Märkes***eritråden...

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
33
Umeå
Och det är ingen ide att byta till en ny eftersom det bara är annan färg! Det är ju perfekt! :)
Exakt! annan färg, och kanske ev lite andra dekaler... men ja kör ju ändå helsvarta kåpor med mesh-kitt och kommer nog köra mesh-huv också så.. :p

Sen så är de väl så att pengar är inget problem? ;)
 

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Och glöm inte det bästa... Ingen stjäl en Yamaha ...


Tror jag har nå vector kapell nånstans, ska nog börja använda det som stöldskydd:-D
Så jävla smart! Men är du säker på att skiten inte smittar som alla andra könssjukdomar?

Angående Yamaha och skoterforum så förstår jag inte sambandet... Funkar bättre som gräsklippare än som snöskoter och likförbannat så är min Stiga Villa både bättre i snön och på gräsmattan, och betydligt mer estetiskt tilldragande....
 
J

Jona$

Haha nån gräver visst djupt i artiklar, ja det där är juh ifrån fastkörningstråden. Kör du aldrig fast kan du parkera maskinen å stryka din egna titel... eller ja stryka den kan du nog iaf med en kisse... sett en helt tråd på där dom ändå bara sitter fast i träd.

och 1.5m pärlsnö har den effekten om man startar på den :p


2 kissar som gett upp medans turbon aka tungrisen som småpojkarna ni är kallar det seglar förbi :)
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Ja jag är en skogsmulle som förstör skotern i skogen :) Du borde testa! Det är skit kul och förutom all bensin min hemska 2 taktare drar så förbrukade jag 3st a-armar 1 huv 1 sidokåpa och 1 matta förra året. Ändå vill jag inte åka äckel nytro turbo på rulle på öppna ytor. Kan åka rulle om det behövs för att ta mig över typ en bäck eller stenar å stubbar alternativt för å byta riktning bland träden.
En fråga, har du ägt en Yamma?
 

ErkkiT

Välkänd medlem
4 apr 2012
320
0
16
Kiruna
Haha nån gräver visst djupt i artiklar, ja det där är juh ifrån fastkörningstråden. Kör du aldrig fast kan du parkera maskinen å stryka din egna titel... eller ja stryka den kan du nog iaf med en kisse... sett en helt tråd på där dom ändå bara sitter fast i träd.

och 1.5m pärlsnö har den effekten om man startar på den :p


2 kissar som gett upp medans turbon aka tungrisen som småpojkarna ni är kallar det seglar förbi :)
Det är väll inget specielt att segla förbi ett par korta katter när du kan hålla fart med turbon på helt öppen myr.... Vill gärna se det där tunga aset segla förbi min xm mellan träden där man inte kan hålla full gas med käften öppen. Klart gillar man att hålla full gas på en is och köra fort får man väll göra det. Men ser inte vad det har med skoter körning att göra. Då kan man ju lika gärna köra fort med vad som helst. Som bil på vägen ser inte den stora skillnaden där. Skotrar är väll terängfordon och de ska väll kunna gå i terängen då? Kanske bara jag som har missuppfattat det här med skoter...

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
 

okksson

Välkänd medlem
29 mar 2008
652
0
16
malå
Kom igen. yamaha är skittråkiga, dock så blir dom säkert kul om du kastar bort garantin och ett antal 1000lappar på en turbo men är det värt? Driftsäkra? Ja de kanske dom är i jämföresle med en 2-takts maskin men det är fortfarande en skoter. Vafan köp en skoter som BRP/polaris/arctic som är fina, rappa, lättare maskiner som man kan ha betydligt roligare med orginal. Kom ihåg att lite skruvning får man räkna med om man ska ha kul. :)
 
J

Jona$

Shit Erkkit och Okksson, jag kan iaf erkänna att min maskin är tung, men innan ni ens nåt trädena har maskin era skurit,dragit en rem eller vikt chassiet på mitten.. men fortsätt blunda ni.

Har inga problem med att gå imellan trädena, du ser pojkar kör crossar, alla kan ta ett hopp med en sådan, men det krävs män för att göra det med en riktig stålbåge!

Sen var det inte direkt korta katter, båda var 144" 365cm.

[video=youtube;BWVt53bBEK4]http://www.youtube.com/watch?v=BWVt53bBEK4[/video]
[video=youtube;a9COvNHJtro]http://www.youtube.com/watch?v=a9COvNHJtro[/video]
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Herregud kan dra upp trådar där Polaris skär och Arcitc går som skit och brinner upp så vad är det ute efter? :D
Så Yamaha förarnas argument mot arctic är två år gammalt? Och det var väl dessutom en 4t?

Och förstår inte vad som var poängen...

'Segla förbi arcticarna'

De står väll still?

Morfars superjag skulle segla förbi sig med, om du stod still.

Det är lika mycket ära i det som att alla startande i rally ex. utom 1, får punktering i skogen. En kommer i mål, men nog ska man vara en dryg s.o.b innan man skryter om det...
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.608
93
48
Örnsköldsvik
Har inga problem med att gå imellan trädena, du ser pojkar kör crossar, alla kan ta ett hopp med en sådan, men det krävs män för att göra det med en riktig stålbåge!
Antar helt enkelt att Evel Knievel är din största idol? ;) True American style!
 
J

Jona$

K-len katterna sitter juh fast så svårt då, trots att dom hadde samma mattlängd och kammhöjd...Ne drar mig ur denna sandlåda nu.