Sv: PROTRO - Pro Rmk Nytro + lite annat
Införskaffat en styrstång från REV, tyvärr var plastblocken väldigt glappa så nya sådana kommer behövas (någon som har två par som ligger och tar plats ?
). Tror att den styrstången kommer att bli lämplig då den har en böj som ger mer plats över spjällhusen, läs framtida turbo.
Blev en liten stund i garaget igår så jag har påbörjat adapterplattorna i trä för att se lite bättre hur det kommer att bli, ska fräsa ur offsetten på den högra sidan idag för att få den på plats. när träplattorna är klar skall jag diskutera materialtjocklek och utformning med min bekanta som är fräsguru.
Lite bilder :
Bra frigång över "motorn".
Det övre plastblocket är bara inkilat då REV blocken är för breda för befintligt fäste, dett kommer ändå behövas provas ut bättre för att se den slutliga positionen.
Har använt min grymma Paintskills för att illustrera det tänkta länkaget till styrningen. Eventuellt kommer det nedre plastblocket att hamna på andra sidan (närmare motorn) för ännu mer upprätt styrstång men behöver motor på plats för att se frigången bättre.