Märkes***eritråden...

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
33
Umeå
Ja åker då upp imorgon, dock inte ända till borga, utan "bara" till storbäck...
 

henrico

Välkänd medlem
1 jan 2000
926
3
18
Norrland
va äre me dedär då? han backa bak, tog lite sats o körde sedan upp o vände, inge komplicerat :)
Hehe, ja han tog sig ju hela 4 meter till när han äntligen lyckats slå i framåtväxeln...
Sen klipptes nog filmen... Kom polaren WARN till undsättning då tro?
:)
 

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
33
Umeå
Hehe, ja han tog sig ju hela 4 meter till när han äntligen lyckats slå i framåtväxeln...
Sen klipptes nog filmen... Kom polaren WARN till undsättning då tro?
:)
Han satte sig ju bara på skoter igen o körde ned mellan träden såg du väl?
 

henrico

Välkänd medlem
1 jan 2000
926
3
18
Norrland
Han satte sig ju bara på skoter igen o körde ned mellan träden såg du väl?
På min dator blev filmen i alla fall nedtonad, därefter stod yamahan något bättre till och stackarn kunde köra ned. Men det klart, du har ju yamaha-ögon så... Om det finns yamaha-datorer är det säkert en sådan du har :blink1:
 

Mikael S

Välkänd medlem
13 dec 2010
134
0
6
Gävle
Hitintills har jag inte sett en Yamaha turbo som är rappare än en modern 800:)

hittils har jag aldrig stött på en 800 som hänger på min 180 kittade nytro. Men det känner man vid provkörning av en ny 800 maskin av valfritt märke att det inte är samma drag i dem. Men är inte så konstigt heller när det är bättre vikt effekt förhållande i yamahan
 

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Gnäll mer små pojkar, min skoter drog då mellan 5.5 - 6.5l/milen sist jag var till fjälls... Men hade garanterat mycket roligare än han som körde Nytro med kompress, han hann inte äns ta av skotern från släpet innan han fick skruva å fylla på olja, då den låg som en stor fläck på släpet
 

Mikael S

Välkänd medlem
13 dec 2010
134
0
6
Gävle
Hur jag än räknar så får jag vikt och effekt till samma på min m800 mot en Nytro med 180hk. (använder bara 2 decimaler)
250kilo m8 tankad och klar genom 160 (som då är väl tilltaget, bromsningar visar på rätt mycket mindre)
nytron 275 tankad och klar genom 180

Så visst på arcticen är det nära men då ska isåfall arctics modeller gå mycket bättre än polaris och skidoo för dom hänger inte alls med. Åkmässigt känner man hur trötta tvåtaktarna är. Enda anledningen att köpa en 2t är vikten men är fan inte värt det heller :)

Lite synd på skoter att man inte kan få riktigt samma känsla av prestanda som bilen på klistrad stripp. Skoter känns lite löljigt i jämförelse
 

bunken

Välkänd medlem
27 jan 2011
1.129
1
38
Moliden Ö-vik
En lång nytro väger inte 275kg sen e ju inte vikten riktigt allt heller då nytron beter sig otroligt dåligt och känns tyngre än dom är men det problemet är nog ett minne blott då man får en nytro för otroliga 442kr/kg medans en i detta fall m8000 ligger på 648kr/kg
 

Mikael S

Välkänd medlem
13 dec 2010
134
0
6
Gävle
Håller med om att den inte beter sig lika bra, men allt börjar bli löljigt med hackandet på yamaha, är som apple vs android. I princip alltid åt ena hållet. Resten mot yamaha och resten mot apple. Gillar man kvalite får man räkna med att det inte är riktigt samma utveckling men man får en jävligt bra produkt.
 

Knacket

Välkänd medlem
22 jul 2012
744
0
16
Skellefteå
Håller med om att den inte beter sig lika bra, men allt börjar bli löljigt med hackandet på yamaha, är som apple vs android. I princip alltid åt ena hållet. Resten mot yamaha och resten mot apple. Gillar man kvalite får man räkna med att det inte är riktigt samma utveckling men man får en jävligt bra produkt.
Men jag kör ju AC och har en iPhone? Hatar när det händer...