Märkes***eritråden...

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Borde ju vara några stycken som varit med om det... De flesta våldsbrotten sker i hemmet och man tar ju som bekant det som ligger och skräpar närmast som tillhygge. Och skurna lynxvevar finns ju överrepresenterade i var mans hem! så det är inte så konstigt.

Ironiskt att man får smörj av något som borde fått smörj!! höhöhö
Haha, nästan scary hur du satte ord på mina tankar
om det man inte skrev mellan raderna ;)

Det någon postade tidigare om BRP och 51% det var nog fängelsestatistiken på hur många brp-våldsverkare de tagit.
 

Rundvikarn

Välkänd medlem
Hörde ett rykte att en nog stor 800 motor från Polaris skulle kunna implodera med sådan kraft att den skulle bli till ett gigatiskt svart hål. Vet inte om det stämmer men Polaris gör intressanta motorer.
Det är nog polarisägaren som i förbittringen över sitt fjärde haveri på två år
deppar ihop totalt och förvandlas till ett surt svart hål .
Stephen Hawkins , släng dig i väggen , här är nobelpristeorin för 2014 !:bigsmile::bigsmile::bigsmile:
 

monzz

Välkänd medlem
7 nov 2008
527
1
18
32
Om man inte pratar om Polaris 800cc från 2008-2010... Då imploderade motorn och kolvarna blev till aluminiumdamm.

Hörde ett rykte att en nog stor 800 motor från Polaris skulle kunna implodera med sådan kraft att den skulle bli till ett gigatiskt svart hål. Vet inte om det stämmer men Polaris gör intressanta motorer.

Mythbusters har testat detta men det var för lite effekt i motorn för att det skulle bli en implosion
Men den funkade fint som utfyllnad i en slänt
 

Everest340

Välkänd medlem
12 dec 2012
270
0
16
Luleå
Citerar något jag just läste i polaris-2014 tråden:

"Var och körde i kronogård helgen som var, en annan som körde där klarade sig 7 mil på sin Pro LE -14 innan QD remmen gick."
 

Rundvikarn

Välkänd medlem
Med risk för att sparka på en liggande :

"Sv: PRO RMK 800 Variatoruppsättningar
Hur många här inne har hunnit få ihop några mil med sina PRO -14? Hur ser era variatorremmar ut?
Två vänner till mig som också köpt -14 har redan börjat få sina remmar fransade efter 6 resp. 7 mil (och ja vi har kört som man bör köra med en ny rem)":evil::evil::evil:
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
Med risk för att sparka på en liggande :

"Sv: PRO RMK 800 Variatoruppsättningar
Hur många här inne har hunnit få ihop några mil med sina PRO -14? Hur ser era variatorremmar ut?
Två vänner till mig som också köpt -14 har redan börjat få sina remmar fransade efter 6 resp. 7 mil (och ja vi har kört som man bör köra med en ny rem)":evil::evil::evil:
Men dom hade iaf kul innan dom gick sønder! :)
 

A Stenvall

Välkänd medlem
6 dec 2013
272
1
16
30
Sikfors, Piteå
"körde in min Pro Rmk 800 i garaget igår för att kolla över den liten snabbis och konstaterade att limningen har släpp på en a arm efter 8 mil.."

Än en gång kopierat direkt från polaris tråden!! Behöver man säga nått mer?
 

Rundvikarn

Välkänd medlem
Jag tycker det är skrämmande att så många nya skotrar , oavsett märke (även om Poo verkar hålla sämst ),går sönder efter några mil !

Visst gick skotrar sönder för 30 år sedan också men man kan tycka att ingenjörerna
ska ha lärt sig NÅNTING under alla dessa år !

Nuförtiden har ju skotrarna fjädring och vattenkylning , inte som då vi hoppade
med gamla Blizzarder och SM:ar så plåtbitar och glasfiber skvittrade bland träden .

Vi har så mycket finare material och produktionsmetoder nuförtiden att man
kan tycka att exempelvis fel-linjerade variatorer inte ska få förekomma på en
splitterny maskin för 140.000 !!!!

Titta på motorcykelsidan , där har teknikutvecklingen gått framåt med stormsteg .

Där sätter man inte ihop nånting med potatisklister och tvåtakt är lika ute som Trabantbilar :bigsmile::bigsmile::bigsmile:
 
Last edited:

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Jag tycker det är skrämmande att så många nya skotrar , oavsett märke (även om Poo verkar hålla sämst ),går sönder efter några mil !

