Polaris 2015

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Beast, är mkt.brs tänkt av pol.scandinavia, dock borde även 163"varit ett alt.(å annan färg på kåporna än äckel grå/blå, får mig å tänks på nå canadensikt svammel...)
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
RMK 800 LE är ju en klockren maskin.
Slippa kolifiberpyramid, beltdrive, alu-drivaxel (tror jag) litet kylsystem och samtidigt tjäna 8000 på kuppen!
Helt perfekt...
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.501
401
83
Malå/Adak
RMK 800 LE är ju en klockren maskin.
Slippa kolifiberpyramid, beltdrive, alu-drivaxel (tror jag) litet kylsystem och samtidigt tjäna 8000 på kuppen!
Helt perfekt...
EXAKT min tanke! Alternativt bygga om halva kabelhärvan för att sanera styret på standard RMKn från alla jäkla knappar som inte har där att göra.
 

FOX rider

Välkänd medlem
10 okt 2006
1.426
9
38
47
Ludvika
Håller med Holm jag. Men när det gäller färgsättning så har dom valt det minst snygga av snowcheck alternativen. Skulle ha varit den helsvarta med små röda inslag om jag fått välja.
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
F.ö är jag lite negativ som tror att det enda som kommer hända iår är typ nya dekaler och lite extra utrustning födelsedagen till ära? Men en ny 800:a eller ny racer skulle dock va kul :)
Typ som mellan 13-14 då?

Det stora inför 2015 tror jag är att Jackan införs igen om man snowcheckar. Kom ihåg var ni läste det först ;)
http://polarissverige.com/snoskoter/rmk/800-rmk-155-le/egenskaper.html

Jackan är tillbaks!!!

Bamsegrill, nästan äckligt hur rätt vi hade ;)
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Antar det bara är i drömmarnas värld (och US o Kanada) som man kan pre-ordra med 20.000 olika val...??
Jepp, ett skämt måste man ju kalla "valmöjligheterna" som vi har. Tycker det borde varit samma val här som i USA iaf minst som early-snowcheck, finns absolut inte några ursäkter att det inte skulle gå att lösa varken tids eller logistikmässigt.

Gör om gör rätt på det!
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.501
401
83
Malå/Adak
Det är väl det normala i denna del av världen. Betala dubbelt för en maskin med halva garantitiden och en åttondel av valmöjligheterna. Stämmer oavsett märke.
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
varför kunde de inte komma med en scandinavian beast ifjol för? blir ju rentav förbannad! :embarassed:
Lugna dig ett år, då kommer säkert nya motorn och ett åtminstone halvnytt chassi...
Köper man nytt i år vill man troligen byta igen nästa år...
 

Hajakz

Välkänd medlem
1 jan 2000
166
1
18
Östersund Sverige
Lugna dig ett år, då kommer säkert nya motorn och ett åtminstone halvnytt chassi...
Köper man nytt i år vill man troligen byta igen nästa år...
Eller så är man cool o köper en väl utprovad modell o motor o slipper jävlas med barnsjukdomar. Sen år två när det mesta är fixat så slår man till :)
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.501
401
83
Malå/Adak
Eller så är man cool o köper en väl utprovad modell o motor o slipper jävlas med barnsjukdomar. Sen år två när det mesta är fixat så slår man till :)
Finns väl ingen annan motor i världen som dragits med så många barnsjukdomar så länge som CFI 800an!!?? Dom har ju fortfarande samma fel/problem som -08 då den kom.
Flyttat runt lite spridare och gjort cylinderskirtarna en aning tjockare, något annat har väl inte hänt?
Rataxmotorerna är väl inget under av hållbarhet heller men rena evighetsmaskinerna i jämförelse tyvärr.

Om man bara kunde få en PRO med E-tec Sukamotor monterad i Kanada......
 

Krillekravall

Välkänd medlem
7 jan 2013
816
0
16
Jukkas
Kanske måste skriva ett förslag till Poo att göra som BRP, ta fram em potent motor på 160hp+..
Sen programmerar man skiten att leverera dessa hp under ca 20sekunder/400mil, Nää vill du köra som en racer får du mecka som en!! Ingen jävel som bölar över att byta kolvar var 50tim på en 130hp 600!?
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Om man bara kunde få en PRO med E-tec Sukamotor monterad i Kanada......
Om du visste vad rätt du har...
Man saknar E-tecen ännu mer nu när man sitter med en soppaslukande Cfi...
Bluddrar och går orent om man åker sakta, ryker när man startar...
Drar dubbelt så mycket soppa som E-tecen.

Visst den är rapp och fin och går bra i snön, men ändå...
Känns absolut som ett steg tillbaka teknik och kvalitesmässigt.
 

