Lynx Boondocker by Chris

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Gjorde en liten jigg till mitt fräsbord så jag kunde fräsa kanterna runda på boggiehjulen

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Monterade ihop lite på boggien igår, saknar tyvärr ännu några delar för att kunna få ihop den helt.

Vändaxeln, mittenröret skall svarteloxeras innan slutlig montering :)

Freddson

Välkänd medlem
6 mar 2009
1.018
0
36
Vaplan
Vad e stagen imellan vändhjul bra för??
Bara snyggt eller har dom nån funkis?? Blir ju sjukt snygg maskin ialf.

Doo

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.350
1
38
bygg en lätt pps när du ändå lägger ner så mycket jobb :) orginal på 3900an väger 35 rejäla.
se till att ha isrivare om du ska köra nått annat än lössnö. aluhjul äter mattor.

Axel97

Medlem
28 nov 2013
38
0
1
bland den sjukaste skoter jag har sett!!!! riktigt bra jobbat. diggar stenhårt alla märken "by chris"

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
I helgen så fick jag testat maskinen och är grymt nöjd med den. Mest överraskadande var nog att den gick så grymt bra som den gjorde på dålig led.
Den klev upp på snön riktigt bra också :)

Fick ju testat LED lampan som jag bytte på ena sidan och på halvljus är den suverän med ett mycket vitt och bra ljus, mycket bättre än den vanliga H4an. Problemet blir då man slår om till helljus för då blir ljuskäglan knappt märkbart längre medan H4an lyser ju betydligt längre.

Vikström

Välkänd medlem
7 jun 2010
268
0
16
Umeå
nu ska ja inte låta negativ men hur kan en så pass lång maskin med så vek dämpar setup går grymt bra på dålig led ?

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Ja fråga inte mig men jag tycker det går grymt bra efter led...sen kan den säkert inte mäta sig med en kort crossmaskin men för min körning så räcker den mer än väl till. Vilket betyder att jag inte behöver smygköra utan det är bara att blåsa på utan konstigheter och den bottnar inte.

albatraoz

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.164
23
38
Greenwich
Jag bytte ju från i stort sätt samma skoter som Chris (fast jag bytte till en Summit X 800) och min upplevelse är ju i stort densamma.. Kan ju ha att göra med att skotern helt enkelt är mycket bättre än den föregående man hade. Med det sagt så är ju säkert ledanpassade skotrar ännu mycket bättre men det är ju en annan femma..

ScottMarcus

Välkänd medlem
17 dec 2007
172
0
16
Övik
nu ska ja inte låta negativ men hur kan en så pass lång maskin med så vek dämpar setup går grymt bra på dålig led ?
I framvagnen sitter det ju Fox float 3.
Nu har jag aldrig testat sådana men gissar att dom kan tänkas fungera bättre än dom som sitter originalmonterade på skotern.

Jag bytte ju från i stort sätt samma skoter som Chris (fast jag bytte till en Summit X 800) och min upplevelse är ju i stort densamma.. Kan ju ha att göra med att skotern helt enkelt är mycket bättre än den föregående man hade. Med det sagt så är ju säkert ledanpassade skotrar ännu mycket bättre men det är ju en annan femma..
Vad det gäller tidigare skotrar så har jag också kört en sån (-07:a kort) i drygt två säsonger och jag kan inte komma på något som var bra med den...

Om man jämför Rave med Boondocker 3700 (med likvärdiga stötdämpare) så går Boondockern i stort sett lika bra på dålig led så länge det är rakt fram, när man ska svänga så är det så klart en nackdel med smal framvagn och lång matta.