Yamaha 2014

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.630
99
63
Örnsköldsvik
Jag kände mig då inte lurad när jag köpte min Phazer. Ingen trodde väl på fullaste allvar att en 500cc 4-t skulle kunna mäta sig med te.x BRP 600cc 2-t osv.
Tror faktiskt väldigt många köpte en Phazer och trodde det skulle vara som en 600cc 2T gjorde för hopp å lek.
Sen är det ju såklart inte alla som köpte en därför. Men Yamaha körde verkligen stenhårt på att lansera den som en halv räcer =)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Ja få se vad dom kommer med...bilden för övrigt lär vara fake

Sen att anklaga att Yamaha skulle ha "speciellt" bra markandsförsingsavdelning .... där är nog alla märken lika skyldiga....Ta bara som exempel när Polaris släppte PRO RMK 2013...med kolfiber och och hur lätt den var mm....vi har ju sett hur "bra" det funkade i verkligheten.
Så alla märken kör nog med liknade marknadsföring...och dumma vore dom ju annars...deras mål är ju att sälja så mycket som möjligt.

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.630
99
63
Örnsköldsvik
Ja få se vad dom kommer med...bilden för övrigt lär vara fake

Sen att anklaga att Yamaha skulle ha "speciellt" bra markandsförsingsavdelning .... där är nog alla märken lika skyldiga....Ta bara som exempel när Polaris släppte PRO RMK 2013...med kolfiber och och hur lätt den var mm....vi har ju sett hur "bra" det funkade i verkligheten.
Så alla märken kör nog med liknade marknadsföring...och dumma vore dom ju annars...deras mål är ju att sälja så mycket som möjligt.
Ja dom är ju alla bra på att hypa. Sen kan du väl inte påstå att PRO-RMK inte skulle vara lätt?? Att den sen inte håller är en annan femma, men lätt är den =)
Yamaha är dock duktig att slå på stora trumman för lite.

Själv är jag inte alls negativ till en Yamacat. Ett riktigt fint chassie där skotervärldens bästa motortillverkare får stoppa i en motor. Förutsatt inte Yamaha fått peta på allt för mkt bly kan det bli en riktig kanon skoter!

albatraoz

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.164
23
38
Greenwich
misstänker att de kan ha elektriskt styrd gas som på r1an? Finns mycket fränt de kan plocka från sina motorcyklar som faktiskt ligger bra i framkant!

leftrustle

Aktiv medlem
27 aug 2012
68
0
6
Umeå
misstänker att de kan ha elektriskt styrd gas som på r1an? Finns mycket fränt de kan plocka från sina motorcyklar som faktiskt ligger bra i framkant!
I Ski-Doo 2014-tråden finns bilder på Ski-Doo prototyp med just elektrisk gas, vilket de antagligen plockat från Sea-Doo. Känns som naturlig väg att gå.

FOX rider

Välkänd medlem
10 okt 2006
1.426
9
38
47
Ludvika
Bliden känns för välgjord för att vara fake. Hoppas den kommer med en hpdi yamaha 2t! Det vore nått att ge arctic i utbyte mot chassit. Men det är väl bara en dröm.

Turbomountain

Välkänd medlem
17 aug 2007
895
0
16
Jämtland
PGA att yamaha går så dåligt och börjar halka efter så har AC hjälpt dom med chassiet.
I kompensation så får AC tillgång till yamaha motorer, AC tackar ja till den dealen men kommer förstås bara ställa bort yamahamotorerna i nått hörn på fabriken.

Anledningen till att AC hjälper yamaha att få fram ett riktigt chassie är istället att det har börjat bli lite väl ensamt för AC på toppen.

Polaris och BRP tragglar på år efter år med sina kvalitetsproblem och det leder även till att AC inte känner att dom behöver utveckla nya produkter för att fortsätta leda. Men om nu iallafall yamaha kan hänga med i svängarna så får AC nån morot för att fortsätta leda utvecklingen.

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
kolla på mattan så ser ni att den är fejk(tror jag :p)... helt snee, dock sjukt bra gjord

leftrustle

Aktiv medlem
27 aug 2012
68
0
6
Umeå
Är ju inte precis ovanligt att tidiga produktbilder, som baseras på foton av prototyper, är kraftigt photoshoppade.