Switchback assault 800 tips och knep

Thimwikström

Välkänd medlem
17 aug 2012
614
0
16
Byske
Kan tipsa om http://www.alternativeimpact.com/
Bra att ha å göra med och kan skriva ner värdet på paketet, lacka i den färg du vill osv.
Köpte till min switchback. Ca 4000 för fyra a-armar inkl. tull, moms, frakt.
Finns även titan a-armar för den som har råd! :)
De är en sån där titan arm jag har knäckt på min nu :p titan kittet går på 810 dollar eller 5138 kr och då gissar jag att frakten inte är inräknad :p

Thimwikström

Välkänd medlem
17 aug 2012
614
0
16
Byske
Är de någon som kör v-kitt på sin -11 ? jag blev tipsad att skippa v-kitt då -11 ska ha så pass bra standard, ger tydligen betydligt mer på -12 och -13 års modeller .

är de värt dom drygt 3000:- ett v-kitt går lös på ?

kanske ska tillägga att jag team sekundären .

star

Välkänd medlem
5 feb 2007
292
1
16
Jäderfors
Thim:
Kör du helt orginal i variatorerna? Hårdare sekundär fjäder gör en grym skillnad iaf!
Byt till svart/lila svart/vit eller röd/rosa team då orginal är dundermjuk..
Iaf om du kör med högre kamhöjd än orginal och nerdrevat.

Thimwikström

Välkänd medlem
17 aug 2012
614
0
16
Byske
Thim:
Kör du helt orginal i variatorerna? Hårdare sekundär fjäder gör en grym skillnad iaf!
Byt till svart/lila svart/vit eller röd/rosa team då orginal är dundermjuk..
Iaf om du kör med högre kamhöjd än orginal och nerdrevat.
Jo jag åker helt standard... de ger inget att byta ut vikter och fjäder i primären ?
jag åker med en backcountry 44mm matta och nerdrevat :)

infoding95

Välkänd medlem
5 sept 2010
438
1
16
luleå
Jag stoppade i ett par mds vikter i min och jag tycker att det blev ganska mycket skillnad :) Jag har dock inte gjort något åt fjädrarna men det kommer så småningom :)

Thimwikström

Välkänd medlem
17 aug 2012
614
0
16
Byske
Jag stoppade i ett par mds vikter i min och jag tycker att det blev ganska mycket skillnad :) Jag har dock inte gjort något åt fjädrarna men det kommer så småningom :)
okej men nu är ju frågan ska man ha 11-66g eller 11-68g och vilka fjädrar funkar bäst ? vilka start och slut tryck ska man ha för att få roligaste freeride skotern ? :)

infoding95

Välkänd medlem
5 sept 2010
438
1
16
luleå
Dom jag har är ställbara men jag tror att ett par 11-68 fungerar bäst :) Fjädrar han jag ingen aning om så det får du fråga nån annan om. Det är ingen som har en lyftbåge å sälja ? min råkade ut för en liten rullerelaterad olycka :)

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Skulle vilja byta fotstegen på min SW 2011 till Burandt’s HD Powder Trac. Ngn som gjort detta och hur det passar?
Edit. Jag ber så hemskt mycket om Burträsk då jag menade på att de skulle va svårt att få snyggt, det jag kollat tidigare indikerade att det skulle bli fult runt fotholken, men såg en igår och det verkar enkelt att fixa och går få hyffsat snyggt runt plasten med smalare fotsteg,

så jag ska också köra på den linjen, (lite konstigt kanske då jag förkastat iden förut....) men man är ju inte sämre än att man kan ändra sig. nu är ju bara frågan om man ska köra på original -13 rmk eller burandt? hur svajjiga är originalet jämnfört med burandts??

Thimwikström

Välkänd medlem
17 aug 2012
614
0
16
Byske
Dom jag har är ställbara men jag tror att ett par 11-68 fungerar bäst :) Fjädrar han jag ingen aning om så det får du fråga nån annan om. Det är ingen som har en lyftbåge å sälja ? min råkade ut för en liten rullerelaterad olycka :)

suger bara att jag har knäckt framvagnen nu så får vänta med v-kitt då jag har köpt ny framvagn så finns inte ekonomin för mer shopping :p
Jag såg en annons på blocket med org lyftbåge från pro rmk ,men de är kanske bäst att köpa en kraftigare båge annars knäcker du väl bara den igen ? :p

Thimwikström

Välkänd medlem
17 aug 2012
614
0
16
Byske
Hur jävla hårt ska man spänna mattan innan den slutar "rappa" efter ?
mattan rappade så jag spände den tills jag fick in 2 fingrar mellan matta och boggie skena, men nu så är de ju samma sak igen eller inte lika mycket ,men då jag träffar ett gammalt hårt spår eller får super fäste så kuggar den över iaf (på full gas) , vill ju inte spänna matta för mycket så jag knäcker något .. varför kunde inte polaris ha gjort de enkelt med non slip redan från fabrik ?

Gissar att jag antingen har spänt för lite eller har för slitna drivhjul... Hur mycket ska man våga spänna på den tro ?

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.166
1.000
113
Stora Blåsjön
Spänn mattan mer... På rmk så ska mattan hänga 10-13mm med en 4,5kg tyngd på mattan. Står annars i manualen hur mattan ska spännas.

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Hur jävla hårt ska man spänna mattan innan den slutar "rappa" efter ?
mattan rappade så jag spände den tills jag fick in 2 fingrar mellan matta och boggie skena, men nu så är de ju samma sak igen eller inte lika mycket ,men då jag träffar ett gammalt hårt spår eller får super fäste så kuggar den över iaf (på full gas) , vill ju inte spänna matta för mycket så jag knäcker något .. varför kunde inte polaris ha gjort de enkelt med non slip redan från fabrik ?

Gissar att jag antingen har spänt för lite eller har för slitna drivhjul... Hur mycket ska man våga spänna på den tro ?
köp min originalmatta då slipper du otrevligheter som fäste ;)

Thimwikström

Välkänd medlem
17 aug 2012
614
0
16
Byske
Spänn mattan mer... På rmk så ska mattan hänga 10-13mm med en 4,5kg tyngd på mattan. Står annars i manualen hur mattan ska spännas.
okej då kan jag nog spänna på lite mer.. jag har ingen manual tror jag ,fick inte med någon då jag köpte skotern iaf :)

köp min originalmatta då slipper du otrevligheter som fäste
jag tror att jag ska prova spänna ännu mer först :p haha
Vilken matta bytte du till från org ? :)