Märkes***eritråden...

ika

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.238
2
38
Luleå
Precis! Utseende har ingen funktion!
Nej nog har vi alla pippat med nån ful eller tjock tjej men det är ju inget man går runt och skryter med sen. Så även om man råkat provköra en yamaha så är det ju för fan inget man berättar om.
 

perssah

Välkänd medlem
8 jan 2013
119
0
16
Gävleborg
Det är riktigt läckert att alla är så jävla kass på att åka skoter så man behöver ett speciellt märke :D

Skönast är väl när man kan köra allt fast med olika förutsättningar då snackar vi boys!

OnT: Nä men man kanske skulle köpa en skrotax som tuggar rem
 

ika

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.238
2
38
Luleå
Det är riktigt läckert att alla är så jävla kass på att åka skoter så man behöver ett speciellt märke :D

Skönast är väl när man kan köra allt fast med olika förutsättningar då snackar vi boys!

OnT: Nä men man kanske skulle köpa en skrotax som tuggar rem
Det är tur den finns den där gamla klyschan om brp och remmar.
Av alla jag känner så är det yamaha som ätit värst med remmar. Och skidoo minst.
men nu ska vi ju inte vara såna så vi kör på med brp rem temat annars finns det ju inget att gnälla på över skidoo.
 

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
Nu tror jag ni har blandat ihop lynx och skidoo när ni pratar remproblem ;) Visst tar nytro rem också men du hinner nog ändå byta slides 2 gånger innan du kört slut remmen ändå .
 

ika

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.238
2
38
Luleå
Fast det är ju som att jämföra topfuel med Opel vectra. En maskin som går på fulla varv i lössnö jämfört med en medelmåttig ledmaskin säger ju sig självt att det går hårdare åt sakerna i djupsnö.
jag har peppar peppar bara kört sönder 3 remmar på 7 år med brp.
 

Andersxboy

Välkänd medlem
27 jan 2012
262
0
16
Vindeln
Finns ju "bara" 163 sidor om BRPs remproblem, så nog drar dom rem alltid. Men kör man som en kärring så håller väl allt.....
 

ika

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.238
2
38
Luleå
ju "bara" 163 sidor om BRPs remproblem, så nog drar dom rem alltid. Men kör man som en kärring så håller väl allt.....[/QUOTE]

Så du menar alltså att yamaha inte är så bra utan att ni alla kör som kärringar? Eller hur ska man tolka det?

Hittar inte den där tråden om enbart remproblem som är 163 sidor lång så där kan jag inte uttala mig.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.123
954
113
Stora Blåsjön
Jag har vid några tillfällen sett hur yamahaåkarna kör och ser ut. Jag förstår varför dom inte drar rem. Men en sådan kraftig övervikt på både förare och skoter så finns inte fysiken för någon mer aktiv körning.
 

kramer178racing

Välkänd medlem
4 sept 2013
336
2
18
Robertsfors
Jag har vid några tillfällen sett hur yamahaåkarna kör och ser ut. Jag förstår varför dom inte drar rem. Men en sådan kraftig övervikt på både förare och skoter så finns inte fysiken för någon mer aktiv körning.


Kan faktiskt nästan förstår hur du tänker... kör ju själv Viper och med mina 70kg bakom styret så är de lite tungbrytet, ;) men då är de ju en "arcticcat" också å då kan de aldrig bli bra !
 

Andersxboy

Välkänd medlem
27 jan 2012
262
0
16
Vindeln
Ok, dom 163 sidorna handlar inte bara om remproblem utan trasiga vevlager, skurna motorer mm. Ski-doo verkar ju vara en bra maskin. Och dom ser ju jättefräna ut med sina dekalkitt oxå! :pound:
 

mas

Välkänd medlem
17 dec 2011
1.155
146
63
Säfsen
Ok, dom 163 sidorna handlar inte bara om remproblem utan trasiga vevlager, skurna motorer mm. Ski-doo verkar ju vara en bra maskin. Och dom ser ju jättefräna ut med sina dekalkitt oxå! :pound:
Skulle inte hojta så högt om andra märken, om man som du rider på ett skoterfabrikat som gått från att vara störst i världen på 80-talet till minst just nu. Vad gick fel :confused::confused: Fyrtakt kanske :eviltongue: Och för att spä på eländet gått samman med det andra fabrikatet som bara är snäppet större i världen på snöskotrar, dvs även de dvärgar i förhållande till BRP.... Två dvärgar tillsammans tar sig inte fram i djup snö bättre än en jätte gör :eyebrows:
Du förstår väl att med de enorma mängder av skotrar som BRP säljer så måste några promille bli måndagsexemplar, för om de vore så illa som du vill påskina så skulle det stå en Lynx eller Ski-Doo i varje böj på Sveriges skoterleder och fjällsida. Men det gör det inte utan BRP håller fortfarande 50% av skoterförsäljningen :ciao:
 

suregom

Välkänd medlem
14 jul 2009
1.194
69
48
Skellefteå
Felet med ski-doo är ju egentligen inte kanadensarna fel, utan det är dom där jävla österrikarna som inte klara av att bygga en motorjävel, antingen är veven sne som en banan efter hundra mil eller så är felet är det en sån där satans SLÖ-Tec. 800 slötecen är fanimej det tamaste jag någonsin testat, å då spenderade jag min uppväxt på en safari 377:eviltongue::frusty::yell::doh::puke:
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Ok, dom 163 sidorna handlar inte bara om remproblem utan trasiga vevlager, skurna motorer mm. Ski-doo verkar ju vara en bra maskin. Och dom ser ju jättefräna ut med sina dekalkitt oxå! :pound:
såg just en 15 viper mtx på blocket, 3 mil hade ägaren klarat av att köra det missfostret innan den böts in
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Jaså, du smygkollar på Viper annonser på blocket alltså...
nä, hade nykommit ut när jag kollade under alla kategorier, och såg att det var en 15 så var helt enkel tvungen gå in och kolla på annonsen då jag tycker det är idioti att byta bort en nästan ny skoter bara vintern efter för en ny likadan fast årets modell, och detta måste ju vara rekord i att byta, 3 mil är ju inte nå, är ju knappt startad men ändå har dom insett att det är total idioti att köra yamaha
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.608
93
48
Örnsköldsvik
nä, hade nykommit ut när jag kollade under alla kategorier, och såg att det var en 15 så var helt enkel tvungen gå in och kolla på annonsen då jag tycker det är idioti att byta bort en nästan ny skoter bara vintern efter för en ny likadan fast årets modell, och detta måste ju vara rekord i att byta, 3 mil är ju inte nå, är ju knappt startad men ändå har dom insett att det är total idioti att köra yamaha
Ska jag vara tråkig och säga att det kan bero på dålig/ändrad ekonomisk situation?;-)