsföring i USA osv men tycker att de annars är rätt passiva...
 
Last edited:

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Tror det är som med klimatbluffen och det kanske är samma människor(?) som predikar om den,men det kommer dö ut om några år..
Detta är den 327:e månaden på raken som världen har en medeltemperatur över 1900-talets medeltemperatur. Sannolikheten för att det ska hända slumpmässigt är så nära noll att det i alla praktiska hänseenden är noll. Men det är inget problem i sig. Ett problem vi borde oroa oss över är den minskade oljeproduktionen.
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Detta är den 327:e månaden på raken som världen har en medeltemperatur över 1900-talets medeltemperatur. Sannolikheten för att det ska hända slumpmässigt är så nära noll att det i alla praktiska hänseenden är noll. Men det är inget problem i sig. Ett problem vi borde oroa oss över är den minskade oljeproduktionen.
Klimatdebatt!!!!!!!

Vet du om att ett normalstort vulkanutbrott släpper ut lika mkt växthusgaser som ALLA fordon i världen gör under ett år!

Hur f-n man nu kunnat räkna ut det.

Blir det nog varmt så smälter polerna och vi dränks i vatten. Mycket regn och sjunkande temperatur som följd gör att polerna börjar frysa och vi får en ny istid.

Skoter hela året om med andra ord!
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Ontopic: man kan inte jämföra samsung med iPhone. Samsungen är bättre på allt prestandamässigt. Däremot så känns s3an ungefär lika välbyggd som en Drabant så räkna inte med ett trevligt andrahandsvärde när du lessnat på att allt knarrar och glappar.

Jag kör iPhone och älskar det faktum att skiten bara fungerar.
 

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Ontopic: man kan inte jämföra samsung med iPhone. Samsungen är bättre på allt prestandamässigt. Däremot så känns s3an ungefär lika välbyggd som en Drabant så räkna inte med ett trevligt andrahandsvärde när du lessnat på att allt knarrar och glappar.

Jag kör iPhone och älskar det faktum att skiten bara fungerar.
Amen :)