Märkes***eritråden...

ZIKKO

Välkänd medlem
24 mar 2011
319
2
18
Visa mig en std 800 som lyfter skidorna likadant som nytron så köper jag den direkt :)
[video=youtube;vDov_mhd3fk]http://www.youtube.com/watch?v=vDov_mhd3fk[/video]

Det här är ändå långa maskiner :p
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
[video=youtube;vDov_mhd3fk]http://www.youtube.com/watch?v=vDov_mhd3fk[/video]

Det här är ändå långa maskiner :p
och om inte detta duger åt qroz så är det ju faktiskt så att nytron inte är orginal. så än om man skulle slänga in 10 000 i en 800 som inte klarar av wheelies original så är det en bättre/billigare maskin än nytron ändå.

Dessutom vet alla seriösa (folk över 14) att "wheelies" skall avhjälpas i största möjliga mån.... så än fast du har skidorna högt så är jag inte impad....

får mig bara att tänka på en kommentar jag fällde förut gällande yamaha turbos...
 

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
33
Umeå
HAHA, skulle dedär va likadant som nytron? Kommer inte ens i närheten! dom står ju förfan i pricip still när dom reser.
 

Rundvikarn

Välkänd medlem
Kollade en sväng på köpa en Polaris eller Lynx, men varför har alla gått runt 300 mil på blocket ? Ingen som vågar köra långre med sina 800:eek:r? Nå speciellt man ska tänkte på?
Motorerna byggs väl i "Mission-Impossible-Fabriken" ;
- this engine will selfdestruct after a maximum of 3001 kilometers......POFF !!!
:heh::heh::heh:
 
Last edited:

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
33
Umeå
och om inte detta duger åt qroz så är det ju faktiskt så att nytron inte är orginal. så än om man skulle slänga in 10 000 i en 800 som inte klarar av wheelies original så är det en bättre/billigare maskin än nytron ändå.

Dessutom vet alla seriösa (folk över 14) att "wheelies" skall avhjälpas i största möjliga mån.... så än fast du har skidorna högt så är jag inte impad....

får mig bara att tänka på en kommentar jag fällde förut gällande yamaha turbos...
Fast de var ju du som sa att en std 800 klarade samma sak, inte jag? och nej, du får troligtvis inte samma effekt/vikt-förhållande i en 800 för 10k.

Och tro mig, jag försöker inte impa på någon när jag kör, jag försöker ha roligt :) och de var inte hur högt skidorna var jag syftade på (vem somhelst kan väl få skidorna att peka rakt upp, uppenbarligen) utan de är hastigheten :)
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
skrev inte att du påstod det, skrev bara att "och om detta inte du...".

och jag skrev INTE heller att man skulle få samma vikt/effekt som din nytro för 10 000. det jag skrev (eller ville mena) var att även om din nytro just nu är snäppet vassare på rullen än en std 800, så blir en 800 med 10k mods en bättre rullenåka maskin. FAST den har sämre vikt/effekt.

Men nu behöver vi inte prata mer om detta, för alla vet att yamaha är för gubbar och att de inte tål djupsnö...

 

TraSSl

Välkänd medlem
13 dec 2010
332
0
16
Fast de var ju du som sa att en std 800 klarade samma sak, inte jag? och nej, du får troligtvis inte samma effekt/vikt-förhållande i en 800 för 10k.

Och tro mig, jag försöker inte impa på någon när jag kör, jag försöker ha roligt :) och de var inte hur högt skidorna var jag syftade på (vem somhelst kan väl få skidorna att peka rakt upp, uppenbarligen) utan de är hastigheten :)
Fast med tanke på bilden du länkade så tycker jag du visade ganska tydligt att de va skidreset och inte hastigheten du syftade på ;) finns inget på bilden som visar att det går fort ;)
 

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
33
Umeå
Fast med tanke på bilden du länkade så tycker jag du visade ganska tydligt att de va skidreset och inte hastigheten du syftade på ;) finns inget på bilden som visar att det går fort ;)
Utom hastighetsmätaren då, menar du? :) fast den visar ju iofs bara mattans hastighet..
 

ZIKKO

Välkänd medlem
24 mar 2011
319
2
18
Hade hastighetsmätarn alltid stämt så hade jag toppat min boondocker i 150 på rullen, nice så den går faktiskt snabbare en 120 :D
 

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
33
Umeå
Nu sätter du ord i min mun (eller ord i mina fingrar kanske ? :p)

Skrev aldrig att alla som köra yamaha ÄR gubbar, skrev bara att yamaha är FÖR gubbar ;) det är skillnad.
Haha, de har du helt rätt i! fast ja må vara en jäkla blandras då, är enligt min sambo en "lastbils-gubbe" troligvis bara för att jag jobbar med att köra lastbil, dricker dock inte kaffe, så på alla ställen jag stannar och lastar/lossar säger dom att jag i princip är en liten unge fortfarande, kör yamaha (som är för gubbar? :p ) fast med turbo, som kanske inte är för gubbar (ev kanske gubbe i nån slags ålderskris?) humm... ;)
 

ZIKKO

Välkänd medlem
24 mar 2011
319
2
18
går en liten 600 med såpass stora kammar ens 150? ;)
kanske skrev lite dåligt men har sett mätarn stå på 150 när den skottat uppför branter när det igentligen gått max 50, har toppat den i 120 med gps :D
 

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
33
Umeå
kanske skrev lite dåligt men har sett mätarn stå på 150 när den skottat uppför branter när det igentligen gått max 50, har toppat den i 120 med gps :D
Är du säker på att du sett rätt / att den visat rätt matt-hastighet? Jag personligen kollar aldrig min mätare när jag klättrar, så har tyvärr ingen koll på det, men jag minns vad jag läste i en projekttråd här på forumet en gång, så jag kopierar det.

"Ligger på mellan 90-110kmh i matthastighet vid klättring och då matar det på bra kan jag lova! En standardmaskin ligger inte riktigt så högt... " Detta är Asker som skrivit om sin Pro RMK 800 2t turbo.
 

ErkkiT

Välkänd medlem
4 apr 2012
320
0
16
Kiruna
Kollade en sväng på köpa en Polaris eller Lynx, men varför har alla gått runt 300 mil på blocket ? Ingen som vågar köra långre med sina 800:eek:r? Nå speciellt man ska tänkte på?
Andleningen till att maskinerna "bara" gått 300mil är att det är mil körda i djupsnö. Klart att nytrorna får fler mil när man ligger efter leden en heldag istället för att vara i snön en dag ;) Men det är ju klart, det är ju enda sättet man kan köra yamaha på om man inte bygger om skotern så mycket att 70% av skotern består av eftermarknadsdelar ;)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk