Lynx 2014

ward

Välkänd medlem
20 feb 2012
538
1
18
Piteå
och dessa steg som va sååå kassa, hmmm.

ja just de ja, det var ju innan nån ens hade provat dem. så var det, nu mins jag...
Haha jo he blev ett jävla liv om att dom inte skulle fungera :p

alla bara visste att dom var kassa innan dom ens prövat dom :)
 

gul-snö

Välkänd medlem
9 mar 2013
192
0
6
Norrbotten
vad är det för skillnad mellan bd 800 3900 och 3700? dämperiet är lite mer avancerat på 3700 så mycket vet jag, spårvidden är också bredare kan jag tänka mig, men är det någon skillnad alls utöver det?
 

joaspo

Aktiv medlem
12 maj 2012
98
0
6
Åkersberga/Lofsdalen
vad är det för skillnad mellan bd 800 3900 och 3700? dämperiet är lite mer avancerat på 3700 så mycket vet jag, spårvidden är också bredare kan jag tänka mig, men är det någon skillnad alls utöver det?
Skiljer i boggin, 39an är mer lössnö anpassad.
39 har samma spårvidd org men det gick att beställa smalare från fabrik.
39an har flexmatta samt 64 kammar
37an har elstart

37an har elstart
 

gul-snö

Välkänd medlem
9 mar 2013
192
0
6
Norrbotten
Skiljer i boggin, 39an är mer lössnö anpassad.
39 har samma spårvidd org men det gick att beställa smalare från fabrik.
39an har flexmatta samt 64 kammar
37an har elstart

37an har elstart
har också för mig att jag läst någonting om att den levereras med xtrim dynan istället för bd?
låter som att 37an är mer av en kompromiss gentemot 39an.
är det föresten någon här på forumet som har en 37a? i så fall hur är den efter leden?
 

MrQwerty25

Aktiv medlem
23 nov 2010
54
0
6
BD 37 800 har ej elstart som standard, fanns dock som tillval vid beställning "build you ride".

BD 37 800 är stabil på led, bra grepp, tycker dock att dämparna känns väl hårda, men går väl att justera, är förstås en smak fråga samt beroende på körstil, kanske kräver lite inkörning och tillvänjning också (bara 15 mil så långt). Körställningen är inte optimerad för led, mer för friåkning, men funkar bra.

Fick min BD 37 800 med BD dyna, men läst på forumet att vissa tidiga leveranser kom med x-trim dyna.
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
BD 37 har 4 vändhjul i boggien och 39 har 2. Tydligen många 37 som levererats med X-trim dynan men vissa butiker har låtit kunden byta men det har väl också varit svårt eftersom det varit brist på BD dynorna.

Båda är utan elstart om man inte valt till det vid beställning.

Detta gäller alltså 800. På BD 600 är det bara mattlängden som skiljer vad jag vet i övrigt helt lika.
 

JackLynx

Välkänd medlem
11 mar 2013
252
0
16
Lövånger
Har hunnit 13 mil nu på min RE 800, vi fick 70cm under helgen här ute vid Lövånger. Måste säga att det låter väldigt mycket från mattan + att jag fick spänna på den och en bulten var något lös...(att hålla koll på med andra ord) Men i övrigt en riktigt kanonskoter! Rejält att köra med, bra körställning. Har även hoppat lite och den känns riktigt trygg. Aldrig riktigt vågat prova förut, men med den här blir det mkt sådant! Remmen ser fortfarande som ny ut.
 

rullens

Medlem
4 feb 2011
34
0
1
Valbo
Hmm någon som hört från ÅF angående framvagnarna på 39an? Min och polarens leverades med "breda". Har hört på ryktesväg att detta är fel framvagn och att man får bytt till den smala utan kostnad?
 

xp600

Välkänd medlem
28 feb 2010
434
1
16
Öjebyn
Hmm någon som hört från ÅF angående framvagnarna på 39an? Min och polarens leverades med "breda". Har hört på ryktesväg att detta är fel framvagn och att man får bytt till den smala utan kostnad?
Man kunde beställa med smala eller breda. Dom har levererat fel på många men är det inte beställt så får du nog den inte gratis.
 

Doo

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.350
1
38
så fick jag också höra. de som är kundbeställda under build your ride får byta om de vill.
alltså, de som beställdes med bred fick den smala
 

xp600

Välkänd medlem
28 feb 2010
434
1
16
Öjebyn
Varför har dom satt dit balataremmar som EJ går att justera? Är min första långa maskin så kanske bara är för att den är lång?
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Varför har dom satt dit balataremmar som EJ går att justera? Är min första långa maskin så kanske bara är för att den är lång?
Själva remmen går ej att justera men infästning upptill har 4 olika hål så på det viset kan du justera längden