[video=youtube;vDov_mhd3fk]http://www.youtube.com/watch?v=vDov_mhd3fk[/video]Visa mig en std 800 som lyfter skidorna likadant som nytron så köper jag den direkt
Det här är ändå långa maskiner
[video=youtube;vDov_mhd3fk]http://www.youtube.com/watch?v=vDov_mhd3fk[/video]Visa mig en std 800 som lyfter skidorna likadant som nytron så köper jag den direkt
och om inte detta duger åt qroz så är det ju faktiskt så att nytron inte är orginal. så än om man skulle slänga in 10 000 i en 800 som inte klarar av wheelies original så är det en bättre/billigare maskin än nytron ändå.[video=youtube;vDov_mhd3fk]http://www.youtube.com/watch?v=vDov_mhd3fk[/video]
Det här är ändå långa maskiner
Motorerna byggs väl i "Mission-Impossible-Fabriken" ;Kollade en sväng på köpa en Polaris eller Lynx, men varför har alla gått runt 300 mil på blocket ? Ingen som vågar köra långre med sina 800r? Nå speciellt man ska tänkte på?
Fast de var ju du som sa att en std 800 klarade samma sak, inte jag? och nej, du får troligtvis inte samma effekt/vikt-förhållande i en 800 för 10k.och om inte detta duger åt qroz så är det ju faktiskt så att nytron inte är orginal. så än om man skulle slänga in 10 000 i en 800 som inte klarar av wheelies original så är det en bättre/billigare maskin än nytron ändå.
Dessutom vet alla seriösa (folk över 14) att "wheelies" skall avhjälpas i största möjliga mån.... så än fast du har skidorna högt så är jag inte impad....
får mig bara att tänka på en kommentar jag fällde förut gällande yamaha turbos...
Fast med tanke på bilden du länkade så tycker jag du visade ganska tydligt att de va skidreset och inte hastigheten du syftade på finns inget på bilden som visar att det går fortFast de var ju du som sa att en std 800 klarade samma sak, inte jag? och nej, du får troligtvis inte samma effekt/vikt-förhållande i en 800 för 10k.
Och tro mig, jag försöker inte impa på någon när jag kör, jag försöker ha roligt och de var inte hur högt skidorna var jag syftade på (vem somhelst kan väl få skidorna att peka rakt upp, uppenbarligen) utan de är hastigheten
Utom hastighetsmätaren då, menar du? fast den visar ju iofs bara mattans hastighet..Fast med tanke på bilden du länkade så tycker jag du visade ganska tydligt att de va skidreset och inte hastigheten du syftade på finns inget på bilden som visar att det går fort
Fast med tanke på bilden du länkade så tycker jag du visade ganska tydligt att de va skidreset och inte hastigheten du syftade på finns inget på bilden som visar att det går fort
Nu sätter du ord i min mun (eller ord i mina fingrar kanske ? )haha
<-- kan vara en av världens yngsta gubbar då, ännu inte fyllda 23
Haha, de har du helt rätt i! fast ja må vara en jäkla blandras då, är enligt min sambo en "lastbils-gubbe" troligvis bara för att jag jobbar med att köra lastbil, dricker dock inte kaffe, så på alla ställen jag stannar och lastar/lossar säger dom att jag i princip är en liten unge fortfarande, kör yamaha (som är för gubbar? ) fast med turbo, som kanske inte är för gubbar (ev kanske gubbe i nån slags ålderskris?) humm...Nu sätter du ord i min mun (eller ord i mina fingrar kanske ? )
Skrev aldrig att alla som köra yamaha ÄR gubbar, skrev bara att yamaha är FÖR gubbar det är skillnad.
går en liten 600 med såpass stora kammar ens 150?Hade hastighetsmätarn alltid stämt så hade jag toppat min boondocker i 150 på rullen, nice så den går faktiskt snabbare en 120
Skönt att höra att den går fortare än en Polaris 120 :nuts:Hade hastighetsmätarn alltid stämt så hade jag toppat min boondocker i 150 på rullen, nice så den går faktiskt snabbare en 120
kanske skrev lite dåligt men har sett mätarn stå på 150 när den skottat uppför branter när det igentligen gått max 50, har toppat den i 120 med gpsgår en liten 600 med såpass stora kammar ens 150?
hoppsan såg inte att hastighetsmätaren syntes, var tvungen att stärka ljuset på skämen för att se...
Edit:
Qroz han före =)
Är du säker på att du sett rätt / att den visat rätt matt-hastighet? Jag personligen kollar aldrig min mätare när jag klättrar, så har tyvärr ingen koll på det, men jag minns vad jag läste i en projekttråd här på forumet en gång, så jag kopierar det.kanske skrev lite dåligt men har sett mätarn stå på 150 när den skottat uppför branter när det igentligen gått max 50, har toppat den i 120 med gps
Andleningen till att maskinerna "bara" gått 300mil är att det är mil körda i djupsnö. Klart att nytrorna får fler mil när man ligger efter leden en heldag istället för att vara i snön en dag Men det är ju klart, det är ju enda sättet man kan köra yamaha på om man inte bygger om skotern så mycket att 70% av skotern består av eftermarknadsdelarKollade en sväng på köpa en Polaris eller Lynx, men varför har alla gått runt 300 mil på blocket ? Ingen som vågar köra långre med sina 800r? Nå speciellt man ska tänkte på?