Alla haverier verkar ju typ ha sitt ursprung från oljeproblemet. så jag tror att fixar man oljan i tid så har man en säker motor (om inte spridarna går sönder såklart).min höll 300mil och en polares 200mil. båda tolvor. kolv,cylle och spridare....
fick dock tips att montera Arctic kolvar som är högre och schimsa upp cyllen. hjälper inte mot lågt ställd oljepump eller trasiga spridare dock.....
en kompis som lämnade in sin rmk assault 13 på första service (50mil) fick den uppställd av verkstaden så nu dricker den betydligt mer olja . tidigare så körde han 1% i tanken för att oljenivån knappt rörde sig .
Jag tappar min garanti nu i april så då kommer olje pumpen att bli på ställd så man inte behöver vara orolig över oljeproblemet längre jag har kört ca 60-90mil i år sen jag köpte min har inte kolla så noga, men bara kört upp ca 2.5l olja och de känns lite tycker jag ... räknar jag på 3% på 60 mil snitt 3l milen så ska de ha gått åt 5.4l olja om jag nu har räknat rätt