Krillekravall

Välkänd medlem
7 jan 2013
816
0
16
Jukkas
Haha, d e bara myrsurfare som kan sakna en E-tec.
Ledsen att säga det men du har något som är fel, troligtvis TPSen, det är ju den crispiga gången som är cfin..
 

Anders F

Välkänd medlem
7 maj 2011
602
3
18
Luleå
Men vilket jävla gnäll det blev här!! Köp en Doo/Summit om man är så missnöjd, hur enkelt som helst!
Är själv otroligt nöjd med de Poo 800 jag haft vilket är 1 Assault rmk samt 2 pro, funkat kanon och går grymt bra. Visst på led tar den halvlitern mer än en Doo men inte är det ett problem och inte är det där största kostnaden ligger.

Varför denna enorma förtjusning över scandinavian beast? ok säker helt ok men nog är en Pro ett par snäpp bättre! Beltdriven funkar ju klock rent och kolfiberpyramiden har jag aldrig lyckats knäcka trots rullningar och smällar.
Större kylare är nog bra om man ska touringåka eller dra kälke men ska man göra det med dessa??
Köp en billig commander eller nått som vårskoter så får frun köra Rmk på våren, det gillar dom nog:)
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Instämmer med Krillekravall, nåt är galet, dom är riktigt crispiga&det hela tiden när du nyper fullt, helnöjd med 13&14, 12an.var lite slöare, dock kan ju remjocke driften göra sitt.
kört snart 700mil med pro chassiet genom åren, inte ett problem, dock med uppställda pumpar från 0mil....inte det minsta orolig över kolvar å div.internet svammel.
 

JOK

Välkänd medlem
22 aug 2013
442
2
18
Norrbotten
Kanske måste skriva ett förslag till Poo att göra som BRP, ta fram em potent motor på 160hp+..
Sen programmerar man skiten att leverera dessa hp under ca 20sekunder/400mil, Nää vill du köra som en racer får du mecka som en!! Ingen jävel som bölar över att byta kolvar var 50tim på en 130hp 600!?
Gilla!!
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Men vilket jävla gnäll det blev här!! Köp en Doo/Summit om man är så missnöjd, hur enkelt som helst!
Är själv otroligt nöjd med de Poo 800 jag haft vilket är 1 Assault rmk samt 2 pro, funkat kanon och går grymt bra. Visst på led tar den halvlitern mer än en Doo men inte är det ett problem och inte är det där största kostnaden ligger.

Varför denna enorma förtjusning över scandinavian beast? ok säker helt ok men nog är en Pro ett par snäpp bättre! Beltdriven funkar ju klock rent och kolfiberpyramiden har jag aldrig lyckats knäcka trots rullningar och smällar.
Större kylare är nog bra om man ska touringåka eller dra kälke men ska man göra det med dessa??
Köp en billig commander eller nått som vårskoter så får frun köra Rmk på våren, det gillar dom nog:)
Kommer precis från en Summit, bytt till Pro för att få lite vassare lössnöegenskaper, annars hade jag haft kvar Doo:n
Jag använder maskin till allt, lössnökörning, pulka med familjen, drar tom. lite ledsladd vid stugan ibland. Min maskin behöver funka till allt detta. Summiten gjorde det med bravur, saknade bara det sista vid lössnöåkningen. Nu återstår att se om man får till Pron så att det funkar skapligt. Har precis rivit maskin och monterat dit främre kylaren från Std Rmk, ett steg i rätt riktning.

Är inget fan av beltdriven då jag tycker den är för högt drevad. Dyrt att dreva ner den. Vi åker mycket skogtrångt, inte fjällsidor, så en lägre drevning vill jag kunna ha.
Minns ingen att "alla" körde 19/43 innan beltdriven. Nu helt plötsligt ska ingen dreva ner för det behövs inte???

Haha, d e bara myrsurfare som kan sakna en E-tec.
Ledsen att säga det men du har något som är fel, troligtvis TPSen, det är ju den crispiga gången som är cfin..
Ledsen Kravallen...
Myrsurf är det sista vi håller på med...
Visst, det är krispig gång i maskin, men på jämngas vid lägre varv så tycker jag den går orent. 4-5000 rpm kanske.
Kan ju vara en tps som gör att den går lite fett...

Nu kommer väl nån att säga att det är helt fel maskin för mig, och att det inte gör nåt att en så tuff maskin inte alltid går silkeslent...
Det är väl isåfall samma personer som tycker det är fränt med en V8 på 500 Hk, som drar 4 liter milen och blöddrar och hostar på tomgång...
Moderna motorer plockar man effekt ur utan att göra avkall på så mycket annat...