Märkes***eritråden...

Rundvikarn

Välkänd medlem
Om vi nu ska sammanfatta vad som sagts i denna tråd :

# Polaris är limhögar som måste motorrenoveras var 200:e mil

# Yamaha väger +400kg och går bara på led

# Arctic Cat är gjorda av PVC och går sönder fortare än man hinner laga

# BRP-skotrar äter remmar och E-tec är skräp

Finns det INGEN skoter som håller ?:eyebrows::eyebrows::eyebrows:

Utvecklingen har alltså inte gått framåt sen min gamla BR tillverkades ?

Den är alltså skapelsens krona ??? :nuts::nuts::nuts:
 
Last edited:

Everest340

Välkänd medlem
12 dec 2012
270
0
16
Luleå
Utvecklingen har alltså inte gått framåt sen min gamla BR tillverkades ?
I hållbarhet, absolut inte! Men i allt annat...

Glöm inte att polaris 800 har 140 häst, drar 8L/milen och ändå så hävdar polarisägarna att "hästar måste ha soppa", när etec har 10-15 hästar mer och drar hälften så mycket :D
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
I hållbarhet, absolut inte! Men i allt annat...

Glöm inte att polaris 800 har 140 häst, drar 8L/milen och ändå så hävdar polarisägarna att "hästar måste ha soppa", när etec har 10-15 hästar mer och drar hälften så mycket :D
Tar hellre att skotern drar lite mer soppa än att behöva dela på blocket och fetta in veven varje säsong. Sen brukar kroppen ändå vara trött innan tanken är slut i skotern så man tar sig hem igen.
 

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
33
Umeå
Att inte "orka" märkestjafsa är bara en dålig ursäkt för att man inte har nått bra att komma med om sitt egna märke och man börjat inse sitt misstag i märkesval :)
Nja, klockan var 02:35 o ja va småfull o trött :p Och jag har inte hunnit provköra skotern än, så jag har ingen möjlighet att inse misstaget ännu :D Men jag har velat prova en turbomaskin me bra kräm i en 3-4 år nu, så iår var de dags, återstår att se i slutet av vintern om man är nöjd lr inte :)
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Om vi nu ska sammanfatta vad som sagts i denna tråd :

# Polaris är limhögar som måste motorrenoveras var 200:e mil

# Yamaha väger +400kg och går bara på led

# Arctic Cat är gjorda av PVC och går sönder fortare än man hinner laga

# BRP-skotrar äter remmar och E-tec är skräp

Finns det INGEN skoter som håller ?:eyebrows::eyebrows::eyebrows:

Utvecklingen har alltså inte gått framåt sen min gamla BR tillverkades ?

Den är alltså skapelsens krona ??? :nuts::nuts::nuts:
Din BR250 är grymm! Har en själv, har bytt ett tändsift 3 remmar och en glödlampa sedan 1986! Bra maskin!
 

JeppeH

Välkänd medlem
9 okt 2013
140
0
6
Luleå
Har i tiotals inlägg följt Rundvikarns propagerande för Yamaha BR 250 som den bästa skotern. Med utgångspunkt i hans kriterier för vad som är en bra maskin finns flera bättre. Till exempel min stugskoter - en Aktiv Karibo -90. Har bättre motor, är bättre i lössnö, har högre andrahandsvärde (fina Karibos kostar över 10´ på blocket ; ) Det enda som är sämre är väl att Karibon inte vinner någon Miss Snöskoter direkt..
 

A Stenvall

Välkänd medlem
6 dec 2013
272
1
16
30
Sikfors, Piteå
Tråkigt att ha en sån tungkörd maskin att man inte orkar åka en hel dag :)
Trodde dom där Polargrisarna var lättkörda...
Jamen man kan ju inte klandra dom att dom bara orkar med morgonen med PotatisGrävarna!! Jag personligen tycker ju att de är nog jobbigt att gräva potatis på sommaren!! Så vad är de då på vintern? :O
 

Nytro180

Medlem
1 nov 2013
38
0
6
Östersund
Precis, det går att ladda järnet in i en driva med Nytron... Det ser ut att kunna bli något fränt, men sen tar vikten överhanden och det blir en krasch, därför visar man inte slutet ;-)
vid 3:18 gick det åt helvete för Polarisen också då? med tanke på att dom inte visade slutet :)
 

limpdjur

Välkänd medlem
1 sept 2007
839
1
16
Re: Sv: Märkes***eritråden...

I hållbarhet, absolut inte! Men i allt annat...

Glöm inte att polaris 800 har 140 häst, drar 8L/milen och ändå så hävdar polarisägarna att "hästar måste ha soppa", när etec har 10-15 hästar mer och drar hälften så mycket :D
Nu är de här ju inte seriösaste tråden, men, det är ju så att på full varv å fulleffekt så drar 140kusar soppa för 140kusar små skillnader i effektivitet, så håller du pluggen i en timme ute i pudret är det marginellt olika hur dom drar. Däremot på fis åkning så kan det ge storskillnad, men man har väll inte en 800 för att åka å fis gasa?!?
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Tråkigt att ha en sån tungkörd maskin att man inte orkar åka en hel dag :)
Trodde dom där Polargrisarna var lättkörda...
Det är dom, men jag som är väldigt dåligt tränad. Hockey och sånt skit man pysslar med på "havsnivå" räcker inte långt när man är uppe på höghöjd sen och kör ;)

..men nog brukar det bli mörkt och att man måste vända tillbaks innan soppan är slut ändå.
 
Last edited:

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
vid 3:18 gick det åt helvete för Polarisen också då? med tanke på att dom inte visade slutet :)
Det var väl Burandt som körde? Det går aldrig åt pipan för honom. Var nog inte tillräckligt snyggt bara så dom klippte i det fallet för att hålla teasern kort.

Kör du mindre än 200 mil per säsong ?
Ja ledåkning har jag slutat med.
Sen bensin är ju fasen billigare än läsk, vaskar man inte minst tio liter varje gång man tankar så är man för fattig för att syssla med snöskoterkörning.
 

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
33
Umeå
.
Sen bensin är ju fasen billigare än läsk, vaskar man inte minst tio liter varje gång man tankar så är man för fattig för att syssla med snöskoterkörning.
Skulle jag lätt kunna göra om de var det som behövdes för att få fortsätta köra! :D