splinesen? Har aldrig rört en 4t så det har jag aldrig varit i närheten av.Rasslet beror inte på själva variatorn utan på att den inte sitter stumt på vevaxeln. När splinesen blir lite glappa så börjar rasslet. Lär ju vara lika med arctics variator med.
splinesen? Har aldrig rört en 4t så det har jag aldrig varit i närheten av.
varför sitter det på splines?
Endast 4cyl som har nerdrevad variator... Alla 3cyl Yamaha 4t sitter variatorn direkt på vevaxeln!
Bjuder på den,Jag har både skruvat och kört mer Yamaha 4t än du!! så skrev du i en annan tråd
å nu säger du att du aldrig skruvat 4t? hur ska du ha det?
Även Yamaha 2cyl 4t.........Endast 4cyl som har nerdrevad variator... Alla 3cyl Yamaha 4t sitter variatorn direkt på vevaxeln!
Är väl ingen skillnad på dessa maskiner, samma stötdämpare, bara designen som skiljer de åt ochVad har yamaha ändrat på AC chassiet egentligen?
Jag provkörde en XF 7000 och vipern direkt efter, arcticen hade lite bättre fjädring men kändes som en betongsugga i jämförelse med vipern, jag hade icket förväntat mej den skillnaden..
Är det olagligt att eftermontera en turbo??Sjukt snygga, hoppas bara man ser till att kunna erbjuda turbo från handlarna i sverige också.. det kräver väll endel avgasmätningar och ett helgodkännande som krävs men det känns ju som att det inte är hållbart att alla ska montera turbo och köra olagligt...
Och annan boggie bl.a.Är väl ingen skillnad på dessa maskiner, samma stötdämpare, bara designen som skiljer de åt och
variatorerna
Du som äger en viper "mtx", hur är den att köra? Är den smidig eller känns den tung, är ev inne på att byta min PRO rmk mot en viper nästa år men är rädd att den kommer kännas monstertung i jämförelse med min PRO rmk!? Har du kanske provat en rmk och känt skillnaden kanske?Och annan boggie bl.a.
Skickat från min YP-G70 via Tapatalk 2