Tobe Kläder på nätet

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Skulle inte rekommendera TOBE. Finns en tråd nånstans där TOBE: s kvalitet genomgående ifrågasätts och underkänns. TOBE säljer numera enbart på varumärket och coola skoterfilmer.

Kläder från ITAB håller med all säkerhet motsvarande kvalitetsnivå, till en fjärdedel av priset och utan snygg design.

För samma pris som TOBE kan du med säkerhet hitta funktionskläder som fungerar, håller och känns ännu bättre från världens spjutspetstillverkare av utekläder. Kläder som Haglöfs, Norröna, Klättermusen, Bergans eller Arcteryx.

HMK och Klim gör kläder specifikt för skotermarknaden och båda märkena har ett bra rykte. Dessutom ligger plaggen ofta en prisklass under TOBE. Jag kan personligen rekommendera båda.

Förövrigt, skicka mig ett PM så ger jag dig en rabattkod på www.outnorth.se på 10% på hela sortimentet. Jag skulle helst haft en rabattkod till addnature som har ett större sortiment men tyvärr har min arbetsgivare inget avtal med dem.

MattiasElg

Välkänd medlem
15 sept 2012
696
0
16
Ånge
http://jethwear.se/#/ har ganska billiga onepice. har ingen aning om kvaliten på deras grejer men kan ju vara värt att testa. Oktan och Speedshop säljer deras grejer så du har nära till återförsäljarna :)

trooper

Välkänd medlem
28 okt 2009
346
1
18
Finns ju också en HMK overall, funderar själv på att prova en, nån som vet om det är något att ha?

snopro700

Välkänd medlem
24 nov 2008
471
1
18
Den svart oranga funderar jag på och ser man till priset så ligger hmk bättre till än TOBE kläderna och jag tror tillockmed hmk har bättre rykte än tobe .
,hur är hmk i storlekarna?
Hmk är gjort för feta amerikaner som gillar skrovmål! Jag köpte byxor i XL, dom var bra i längden men väldigt stora runt magen och jag är 186cm o 95kg. Samt att hängslena var lite korta även på längsta läget

yngwie

Välkänd medlem
28 aug 2012
116
0
6
Ring eller maila generalagenten RUCO å fråga vart närmaste återförsäljare finns.
Jag gjorde det precis. Priset på overallen kommer landa på 4199;- istället för 4499;- pga av den starka kronan.

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Låter jävligt grymt, väntar dock fortfarande på svar från Ruco om nån tar hem de till butik i Dalarna så man kan se och prova, vill liksom inte köpa grisen i säcken, mest vad det gäller storleken !

yngwie

Välkänd medlem
28 aug 2012
116
0
6
Låter jävligt grymt, väntar dock fortfarande på svar från Ruco om nån tar hem de till butik i Dalarna så man kan se och prova, vill liksom inte köpa grisen i säcken, mest vad det gäller storleken !
Precis, jag tänkte prova när dom kommer in om några veckor! :)

Slednecker

Välkänd medlem
1 jan 2000
226
0
16
Norra Dalarna
Abris i Mora & Leksand säljer HMK, jag köpte mina kläder där ifjol. Återstår att se om dom tar hem overallen dock

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Abris i Mora & Leksand säljer HMK, jag köpte mina kläder där ifjol. Återstår att se om dom tar hem overallen dock
nope dom tar enbart in fxr i år. Ringde dom i veckan.
Verkar inte vara någon i Dalarna som ska ha några på hyllan tyvärr, så är de nån som ska kika/testa någon annan stans (Yngwie) så får ni gärna ta lite bilder, är ju jävligt sparsamt med sådana på nätet tyvärr !
Man skulle ju vilja se när någon har en på sig för att se passform och även funktioner så som fickor m.m.

Diktarn

Ny medlem
3 okt 2012
2
0
1
Härnösand
Kommer få hem en Hmk Special Ops Shellweight från USA inom 2 veckor, kan lägga upp info om hur de är i stoleken osv.
Har för övrigt pratat med HmkUSA och dom har inte hunnit tagit fram en storleksguide än.

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
ToBe, FXR, HMK

Här har ni 2 butiker, dels first place parts och så HMK's egna butik.
Väldigt bra priser.

Jag älskar den gula Mono Suiten från tobe, men känner mig lite kluven ifall den kommer att hålla. Rispor från grenverk osv. verkar vara ett imminent faktum.
FXR'en lär ju vara lika hållbar den. . . man får väll se vad vinterns rapporter skvallrar om.

Visar sig HMK'n vara samma tyg som i deras Peak 2 Jacka/byxa.
Så faller nog valet på HMK'n.

http://www.firstplaceparts.com/1-piece-snowmobile-suits.html

TOBE Mono One-Piece Snowmobile Suit
kr3,876.68

TOBE Mono Kevlar One-Piece Snowmobile Suit
kr4,845.93

FXR Maverick Mono Snowmobile Suit
kr3,230.77

http://www.hmkusa.com/product-details/Special-OPS-Shellweight
Special OPS Shellweight
kr2,455.11

Niseye

Välkänd medlem
5 dec 2011
519
1
16
Västernorrland
Är inte dina priser bara omgjord från dollarn till kronan? Kan inte tänka mig dessa priser hos svenska åf.. tyvärr hehe ;)