Men vilket jävla gnäll det blev här!! Köp en Doo/Summit om man är så missnöjd, hur enkelt som helst!
Är själv otroligt nöjd med de Poo 800 jag haft vilket är 1 Assault rmk samt 2 pro, funkat kanon och går grymt bra. Visst på led tar den halvlitern mer än en Doo men inte är det ett problem och inte är det där största kostnaden ligger.
Varför denna enorma förtjusning över scandinavian beast? ok säker helt ok men nog är en Pro ett par snäpp bättre! Beltdriven funkar ju klock rent och kolfiberpyramiden har jag aldrig lyckats knäcka trots rullningar och smällar.
Större kylare är nog bra om man ska touringåka eller dra kälke men ska man göra det med dessa??
Köp en billig commander eller nått som vårskoter så får frun köra Rmk på våren, det gillar dom nog
Kommer precis från en Summit, bytt till Pro för att få lite vassare lössnöegenskaper, annars hade jag haft kvar Doo:n
Jag använder maskin till allt, lössnökörning, pulka med familjen, drar tom. lite ledsladd vid stugan ibland. Min maskin behöver funka till allt detta. Summiten gjorde det med bravur, saknade bara det sista vid lössnöåkningen. Nu återstår att se om man får till Pron så att det funkar skapligt. Har precis rivit maskin och monterat dit främre kylaren från Std Rmk, ett steg i rätt riktning.
Är inget fan av beltdriven då jag tycker den är för högt drevad. Dyrt att dreva ner den. Vi åker mycket skogtrångt, inte fjällsidor, så en lägre drevning vill jag kunna ha.
Minns ingen att "alla" körde 19/43 innan beltdriven. Nu helt plötsligt ska ingen dreva ner för det behövs inte???
Haha, d e bara myrsurfare som kan sakna en E-tec.
Ledsen att säga det men du har något som är fel, troligtvis TPSen, det är ju den crispiga gången som är cfin..
Ledsen Kravallen...
Myrsurf är det sista vi håller på med...
Visst, det är krispig gång i maskin, men på jämngas vid lägre varv så tycker jag den går orent. 4-5000 rpm kanske.
Kan ju vara en tps som gör att den går lite fett...
Nu kommer väl nån att säga att det är helt fel maskin för mig, och att det inte gör nåt att en så tuff maskin inte alltid går silkeslent...
Det är väl isåfall samma personer som tycker det är fränt med en V8 på 500 Hk, som drar 4 liter milen och blöddrar och hostar på tomgång...
Moderna motorer plockar man effekt ur utan att göra avkall på så mycket annat...