NyPro - Pro Rmk Nytro + lite annat

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Framme hos McXpress.



Hur gick det då ?
Riktigt bra faktiskt, Allt lirade ihop riktigt bra och det tyckte även Erik och Alf så det tar jag som ett gott betyg :)
Dom trodde att jag kanske skulle kunna hitta 10 hk med annat plenum, grenrör och "Cobra elbow:en" kanske tjuvade lite flöde.
I dagsläget känns inte dom ombyggnationerna värda den eventuella ökningen.

Vi stannade vid ca 170 HP då det kommer bli lite mer vid vinterklimat istället för 17 plusgrader och regn som dagens väder bjöd på.
Jag har ju möjlighet att vrida på lite mer via boxen om jag känner för det men den här setup:en känns safe att börja med.
Jag är riktigt nöjd.





Jag har filmat lite så jag ska se om jag kan få ihop nåt av det.
 

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Ett klipp från mobilen.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=7BndAikt9_E&list=UUTqMgNxy0pbjmantfCfN0hw[/video]


Redigerade ihop en liten sekvens med ett gratisprogram men den gjorde en vattenstämpel över hela bilden....:mmph:
 

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå

morris

Välkänd medlem
1 jan 2000
567
3
16
Gällivare
Tangerar det jag drog ur rave 800an, fast du lär ha lite bättre driftsäkerhet, svårt att få sämre än den hade iofs :-D
3 månader kvar, sen ligger snön på backen här, bara komma upp å testa ;-)
 

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Härligt att allt lirar som det ska. Bra jobbat!
Tack för det ! Nu är det bara resten kvar.

Tangerar det jag drog ur rave 800an, fast du lär ha lite bättre driftsäkerhet, svårt att få sämre än den hade iofs :-D
3 månader kvar, sen ligger snön på backen här, bara komma upp å testa ;-)
Måste har varit bra snurr på den, då den gick iaf. :)
Jag hoppas vi får in en del jobb uppåt framöver....
 

morris

Välkänd medlem
1 jan 2000
567
3
16
Gällivare
3 dubbla kostnaden, och gick hårt i korta intervaller :-D
Finns då sängplats och fina myrar, bara svänga förbi. Vintern är lång...
 

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Låter bra det !

3 dubbla kostnaden, och gick hårt i korta intervaller :-D
Finns då sängplats och fina myrar, bara svänga förbi. Vintern är lång...
Tillbehören till kameran landade idag.



Nu är jag inne på sista semesterveckan varav vi får besök till helgen så nu kanske det blir en liten lugn period i garaget.
Men tunneln ska dit härnäst med allt vad det innebär : fotsteg, lyftbåge, dropbrackets, fäste till pyramidstagen, dyna, värmeskydd runt turbon, batterihållare, "luftburk" till turbon, plasten mellan huv/sidokåpor och tank ska fixas till, och säkert något annat som jag inte kommer på just nu.
Sen blir det ett variatorkit och genomgång av variatorerna.
förstärkning och fixning av boggien
hjälm ,goggles, byxor, handskar, jacka, skor
och sedan här någonstans ligger en Challenger extreme gärna med Avid drivhjul på önskelistan eventuellt åtföljt av smalare framvagn.
En lottovinst skulle sitta fint just nu känner jag...
 

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Känns som jag gjort detta förr, tömt tank, demonterat den, tagit bort batteri, tömt kylarvätska.



Under bänkningen så tryckte vi på ett rör på ljuddämparen som var lite väl precis i passformen så när den sen skulle demonteras fick vi slå lös den, det resulterade i att ljuddämparen började separera lite och nitarna blev deformerade så jag fick slå ihop dämparen lite och nita om den i ena änden.

Är det någon som har en Assault och en Pro i närheten som kan ta ett par mått åt mig ?
Med fjädringen i topplägen (så lite "sag" som möjligt)
Mått från golv till främre Bumper bakre bumper och till plåten under motorn.
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.769
844
113
Kramfors
Kul att den funkar bra men inte kan du väl köra omkring med turbo och ha under 200hk!!?? Stämmer det att den laddade 0,4bar vid 170hk? Jag antar du inte kompsänkt och därav det låga laddet? Kompsänk isåfall och ladda minst 1 bar annars blir du less mitt i vintern. Jag har kört arcticat f11 turbo den har 3 effektlägen 170/200/240HK 200hk läget kör man mest på flippar man i 170 läget somnar man.

Hur mycket ladd klarar den innan spikning med org komp för jag antar Marklund talade om det?
 

Eliminator

Välkänd medlem
6 feb 2006
1.120
0
36
Sundsvall
Hade ni någon koll på insugstempen vid bromsningen? Står bara 17grader rakt igenom...

Håller man koll på insugstemp/oktantal/lamda så finns det säkert lite mer att hämta innan härdsmälta om man vill eller vågar =)
 

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Kul att den funkar bra men inte kan du väl köra omkring med turbo och ha under 200hk!!?? Stämmer det att den laddade 0,4bar vid 170hk? Jag antar du inte kompsänkt och därav det låga laddet? Kompsänk isåfall och ladda minst 1 bar annars blir du less mitt i vintern. Jag har kört arcticat f11 turbo den har 3 effektlägen 170/200/240HK 200hk läget kör man mest på flippar man i 170 läget somnar man.

Hur mycket ladd klarar den innan spikning med org komp för jag antar Marklund talade om det?
tack tror jag :)
Jag ville börja med ett ej kompsänkt kit för att se hur det funkar och hur den är att köra, jag tror dom laddar 0,45 på sina 190 kit så det borde vara safe. På vipern kör dom utan IC men Nytron har ju sin "precooler" i tunneln.
Erik tror jag har soppa för ca 220 hp med orginalspridare om man drar på bränsletrycket.
om jag ska ladda vidare då blir det kompsänkning, IC och förmodligen extraspridare, men jag ska kanske bygga färdigt resten och köra lite
 

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Nej vi kollade inte det Givarna hängde bara i rumsluft.


Hade ni någon koll på insugstempen vid bromsningen? Står bara 17grader rakt igenom...

Håller man koll på insugstemp/oktantal/lamda så finns det säkert lite mer att hämta innan härdsmälta om man vill eller vågar =)