Crusty077 vad är det som du grundar ditt antagande på, om att MP vill urbanisera Sverige och utrota småföretagsamheten? Enligt de själva är de positiva till att kunna bo på landsbygden och vill tydligen sänka skatterna för småföretagen (står på deras hemsida). Jag säger inte att du har fel, men jag är inte så insatt i MPs politik och deras förslag, så jag är helt enkelt nyfiken på om de försöker lura mig genom deras fina välformulerade ord.
Sen är jag nyfiken på varför alla är så emot V? Jag har förstått att de flesta här hatar deras politik men har inte hört VAD det är som är så dåligt med dem. Eller är det bara gammal "kommunistskräck" som sitter i?
Min uppfattning av V har blivit att de vill att alla ska ha samma förutsättningar, om man så är rik, fattig, brun eller vit och oavsett kön. Jag tycker även att deras åsikt om vinster i välfärden är rätt sund.
Det lilla jag vet om M är väl att deras hjärtefråga är jobb, och att deras politik gör att de rika blir rikare men inte de fattiga. Rätta mig gärna om jag har fel, jag är ju som sagt inte "låst" till nåt parti så det finns ju en chans att övertyga mig
Ang MP, du tror alltså att det som dom formulerar genom att skriva "sänkta skatter" kommer även att omfatta dom som äger eller arbetar med eller runt ett fordon som drivs med ett fossilt bränsle? Svaret är nej, tvärtom. Bara för att ta ett exempel.
Åsa Romson skryter över kollektivtrafiken i Sverige men åker själv taxi för femsiffriga belopp varje år.
Jag har bott utanför "stan" större delen av mitt liv och kommer fortsätta göra det, och jag lovar, när det kommer ett mer ekonomiskt, mer miljövänligt, mer praktiskt, mer effektivt och mer användbart fortskaffningsmede som kan ta mig från punkt A till punkt B med allt jag kan tänka mig behöva ha med mig än min Dodge Ram så kommer jag använda det!
Det skulle nog alla!
Ang V, 6 timmars arbetsdagar, behöver jag säga mer?
Ang M, hur menar du med att dom fattiga blir fattigare om det blir fler jobb, billigare att anställa, lägre skatt på inkomster?
Att dom fattiga på nått vis blir ännu fattigare (vad det nu betyder?) via M`s politik men gynnad via V`s har jag aldrig förstått.
Har fått för mig att det är bidragsälskande vänsterfolk som helt enkelt tycker det.
Har också fått för mig att det finns 2st "politiska jobb".
Det finns vi (jag) som arbetar (eller driver) inom den privata sektorn och
bidrar med skattemedel till välfärden.
Tex chaufförer, butikspersonal, industriarbetare etc.
Och det finns dom som arbetar i den offentliga sektorn som
utför välfärden.
Tex inom vård, äldreomsorg, utbildning.
Vad jag inte kan förstå är att medans Sossarna tillsammans med Vänsten, som ska vara ett arbetarparti, vill slopa genomförda förslag som RUT och Resturangmomsen. Vilket i sin tur kommer leda till minskade jobb för oss som
bidrar till välfärden. Samtidigt sitter den typiska arbetaren som
utför välfärden och röstar rött?
Snacka om att bita sig själv i arslet.