NyPro - Pro Rmk Nytro + lite annat

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Det var jäkligt kul att se den live på mässan! Det blir verkligen "kortslutning i huvudet" då man står och tittar på den, alla möjliga delar från olika skotrar sammanfogade så snyggt att man tror den är fabriksbyggd! Lite som en gepard med lejonben och zebraskalle... :D

Väl byggt, väntar med spänning på fortsättning!!

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Hahaha. Tack för det !
Det var några som kom förbi ock kollade lite (den stod utan huv och sidokåpor) och sen vände dom sig till mig frågade lite undrande vad det var för speciellt med den.
Jag får väl ta det som ett gott betyg.

När jag lastade av och körde fram till porten var det "hopparampgrabbarna" som öppnade porten och dom fick inte riktigt ihop motorljudet och utseendet på maskinen :)

Det var jäkligt kul att se den live på mässan! Det blir verkligen "kortslutning i huvudet" då man står och tittar på den, alla möjliga delar från olika skotrar sammanfogade så snyggt att man tror den är fabriksbyggd! Lite som en gepard med lejonben och zebraskalle... :D

Väl byggt, väntar med spänning på fortsättning!!

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Jag håller på att återhämtar mig lite då det har varit en period med stressmek, dels ville jag ha igång motorn för att se att den funkade sen hade jag en deadline till en viss tidning och sen skotermässan på det.
Så nu när allt det är över så gick luften ur mig lite grann, men nu har det varit några dagar med vårliknande väder och då blir ju inte suget mindre.
Jag ska ge mig på ljuddämparen, sadel och lite annat smått och gott så man hinner provköra lite innan snön är borta.

morris

Välkänd medlem
1 jan 2000
567
3
16
Gällivare
Man blir nästan orolig när du inte uppdaterat på flera dagar :)
Grymt "lämpat", grymt resultat. Grämer mig jag inte kunde ta mig till mässan...

yxel

Ny medlem
15 mar 2013
2
0
1
Måste motorn monteras så pass bakåt lutat som du gjort eller kan den rätas upp mer? Har lite planer på ett liknande projekt, int lika extremt som du har gjort dock.

Ruskigt grymt bygge. 5 av 5 :)

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Tack !
Det måste den inte men det är ju bra att få vikten ner och bak, det är ju för övrigt samma position som i Nytron då jag använder motorplattorna från den.
Jämför man med Polaris så är motorn väldigt nära tunneln.
Innan jag tagit av kåpor och huv på mässan var det några som trodde att det inte satt någon motor i chassit då dom kikade in igenom "lykthålen".

Måste motorn monteras så pass bakåt lutat som du gjort eller kan den rätas upp mer? Har lite planer på ett liknande projekt, int lika extremt som du har gjort dock.

Ruskigt grymt bygge. 5 av 5 :)

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Idag kunde jag inte hålla mig från garaget längre....

slet lös avgassystemet och slaktade ljuddämparen, nu ska den få andas.
hade tänkt prova med ett rakt rör först men jag beslutade mig för att modda ljuddämparen direkt, jag fick dock slut gas så det blir flaskbyte imorgon så man inte blir stående över helgen.

En viss skillnad på dom perforerade rören.

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Gjorde färdigt ljuddämparen och lade igen hålet i där orginalljuddämparen mynnar ut med en bit alu.plåt.
av någon anledning tog jag inte ett kort idag... börjar nog tappa stinget :)

antonbc

Välkänd medlem
17 sept 2012
924
67
28
6
måste säga att det är riktigt imponerande att du redan fått den körklar! tummen upp, ska bli kul att se fortsättningen

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Dagens ord "Fiasko".
jag såg att kolfibern tagit stryk av mitt tidigare värmeproblem men jag slängde dit det iaf.
men det straffade sig.

den går svalare nu med det grövre röret men den blev lite mer högljudd, fördelen är att det inte är det irriterande skrikburksljudet som tvåtaktarna lider av sen kommer det ju en roterande ljuddämpare framöver. :)

Är det någon som har en bit alurör eller tunnväggigt rostfritt med innerdiameter 85mm 30 cm långt ?

sSs

Välkänd medlem
8 okt 2012
324
1
16
Domsjö
Helt klart det bästa bygget på detta forum!!! Och ska man bygga kustom kälke är det obligatoriskt att blanda in så många märken som möjligt!!

👍👍👍👍👍

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Tack för det !
Ditt bygge är riktigt kul att följa också, jag har haft som plan hela tiden att göra en rörramstunnel till mitt bygge också men jag känner att jag bara är i fas ett än så länge. Det är enklare att mixtra med boggiplacering och dyl. På en plåttunnel.

Helt klart det bästa bygget på detta forum!!! Och ska man bygga kustom kälke är det obligatoriskt att blanda in så många märken som möjligt!!

👍👍👍👍👍

sSs

Välkänd medlem
8 okt 2012
324
1
16
Domsjö
Tack för det !
Ditt bygge är riktigt kul att följa också, jag har haft som plan hela tiden att göra en rörramstunnel till mitt bygge också men jag känner att jag bara är i fas ett än så länge. Det är enklare att mixtra med boggiplacering och dyl. På en plåttunnel.
Min tunnel såg ut som en Schweizer ost därav rörtunnel bygge. Sen att jag hade problem med sprickor och sånt härligt är ju en annan femma... Nu är man snart på g och det kända bra! Måste få undan den i garaget så jag kan börja bygga på hojarna som ska vara klar innan våren. 🙋

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Någon som har eller vet var man får tag på ett rör med innerdiameter 85mm eller 90mm helst i alu. Men rostfritt kan funka.
Ca 30cm långt.