Ni som har Viper bör kolla kedjespänningen. Det var nån jänkare som fick skruva fem eller sex varv efter några mil. Kanske har samband med haverierna.
Jag har satt dit en 57mm originalmatta från XF HC, i väntan på att tunnelförlängning samt lite andra grejer skall dyka upp,och den är det ett jäkla riv i.Har kört 11 mil i helgen, varav 4 i Messlingen ospårat med blandad tillgång på snö. Satte på C&A mtx och det blir för brett tycker jag, ett rent elände att skråa med den. Funderar på att fixa smalare framvagn och runt 50 mm kammar. Alldeles för tam matta i puder. En till sak som ska göras är att höja styret någon cm.
Jag tror det här blir riktigt bra.
Jag luskar också på något justerbart, om jag inte hittar ett styre istället, är inte helt kompis med det som sitter original.Vad fick du böta för framvagnen? Vad för styrhöjare som ska användas har jag dålig koll på, ska kolla om det finns något justerbart som passar.
Du rekommenderar alltså 57 mattan? Förlänga orkar jag inte med, tjejen ska prompt ha en skoter nästa år och då borde en längre finnas direkt ur lådan. Alltså donerar jag den nuvarande till henne ;-)
Jag får vibbar av vmaxen.Har bara en dålig mobilbild
var har ni läst om startproblem, hörs konstigt, är väl ingen skillnad mot,då den motorn sitter i nytron, är det för dåligt batteri?Nä det verkar inte vara relaterat till kyla, däremot så måste batteriet vara toppladdat annars startar den inte. Sedan finns det trådar med olika kvalitetsproblem som tex för korta bultar så låsmuttern inte går på långt nog för att låsa.
Men alla sa ju att Arctic Cats kvalité skulle bli såååå mycket bättre, för det skulle Yamaha se till ound:
kan du lägga ut direktlänken dit?ty4stroke.com ska det vara och inget annat, sorry !
fattar inte allt vad som är problemet men hör det ihop med elbacken? och att det blir som att lägga ur växeln?
Insprutningen och elektroniken skilljer ju mot Nytron!var har ni läst om startproblem, hörs konstigt, är väl ingen skillnad mot,då den motorn sitter i nytron, är det för dåligt batteri?
Japp den lägger ur växeln typ, bara att lägga in backen och sen frammåt igen så har dom funkat tydligen..fattar inte allt vad som är problemet men hör det ihop med elbacken? och att det blir som att lägga ur växeln?
vet inte hur mycket fler skotrar det säljs i usa/Canada mot sverige men måste väl vara 10 ggr fler i iallafall, lär väl förhoppningsvis funka bra för de flesta
ok, kanske är någon programvara till insprutningen som behöver uppdateras/justeras för kallstarterInsprutningen och elektroniken skilljer ju mot Nytron!
går det att kolla kedjespänningen utan att montera bort något?Som föregående talare skriver så verkar det vara relaterat till att aktuatorn/servon som styr backväxeln i växellådan är monterad fel. När man sätter i den så kan man kugga den fel och då blir det väl så att det ligger en spänning på växelväljaren som till slut gör att den hoppar/drar ur i neutral...?
Det är då vad jag kan läsa mig till av det som skrivs på ty4stroke.com.
Var lite tveksam när jag hade lös kedjehuset just rörande detta.
Det kan ju vara värt att notera att man fyller olja i kedjehuset genom att skruva lös aktuatorn. Kan ju vara slugt att göra någon märkning kanske så att man sätter tillbaka allt som det satt innan.
För övrigt kan jag nämna också att min kedja var ganska slack innan jag demonterade, så ta en koll på kedjespänningen...!
Som parentes undrar jag vad det är för ett j-vla nöt som designat ett kedjehus utan tapplugg med magnet i sig. Istället måste man lossa 11 torx-skruvar för att kunna klämma in handen och torka ren magneten som sitter på drivaxeln.
:ciao:
Njae, tror du måste vara någon form av Gummitarzan för att komma åt kedjesträckaren utan att ta bort slutburken. Men den är lätt att demontera, var bara lite delikat med packningen. Ett tips för att sätta tillbaka fjädern på baksidan av burken är att använda fjäderspännar-verktyget, funkade kalas då det är lite trångt och jäkligt där bakom.går det att kolla kedjespänningen utan att montera bort något?
vad är det för packningen du syftar på?Njae, tror du måste vara någon form av Gummitarzan för att komma åt kedjesträckaren utan att ta bort slutburken. Men den är lätt att demontera, var bara lite delikat med packningen. Ett tips för att sätta tillbaka fjädern på baksidan av burken är att använda fjäderspännar-verktyget, funkade kalas då det är lite trångt och jäkligt där bakom.