Märkes***eritråden...

bunken

Välkänd medlem
27 jan 2011
1.129
1
38
Moliden Ö-vik
Bara att Yamman hade gått 3000 mil och de andra va slitter nya ;)
Jag fattar inte vad ni Yamaha ägare har för idiotisk tanke på att era bajs skotrar skulle vara så satans bra kvalité på? Bara för att det sitter en fyrtaktsmotor i den betyder INTE att den e kvalité på resten. Fins ju ingen Yamaha som går eller har gått att köra på samma vis som något annat märke så det e klart att den håller efter en slät led och på kalfjället.
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Jag fattar inte vad ni Yamaha ägare har för idiotisk tanke på att era bajs skotrar skulle vara så satans bra kvalité på? Bara för att det sitter en fyrtaktsmotor i den betyder INTE att den e kvalité på resten. Fins ju ingen Yamaha som går eller har gått att köra på samma vis som något annat märke så det e klart att den håller efter en slät led och på kalfjället.

Haha ja och du kör ju arctic som är jag det sämsta märket av dem alla, sämsta motorerna och sedan ett jävkla rackel chassi, herregud =D. Du är verkligen fel person att uttala dig.

En Lynx åkare får gärna uttala sig dock!
 

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Lindhaga innan du påstår att ArcticCat har sämsta motorerna så borde du läsa på en hel del. Och sluta lyssna på vad en pojke på 13 år säger om dem bara för att han kör en gammal et 340 och har en polare som hade en polare som har sin mamma å pappa som mor å morfar också... Som hade en Arctic som skar...
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Lindhaga innan du påstår att ArcticCat har sämsta motorerna så borde du läsa på en hel del. Och sluta lyssna på vad en pojke på 13 år säger om dem bara för att han kör en gammal et 340 och har en polare som hade en polare som har sin mamma å pappa som mor å morfar också... Som hade en Arctic som skar...

Just det, glömde att de faktiskt har en modell med bra motor i! =D
 

ZIKKO

Välkänd medlem
24 mar 2011
319
2
18
Har tänkt att nästa skoter man köper ska vara 4t och då blir det en arctic cat m9000 och inte en stenålders yamma. +så har ju arcticen turbo från fabrik :D
 

bunken

Välkänd medlem
27 jan 2011
1.129
1
38
Moliden Ö-vik
NEJ!!!!!!!!!!!!! KÖP FÖR FAN INTE EN CAT MED FYRTAKTSMOTORN. Eller förresten dom e inte så fram tung så man kör ikapp sin egen bakdel som på en nytro!
 

bunken

Välkänd medlem
27 jan 2011
1.129
1
38
Moliden Ö-vik
Hacka inte på tuppenwareägaren , han har lidit nog ändå....
Jo jag har ju ägt tre br250 sen så hade sambon en exziter2a för Xantal år sedan å det var verkligen en kvalitéts skoter utan dess like. Fick ju åka efter med magnet å samla ihop skiten när den föll i bitar vart man än åkte.
 

bunken

Välkänd medlem
27 jan 2011
1.129
1
38
Moliden Ö-vik
Haha ja och du kör ju arctic som är jag det sämsta märket av dem alla, sämsta motorerna och sedan ett jävkla rackel chassi, herregud =D. Du är verkligen fel person att uttala dig.

En Lynx åkare får gärna uttala sig dock!
Sa han som ÅKER "för Yamaha kör man inte" den modell som man får bygga om för mer än ny priset på skotern för att kunna använda.
 

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
33
Umeå
Om nytron ändå vore mer framtung, funderar på att lägga i en blyplatta fram i buken, ständiga problem med att försöka få skidorna i marken..
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Om nytron ändå vore mer framtung, funderar på att lägga i en blyplatta fram i buken, ständiga problem med att försöka få skidorna i marken..
Du har ju redan en jätteblyklump i fronten, enda anledningen till att du kan göra sådär är för att du har monterat en blyklump under dynan.
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Sa han som ÅKER "för Yamaha kör man inte" den modell som man får bygga om för mer än ny priset på skotern för att kunna använda.
Ska du börja tjata på hur man uttalar saker i olika delar av landet?
Vissa kör skoter, andra åker skoter. Beror på dialekt och ursprung.

Den där Vipern, det är ju tur att Yamaha har kommit in och förbättrat maskinen som det blir nån slags kvallitet. Det visar sig hur "bra" den blir, körställningen är ju inget vidare direkt.
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Kollade en sväng på köpa en Polaris eller Lynx, men varför har alla gått runt 300 mil på blocket ? Ingen som vågar köra långre med sina 800:eek:r? Nå speciellt man ska tänkte på?
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Förövrigt har jag kollat igenom tråden och man ser vilka problem skotrarna har efter hur ägarna brukar bortförklara sig.

Polarisåkare:"Alla skotrar tar mycket bränsle när man gasar."
Yamahaåkare:"Så länge man inte är en liten räka så går det bra att köra."
 

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
33
Umeå
Förövrigt har jag kollat igenom tråden och man ser vilka problem skotrarna har efter hur ägarna brukar bortförklara sig.

Polarisåkare:"Alla skotrar tar mycket bränsle när man gasar."
Yamahaåkare:"Så länge man inte är en liten räka så går det bra att köra."
Där har du fel, jag är en liten räka, men de går bra ändå :)