Jag tänkte precis samma sakStrongt gjort Enpatte, nu vet vi vi vad du söker på internet :nuts:
Alla kanske inte vill åka YamahaDet spelar ju ingen roll vilket behovet är, alla ger bara tips på extrema lössnömaskiner ändå... Det är ju vad modet föreskriver nuförtiden.
Du får säkert jättemycket gehör när du och dina Yamahaåkar polare står och predikar vilka märken vänstertrafikanter väljer.Att toleranta gaymänniskor kör Arctic är förmodligen det mest försonande draget Arctic någonsin kan få
Alla kanske inte vill åka Yamaha
Samarbetar ski-doo med andra?
Vem och varför?
Men nu blev man förvånad :shocked::hmmmm2: K-len kallar ett chassie från Thief River Falls för skit... :faint:Inte ens i arctic chassie blev det bra, blev sämre på kliva upp ur snön än vad de skitchassiet är med 2t snurra.
Finns många saker från thief river som jag anser vara skit, skulle kunna göra en väldigt lång och utförlig lista på vad och varför, men det får bli i en annan tråd.Men nu blev man förvånad :shocked::hmmmm2: K-len kallar ett chassie från Thief River Falls för skit... :faint:
det är konstigt det där. japanerna har lyckats göra något med finish, och det är just skotrarna, där man inte alls märker om plasten skallrar mm för det lever ändå om så mycket. däremot där det ska vara tyst och skönt med härlig komfort (bilarna) så är det absolut ingen passform, hårdaste hårdplasten som måste gå att tillverkas, stolar som man sitter på ramarna i, den hårdaste hårdplasten lyckas dom inte få fast så att det inte ska skramla och leva jävel i bilen.Som en Skidoo-entusiast sade till mig i början av 80-talet:
"-Jag skulle hellre äta hundskit än erkänna att något var dåligt på en Skidoo."
Hemligheten med Yamaha är att de är byggda med finish som fordon, inte som åkgräsklippare.
Sent from my iPhone using Tapatalk
, men det är ju bara motorn som håller bättre på en yamaha, och det för att det är slötakt. finish på grejerna innebär bra kvalitetskänsla, och det har yamaha ( något måste ju dom faktiskt lyckas med) på reglage mm, bra känsla i knapparna på styret. och så ska det vara i bilar, men det är där japanerna misslyckas totalt då dom inte alls har finish i bilarna, dom har finish på ställen där det är helt onödigt, visst är det kul om det är bra känsla i knapparna när man står och torrjuckar maskin i garaget, men det är enda gången man märker skillnaden,Nope, inte ett rätt. Grejen är att japansk filosofi stipulerar att grejorna håller över tid. Det förutsätter att man bygger hållbart.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Nu brukar väl även Yamahaskotrar köras, snarare mer än andra. Det som däremot är sant är att de går sönder mer sällan och att ägarna har betydligt renare händer och mer pengar på banken., men det är ju bara motorn som håller bättre på en yamaha, och det för att det är slötakt. finish på grejerna innebär bra kvalitetskänsla, och det har yamaha ( något måste ju dom faktiskt lyckas med) på reglage mm, bra känsla i knapparna på styret. och så ska det vara i bilar, men det är där japanerna misslyckas totalt då dom inte alls har finish i bilarna, dom har finish på ställen där det är helt onödigt, visst är det kul om det är bra känsla i knapparna när man står och torrjuckar maskin i garaget, men det är enda gången man märker skillnaden,
fast nu kom jag ju på varför yamaha valt att göra så och det är för att dom vet att alla yamaha ägare mest står i deras garage och putsar, pratar om att det är effekt, turbo som gäller, och så står dom i slutändan och torrjuckar i garaget hela dagarna, dom varken försöker eller vill ut och KÖRA i snön