Just ja. Men som ni vet är jag lite slö och lat och tar bara genvägar i mitt bygge :blink1:
du har ju hela hösten på dig. .. . .
du har ju hela hösten på dig. .. . .
Har inte skrivit i tråden tidigare tror jag, men måste tacka för att du gjort en bra sommar till en perfekt sommar. När det varit förvarmt ute så har man ju kikat skoterforumet och denna tråden och längtat till vinternJust ja. Men som ni vet är jag lite slö och lat och tar bara genvägar i mitt bygge :blink1:
Jag har varit tvungen att fixa lite med privatbilarna och idag var första arbetsdagen efter 8 veckors ledighet, så det kommer nog att ta ett tag innan jag landat och kommit in i rutinerna (men jag känner mig lite sugen på att fortsätta med tunneln).Har inte skrivit i tråden tidigare tror jag, men måste tacka för att du gjort en bra sommar till en perfekt sommar. När det varit förvarmt ute så har man ju kikat skoterforumet och denna tråden och längtat till vintern
Grymt bygge.
Tyvärr har jag ingen vettig såg så det blev vinkelslipen, denna alu. smetar inte så mycket så det gick bra.Aluminiun går att såga på cirkel
Annars finns det fina rondellskivor för alu på Wurth .Tyvärr har jag ingen vettig såg så det blev vinkelslipen, denna alu. smetar inte så mycket så det gick bra.
jag har provat Biltemas skivor för alu men jag tycker inte det var någon skillnad förutom att dom var tjockare.. men det kanske är större skillnad på märkesgrejer.Annars finns det fina rondellskivor för alu på Wurth .
gjorde ett litet ryck och städade ur garaget och sen gav jag mig på Burandt fotstegen, Jag borrade och försänkte för 3 st nitar till då jag tycker att det borde ge lite mer stadga.Såg på snowest att du börjat på ett rörchassie. Ett tips är att dumpa stenåldersrören i krommolly och gå på betydligt bättre grejer gjorda på hemmaplan. SSAB har Docol R8 m.fl och Ruukki har liknande t-ex http://www.ruukki.com/Products-and-solutions/Steel-products/Precision-tubes/Circular-precision-tubes/Form-800-circular
Hittade inte någon länk till SSABs rör men en polare köpte precis ett antal pipor Docol-rör från Tibnor så dom har att sälja.
Rör med sträckgränser uppåt 1000Mpa ger onekligen möjligheten att bygga lätt bara men förstår sej på att sammanfoga och bocka dessa =)
Kan hända jag läste fel.... eller närmare bestämt så måste jag ju ha gjort det =)Du har nog blandat ihop mig med "Kennyspec" som jag haft en del kontakt med och som också monterade en Pro Bulk på sin Nytro efter att ha sett mitt bygge.