Visst gick skotrar sönder för 30 år sedan också men man kan tycka att ingenjörerna
ska ha lärt sig NÅNTING under alla dessa år !

Nuförtiden har ju skotrarna fjädring och vattenkylning , inte som då vi hoppade
med gamla Blizzarder och SM:ar så plåtbitar och glasfiber skvittrade bland träden .

Vi har så mycket finare material och produktionsmetoder nuförtiden att man
kan tycka att exempelvis fel-linjerade variatorer inte ska få förekomma på en
splitterny maskin för 140.000 !!!!

Titta på motorcykelsidan , där har teknikutvecklingen gått framåt med stormsteg .

Där sätter man inte ihop nånting med potatisklister och tvåtakt är lika ute som Trabantbilar :bigsmile::bigsmile::bigsmile:
det beror på att folket är totalt dumma i huvudet, vi köper maskiner för 140 tusen men då det rasar efter 10 mil så lämnar vi bara in det och kostar på yttligare 10 tusentals kr för att få det att fungera. och tillverkarna behöver inte göra något själva åt problemen
 

Rmkpro

Aktiv medlem
17 dec 2013
70
0
6
Jag gillar att det finns Folk som inte ens gillar eller kör polaris som ändå måste gå in på polaris medlemsforumet och läsa i genom alla trådar för att leta reda på det minsta lilla negativa och posta här. Men det bevisar ju bara att det är polaris som är det ledande märket
 

JiBe

Välkänd medlem
2 feb 2008
816
1
16
Kåge
Jag kan ta upp ett exempel på att en Yamaha inte håller för evigt heller.

Saxat från teknikdelen här på forumet:

"hej! jag har en nytro som har gått 2250 mil. och ha börja gått igenom variatorerna nu och tyckte vikterna såg knepiga ut."

Nog är det väl förb****t att det inte ska hålla längre! :)
 

A Stenvall

Välkänd medlem
6 dec 2013
272
1
16
30
Sikfors, Piteå
Jag gillar att det finns Folk som inte ens gillar eller kör polaris som ändå måste gå in på polaris medlemsforumet och läsa i genom alla trådar för att leta reda på det minsta lilla negativa och posta här. Men det bevisar ju bara att det är polaris som är det ledande märket
Nejdå!! Du har missförstått helt och hållet!!! Jag har inget emot polaris :D tänkte köpa en själv, men fick bra deal på en summit istället!! :D men lite småroligt att dom går sönder för ingenting!! Och denna tråds forum är ju just att trycka ner de andra märkena!! :D

Ha de gött!!
 

bunken

Välkänd medlem
27 jan 2011
1.129
1
38
Moliden Ö-vik
Jag kan ta upp ett exempel på att en Yamaha inte håller för evigt heller.

Saxat från teknikdelen här på forumet:

"hej! jag har en nytro som har gått 2250 mil. och ha börja gått igenom variatorerna nu och tyckte vikterna såg knepiga ut."

Nog är det väl förb****t att det inte ska hålla längre! :)
Och det är aldrig någon som skruvat i den fetgrisen innan?
 

JiBe

Välkänd medlem
2 feb 2008
816
1
16
Kåge
Det är garanterat skruvat mer i den där. Styrstål och boggiehjulslager håller ju inte i 2000 mil. Sen så är det mest troligt bytt stift, om dom nu har följt serviceintervallerna.
 

Rmkpro

Aktiv medlem
17 dec 2013
70
0
6
Nejdå!! Du har missförstått helt och hållet!!! Jag har inget emot polaris :D tänkte köpa en själv, men fick bra deal på en summit istället!! :D men lite småroligt att dom går sönder för ingenting!! Och denna tråds forum är ju just att trycka ner de andra märkena!! :D

Ha de gött!!
Haha okej:) hoppas din skummit håller;)
 

Rundvikarn

Välkänd medlem
Jag gillar att det finns Folk som inte ens gillar eller kör polaris som ändå måste gå in på polaris medlemsforumet och läsa i genom alla trådar för att leta reda på det minsta lilla negativa och posta här. Men det bevisar ju bara att det är polaris som är det ledande märket
Inte för att vara elak men jag brukar snabbt ögna igenom "nya foruminlägg-rutan" då jag loggar in på sidan och ganska ofta står det om fransade remmar och lösa limningar........

Om det sedan beror på att polarisägarna är överrepresenterade på forumet eller att polaris råkar gå sönder oftare än andra låter jag vara osagt , men det verkar då skrivas mest om polaris fel .