Märkes***eritråden...

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Jag kör Yamaha , har aldrig ens tänkt den tanken.....:ciao:
är ju det enda yamaha lyckats med. men sen att deras 250 som satt i et och br:n skulle vara driftsäker köper jag inte. har själv haft en sån för länge sen, och den gick ungefär lika ofta som en nyare yamaha inte har kört fast
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
tycker det är ett återkommande argument från yamaha..

"småkillar och klent folk klarar inte av en yamaha"...

Kan hålla med om att det KRÄVS en stor/kraftig kille för att orka med en yamaha, men för den delen tror jag nog det är många muskelknuttar som hellre har en skoter än en yamaha.
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Man slipper ju iaf all skit med en Yamaha, bara att tanka och köra

Du glömde en del av din mening, jag fyller det du missade med stora bokstäver så jag inte tar creed för din mening=)

"OM man KÖPER EN SKOTER SÅ slipper MAN ju iaf all skit med en Yamaha, bara tanka och köra"

Antar att det var lite dit du var påväg, för din mening som du skrev den made no sence at all.
 

kramer178racing

Välkänd medlem
4 sept 2013
336
2
18
Robertsfors
Tycker de är så roligt med skoterfolk, att alla är sånna idioter som påstår att de finns nått märke som är bättre än nått annat. Alla märken har brister här å där, dock så är de största märkes***arna av nån anledning arctic-åkare och brp-åkare...
Sen är ju yamaha och arctic ganska samma nu, yamaha kom ju inte direkt i sammarbete med arcticcat förra året å mejsla ner en nytro motorn. Dom har haft ett sammarbete sen proclimb chassiet kom för att övergången skulle bli smidig.....

Sen ni som jämför kissekatt 800, pro rmk 800 mot en nytro må ju haft hjälmen för trång eller dåligt ventilerat hus. Yamaha är tung i de samanhanget ja, men om ni jämför m1100 turbo mot nytro tankad så är de inte mycke skillnad.
Allt skoterfolk är puckon :p
 

Eriiik

Aktiv medlem
7 feb 2014
60
1
6
Örnsköldsvik
Du glömde en del av din mening, jag fyller det du missade med stora bokstäver så jag inte tar creed för din mening=)

"OM man KÖPER EN SKOTER SÅ slipper MAN ju iaf all skit med en Yamaha, bara tanka och köra"

Antar att det var lite dit du var påväg, för din mening som du skrev den made no sence at all.
Så du menar att Yamaha inte är skotrar men ändå så kom dina kära vänner borta på arctic och bad om att få en riktig motor som inte går sönder när man blåser lite lätt på den
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Speciellt de som kör lynx... som inte ens är ett riktigt märke....

Köper jag på mig en bunt proclimbs, byter ut dämparna, lackar om den, skruvar dit ett boggie som är sämre än orginalet... och kallar den "snowdog"...

DÅ måste jag nog säga att alla som köper min snowdog är idioter då orginalet är både snyggare och bättre....
 

kramer178racing

Välkänd medlem
4 sept 2013
336
2
18
Robertsfors
Speciellt de som kör lynx... som inte ens är ett riktigt märke....

Köper jag på mig en bunt proclimbs, byter ut dämparna, lackar om den, skruvar dit ett boggie som är sämre än orginalet... och kallar den "snowdog"...

DÅ måste jag nog säga att alla som köper min snowdog är idioter då orginalet är både snyggare och bättre....
Aldrig sagt att Lynx är bra, kommer aldrig säga att ett specifikt märke är bra då de inte finns. Finns bra modeller hos alla märken som gör sig bra där dom hör hemma....
Och på vilket sätt är inte lynx ett riktigt märke? För att de inte säljs over there? :p