Jag har samma känsla för alla fyrtaktsskotrar (Mcx undantagna).MIN känsla när jag kör Apex är att detta är en ledräser för farbröder närmare 50.
Ska man nu köpa en gubbräser är det lika bra att ta en som låter vackert (Apex).
Jag har samma känsla för alla fyrtaktsskotrar (Mcx undantagna).MIN känsla när jag kör Apex är att detta är en ledräser för farbröder närmare 50.
Det handlar om vilken körning man gillar.Själv stortrivs jag med 4 takt å stressfläkt och lär nog dröja innan jag skaffar nån 2taktad turbo då dom ännu är för instabila.
AMEN !Det handlar om vilken körning man gillar.
Åker man mycket led och endast åker bredvid leden på öppna ytor, fjäll och myrar då funkar en Apex utmärkt, med turbo måste den vara riktigt rolig.
Skulle jag gilla långturer efter led på fjället skulle jag absolut kunna välja en Apex xtx.
Men kom inte och säg att dom är smidiga att leka med.
Dom utvecklar dig inte heller som förare, det går inte att ha 100% kontroll på +300kg skoter vid extremare körning.
Det finns en anledning till att Yamaha bara klättrar rakt upp eller gör nån liten lössnö-sväng när dom är med i skoterfilmerna.
Så fort det blir ett tekniskt avsnitt med brant trädkörning eller liknande så är det andra maskiner som framförs.
Som sagt, bestäm vilken körning man gillar, det kan finnas nån typ där en Apex passar...
? Motorn väger ganska lika som Doos 1200 osv.Är Yamahas fyrtaktare väldigt tungstyrda med tanke på de tunga motorerna?
Inget jag regerande över när jag bytte ifrån iqr'n till nytron,understyrde lite i våras på leden i sockersnön men de sitter nog i skitskidorna som sitter på.Är Yamahas fyrtaktare väldigt tungstyrda med tanke på de tunga motorerna?
Som jag skrev förut så vore ju givetvis en provkörning det absolut bästa! Men nu finns det varken snö eller skotrar i närheten för provkörning.? Motorn väger ganska lika som Doos 1200 osv.
Kan du inte helt enkelt prova köra Apex/Nytro så du inte behöver fråga om precis allt?
44mm antar jag? Du kommer bli kanon nöjd!!Det blev en 2010:as Nytro XTX!
Nu snöar det här så förhoppningsvis kan jag ta en premiärtur imorgon! Hoppas man blir nöjd trots originalmatta.
Tack för alla åsikter och tips!
Den kom -11 tror jag.44mm antar jag? Du kommer bli kanon nöjd!!