Jo nog lär et funka mer eller mindre bra med detta insugplenum och grenrör men håll noga koll på tändstiftens färger den första tiden. Har man inte trattar i plenum så "kan" vissa cylindrar få mer eller mindre lufttryck så kolla att stiftfärgerna inte blir allt för olika,,typ risk för att en cylinder bränner hål i en kolv eller grillar ventiler. Med ditt plenum är jag lite orolig att första cylindern närmast ink luft från turbo får mest tryck och att andra och tredje cyllen får mindre eller senare övertryck/blåsväder. Fördelen med stor volym på plenum är innan övertrycket byggs så finns lite luft att ta av till första trottelöppningen,,har man litet plenum blir det mer chockeverkan som är svår att mappa eller bestycka bort och du kan få märkliga hicka och mystiska arf värden speciellt i samband med utan trattar dessutom. Om du orkar bygga om plenumet så kopiera MCxpress plenum.
Tvåtaktare kan ha mindre plenum för de har jämnare insugsflöde för att de tänder varje varv.
Ursäkta om det låter som jag klagar men jag vill att det ska funka så bra som möjligt utan onödigt krångel när den ska köras igång. Allt annat i byggväg och kvalite på jobb är kanonbra!!
Tvåtaktare kan ha mindre plenum för de har jämnare insugsflöde för att de tänder varje varv.
Ursäkta om det låter som jag klagar men jag vill att det ska funka så bra som möjligt utan onödigt krångel när den ska köras igång. Allt annat i byggväg och kvalite på jobb är kanonbra!!