Ski - doo 2014

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
Ja, är lite rädd att kammarna ska gå varma och gå av bara. Kanske ett ickeproblem men ingen jag kör med nästan varje åkning har mer än 44mm och även dom har fått sig lite otukt vid långkörningar som 22mil led som händer en eller två gånger per vinter. Annars så blir det mer 5-10mil ospårat och där tror jag mattan briljerar jämfört med den jag har nu. Iof tar jag mig fram med 44mm utan förhinder så kanske blir tråkigt om man har mer.

Ska kolla in maskinerna i eftermiddag på Clash of Nations så får se om man står och kåtflåsar eller agerar ganska likgiltigt mot det nya leksakerna dom har att bjuda på :)
 

MallaN

Välkänd medlem
1 okt 2009
522
2
18
Gävle
Ja, är lite rädd att kammarna ska gå varma och gå av bara. Kanske ett ickeproblem men ingen jag kör med nästan varje åkning har mer än 44mm och även dom har fått sig lite otukt vid långkörningar som 22mil led som händer en eller två gånger per vinter. Annars så blir det mer 5-10mil ospårat och där tror jag mattan briljerar jämfört med den jag har nu. Iof tar jag mig fram med 44mm utan förhinder så kanske blir tråkigt om man har mer.

Ska kolla in maskinerna i eftermiddag på Clash of Nations så får se om man står och kåtflåsar eller agerar ganska likgiltigt mot det nya leksakerna dom har att bjuda på :)
Ta gärna lite bilder på både Lynx och Ski-doo 2014 och lägg upp här sen! :D
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Jag fick då en helt annan prislista av säters förra veckan, FR147 148900:- och då var 6000:- borträknat.
 

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
Inte säkert, skulle räknas åt mig den 9onde. Försöker bestämma mig mellan boondocker och freeride. Boondockerns fotbrädor är förbättrade avsevärt men fegar nog ur gällande boggien som jag iof inte vet något om.

skickat via telefonen
 

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Jo det förstår jag också det är med sommar rabatten. Men priserna jag fick var t.ex 145900 för en summit 146 det blir med rabatt 139900 och dom jag länkade till tar 135900.

Kanske små pengar på en så dyr skoter men tänkte mest på många här som hände upp sej på att dom höjt priset någon tusenlapp. Därför jag var intereserad av om dom jag länkade till är ovanligt billig eller om det är en generell pris sänkning så man får dom till det priset av alla.
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Borde väl va lika hos alla.. vette fan om brp tillåter att dom annonserar något lägre pris än rekommenderat cirkapris +/- snowcheck..
 

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.149
24
38
Borde väl va lika hos alla.. vette fan om brp tillåter att dom annonserar något lägre pris än rekommenderat cirkapris +/- snowcheck..
Det köper jag inte... handlaren får köpa maskinen för X antal pengar och har Y antal kronor i vinst.. tror inte brp bryr sig överdrivet mkt om hur stor vinst varje handlare vill göra. Om någon vill köpa in sig på marknaden (ingen uppfattning i det här fallet) kanske de väljer att göra mindre vinst per maskin för att ta andelar. Rekommenderade priser kan knappast vara mer än ett förslag på vad brp anser lämligt men sen vad handlaren gör borde de knappast kunna styra.
 
Last edited: