Märkes***eritråden...

Knacket

Välkänd medlem
22 jul 2012
744
0
16
Skellefteå
Att toleranta gaymänniskor kör Arctic är förmodligen det mest försonande draget Arctic någonsin kan få
Du får säkert jättemycket gehör när du och dina Yamahaåkar polare står och predikar vilka märken vänstertrafikanter väljer.

Utvecklingen stannade alltså på Yamaha och dess ägare när toleransen för homosexuella började gro? :)
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Alltså, jag vet inte hur ni resonerar -men i min värld är homosexuella killar det bästa sedan bredbar leverpastej.

Ju fler öppet homosexuella killar vi får i samhället, desto större utbud av tjejer blir det till oss övriga...

Homosexuella tjejer funkar också för den delen, bara man får närvara i sovrummet när dom vill känna sig lite wild and crazy en lördagskväll. ;)
 

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Alla kanske inte vill åka Yamaha :)

Hehe glömde att denna tråd fanns. :D

Jag måste erkänna att märkesfixeringen har fått sig en törn nu när både AC och Skidoo (där de hårdaste märkesfanatikerna av hävd samlats) samarbetar med andra koncerner. Trovärdigheten i själva märket är betydligt lägre, särskilt som motorhaverierna varit ungefär lika många.... ;) De allra flesta som åker Yamaha är ju ändå den typen som måste gå ut och läsa på huven för att veta vilket märke de kör...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Haha, och jag som upplever yamahaförare att vara de mest hemmablinda märkes***erna.

Finna 2-3 modeller genom tiderna som varit halvbra i sitt segment, senast var 14 år sedan i form av srx 700.

Hade inte yamahaförarna varit så enkelspårig och rent ut sagt dumma. Så skulle ingen åka yamaha idag.

Inte ens i arctic chassie blev det bra, blev sämre på kliva upp ur snön än vad de skitchassiet är med 2t snurra.
 

mas

Välkänd medlem
17 dec 2011
1.155
146
63
Säfsen
Inte ens i arctic chassie blev det bra, blev sämre på kliva upp ur snön än vad de skitchassiet är med 2t snurra.
Men nu blev man förvånad :shocked::hmmmm2: K-len kallar ett chassie från Thief River Falls för skit... :faint:
 

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Som en Skidoo-entusiast sade till mig i början av 80-talet:
"-Jag skulle hellre äta hundskit än erkänna att något var dåligt på en Skidoo." :)

Hemligheten med Yamaha är att de är byggda med finish som fordon, inte som åkgräsklippare.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Men nu blev man förvånad :shocked::hmmmm2: K-len kallar ett chassie från Thief River Falls för skit... :faint:
Finns många saker från thief river som jag anser vara skit, skulle kunna göra en väldigt lång och utförlig lista på vad och varför, men det får bli i en annan tråd.

Gällande mitt uttalande så har jag sett någon som skrev att ski-doo var bra i denna tråd, så uppenbarligen kan man ju yttra vilka lögner som helst.

Är entusiast, inte fanatiker.
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Som en Skidoo-entusiast sade till mig i början av 80-talet:
"-Jag skulle hellre äta hundskit än erkänna att något var dåligt på en Skidoo." :)

Hemligheten med Yamaha är att de är byggda med finish som fordon, inte som åkgräsklippare.


Sent from my iPhone using Tapatalk
det är konstigt det där. japanerna har lyckats göra något med finish, och det är just skotrarna, där man inte alls märker om plasten skallrar mm för det lever ändå om så mycket. däremot där det ska vara tyst och skönt med härlig komfort (bilarna) så är det absolut ingen passform, hårdaste hårdplasten som måste gå att tillverkas, stolar som man sitter på ramarna i, den hårdaste hårdplasten lyckas dom inte få fast så att det inte ska skramla och leva jävel i bilen.

alltså absolut ingen finish där inte, där man stör sig så förbannat på sånt, men på skotrar där man inte märker av finishen så har dom lyckats, men i det stora hela har dom ändå misslyckats grovt då dom inte går att köra.

en till lite rolig sak är yamahas fyrhjulingar, dom är nog fan nästan lättare än skotrarna, och lättaste av alla märken men dom har missat den lilla saken att en fyrhjuling ska vara tung för att få ner kraften i marken, man ska inte rycka upp dom på skrå och köra som en skoter, utan alla hjul ska vara i marken och smyga sig fram.

så om yamaha bara börjar inse att dom gör allt tvärt emot vad dom egentligen borde göra så kanske dom skulle lyckas göra en skoter som går att köra, och inte en skoter man åker
 

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Nope, inte ett rätt. Grejen är att japansk filosofi stipulerar att grejorna håller över tid. Det förutsätter att man bygger hållbart.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Nope, inte ett rätt. Grejen är att japansk filosofi stipulerar att grejorna håller över tid. Det förutsätter att man bygger hållbart.


Sent from my iPhone using Tapatalk
, men det är ju bara motorn som håller bättre på en yamaha, och det för att det är slötakt. finish på grejerna innebär bra kvalitetskänsla, och det har yamaha ( något måste ju dom faktiskt lyckas med) på reglage mm, bra känsla i knapparna på styret. och så ska det vara i bilar, men det är där japanerna misslyckas totalt då dom inte alls har finish i bilarna, dom har finish på ställen där det är helt onödigt, visst är det kul om det är bra känsla i knapparna när man står och torrjuckar maskin i garaget, men det är enda gången man märker skillnaden,

fast nu kom jag ju på varför yamaha valt att göra så och det är för att dom vet att alla yamaha ägare mest står i deras garage och putsar, pratar om att det är effekt, turbo som gäller, och så står dom i slutändan och torrjuckar i garaget hela dagarna, dom varken försöker eller vill ut och KÖRA i snön
 

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
, men det är ju bara motorn som håller bättre på en yamaha, och det för att det är slötakt. finish på grejerna innebär bra kvalitetskänsla, och det har yamaha ( något måste ju dom faktiskt lyckas med) på reglage mm, bra känsla i knapparna på styret. och så ska det vara i bilar, men det är där japanerna misslyckas totalt då dom inte alls har finish i bilarna, dom har finish på ställen där det är helt onödigt, visst är det kul om det är bra känsla i knapparna när man står och torrjuckar maskin i garaget, men det är enda gången man märker skillnaden,

fast nu kom jag ju på varför yamaha valt att göra så och det är för att dom vet att alla yamaha ägare mest står i deras garage och putsar, pratar om att det är effekt, turbo som gäller, och så står dom i slutändan och torrjuckar i garaget hela dagarna, dom varken försöker eller vill ut och KÖRA i snön
Nu brukar väl även Yamahaskotrar köras, snarare mer än andra. Det som däremot är sant är att de går sönder mer sällan och att ägarna har betydligt renare händer och mer pengar på banken.

Och motorerna höll faktiskt bättre även förr när det var tvåtakt. 1976 hade tex SRX 440 cirka 120 hk och vann en hel del lopp... Och ingen kan väl påstå annat än att Yamaha gjorde de bästa tvåtaktarna innan de lade ner dem. Så det är inte vad saken handlar om.
Just ja, "effekt" var ju intressant bara tills RX-1 kom. Då blev det plötsligt andra tongångar hos märkestokarna, då blev det "klättring". Vips kom någon på att montera en turbo på Yamahan och den blev därför ostoppbar. Då skulle det plötsligt vara "ravinåkning" istället, dvs att slingra sig på skrå mellan träd på branta sluttningar. Och detta endast för att Polaris mfl inte klarade av effektracet då de inte har tillgång till någon lämplig motor. Alltså satsar man all reklam på att sälja ensäsongers leksaker som helst inte skall köras mer än fem kilometer hemifrån då de med förfärande statistik havererar. Är det inte remmar så är det kolvar, cylindrar, drivaxlar, A-armar, remhjul, variatorer, boggieskenor, bränslefilter etc etc etc. "Men kul var det och jag har ju en precis likadan keps som Chris Burandt"

Vi får väl se hur länge den trenden håller - en sak är säker, lössnöskotrarna från Polaris gör det inte. :)