De två skoterpoliser som lät oss blåsa förra påsken hade i alla fall en varsin Lynx Commander 600 e-tec, med polisens vanliga reflextejp som de har på bilarna också.Vad kör polisen för skotrar ?
Hos oss har dom en XF 1100 och en XF 1100 turbo (vit)Vad kör polisen för skotrar ?
Jag har blivit stannad 4 gånger och enbart fått blåsa.... en gång var jag lite olaglig och körde om dom när dom körde 80km/h(dom hade nya skotrar så kände inte igen dom). Tvekar på att dom sku orka gå igenom alla skotrar när man kommer med ett 10-20st gäng...Åkte med ''byakort'' ett par säsonger tills jag bestämde mig för att ta förarbeviset för att vara på den säkra sidan. Poliserna i trakten är ute max en gång per säsong och skulle inte tro att de är så griniga. Om de stannar en tror jag inte prio ett är att kolla vad man har under huven utan mest förarbevis och så kollar de om man är nykter
Om du nu inte råka trycka på en 8a istället för en 7a så körde väl dom olagligt också? Är väl max 70 på skoter?Jag har blivit stannad 4 gånger och enbart fått blåsa.... en gång var jag lite olaglig och körde om dom när dom körde 80km/h(dom hade nya skotrar så kände inte igen dom). Tvekar på att dom sku orka gå igenom alla skotrar när man kommer med ett 10-20st gäng...
Ja dom sa att de är ju ingen risk för laser direkt, men jag kan ju undvika att blåsa om dom när dom kör över hastighetsgränsen efter det så for dom till våran "grillplats" å körde lite dragrace med min morbror å några andraOm du nu inte råka trycka på en 8a istället för en 7a så körde väl dom olagligt också? Är väl max 70 på skoter?
lynx x-trim 600sdi -06 samt en Beatcat 660t vet jag att polisen Piteå har.Jag vart stannad i helgen, då körde polisen en rc 800 07. Var helt oförväntat!
Blev ni stannade i byn eller uppe på fjället? För kör man i terrängen så behöver man inte ha lyse på skotern och i sådana fall är det ju väldigt konstigt om dom gör så.Vi blev stannade i Ammarnäs förra helgen och han kollade förarbevis och vi fick blåsa. En i gänget körde utan lykthus på sin Summit xp och han måste visa upp den på bilprovningen annars får han körförbud. Inga böter dock.
Jag hade ingen regskylt på huven men det brydde han sig inte om iaf.
Tönt...Fan vad coolt!